(R5GTT) Probleem: niet meer starten, na afslaan.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Vanavond sloeg mijn auto bij het stoplicht af. Dus ik denk, mwha kan gebeuren. Dus ik probeer hem weer te starten, en hij doet nix. Kontact uit, en bam, harde klap uit me pijp. Nog een aantal keer proberen, maar hij deed helemaal nix.

Dus ik denk, zal wel lucht in me carb zijn. maar toen hij koud was deed hij het nog steeds niet. dus dat werd slepen. :(

weet iemand misschien wat het probleem is? Hij geeft trouwens ook niet echt het idee dat hij aan wilt.

alvast bedankt.
He! nu is die weer rood.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ideetje.. kijk eens naar de bougies?

bij mij wou hij van de eene op de andere dag niet meer starten.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Volgens mij is dit al veel vaker besproken ??!! Help eens iemand, welk topic was dat ook al weer ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

knal uit je uitlaat?
zou wel eens een ontstekingsprobleem kunnen zijn?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan zoveel zijn:

Ontsteking:
-Unit zelf
-bdp sensor
(bougies, kabels en rotorkap kun je wel redelijk uitsluiten denk ik)
De carb zelf lijkt het me ooknie, maar de carterontluchting die in het vacuumsysteem onder de carb zit kan het wel zijn.
Dit veroorzaakte bij mij een probleem, alleen startte ie daarna wel weer met veel doorstarten en gasgeven.

Meet eerst je BDP-sensor eens door, das de 2 polige stekker die richting de bovenkant van je bak gaat.

moet 200 ohm weerstand geven...
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

kijk,dat scheelt mij weer typen.... :lol: :lol: :D
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ik ga zaterdag ff kijken. Hopelijk is het een kleiniggeitje.

bedankt voor de tips.
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Maar hoe kan het dat hij dan opeens uitvalt.

Want ik had eerst ong 20 km heen en daarna dus 15 km terug. en toen viel hij opeens uit, en ging niet meer aan.??
He! nu is die weer rood.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

En haal gelijk de twee kabeltjes van de over druk beveiliging los. Dat is op de slang van de Intercooler naar de carb.

Er wil nog wel eens vocht tussen komen en dus sluiting maken.
Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ik weet haast bijna zeker dat het in dit geval niet d eoverdrukbeveiliging is, bovendien moet je er wel flink wat water overheen gooien voor ie contact maakt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

_Martijn_ schreef:Maar hoe kan het dat hij dan opeens uitvalt.

Want ik had eerst ong 20 km heen en daarna dus 15 km terug. en toen viel hij opeens uit, en ging niet meer aan.??
Toen bij mij die terugslagklep bij het spruitstuk bleef hangen begon ie met sputteren en evenlater viel ie ook uit en wilde niet meer starten.

En als je BDP sensor het heeft begeven dan is het gewoon aan-uit zo'n ding is meestal niet een beetje kapot, maar gewoon doen of niet doen :)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Maar hij ging dus ook niet eerst stotteren. ik kwam gewoon aanrijden met een gangetje van 100, stoplicht, stilstaan, uit.

Kan iemand misschien een foto maken van die bdp sensor? ik heb geen idee waar die zit.
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

heeft er misschien iemand zin om a.s donderdag en/of a.s zaterdag te komen helpen met dit probleem?
He! nu is die weer rood.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Kijk, DAAR kan die jongen iets mee!! :)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

tnx, ik ga die vanavond effe doormeten. 200 ohm toch? Wat zou zon ding kosten?
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Zit die sensor bij elke gtt op de zelfde plek? Zo nee waar kan hij nog meer zitten? Ik heb een phase 1.
He! nu is die weer rood.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij elke GTT, en bij de meeste Renaults zit ie op die plek.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Mijn ervaring is echter dat die sensors niet zo heel vaak kapot gaan.

Heb het 2 keer gehad dat de ontsteking geen BDP signaal kreeg, maar dat lag aan de KABELTJES van de BDP sensor. Zat een onzichtbare breuk in.

Dus weerstand meten aan de stekker die op de ontstekingsunit zit, en overal de draadjes een beetje buigen, en kijken of de ohmmeter op oneindige weerstand gaat.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Dikwijls is het dan met een soldeerbout en krimpkous op te lossen, goedkoop.
Gewoon het defecte stukje draad er tussen uitknippen, en een nieuw stuk ertussen.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Nou begrijp ik het helemaal niet meer.

Hij starte net gewoon weer.???????

Hebben jullie daar een verklaring voor? ik heb wel met me handjes aan die sensor gezeten, maar ik kreeg hem er zo gou niet vanaf. dus veel kan ik er niet aan veranderd hebben.

dus ikke nie begrijpe?? misschien iets van startonderbreker die plotseling aangaat?
He! nu is die weer rood.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een startonderbreker slaat niet zomaar aan tijdens het rijden. Misschien dat de kabel slecht contact maakt op de sensor? Dat hij het nu weer ff doet?
5 GT Turbo '88 GT5
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Dat zou kunnen, maar dan kan hij dus morgen opeens weer stuk zijn? misschien handig om hem toch maar ff te vervangen? + de kabel.
He! nu is die weer rood.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Blijkbaar slecht contact, even alle kabels nalopen en hier en daar wat schoonmaken met contactspray zou ik zeggen :)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ik gooi wel een emmer contact spray/vloeistof over me motor heen. :lol:
He! nu is die weer rood.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou dan start ie ooknie meer :D
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

maar dan zijn de contakkies wel goed :p
He! nu is die weer rood.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah of zo goed dat het 1 grote kortsluiting wordt... :p
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ik heb net ff 80 km gereden, en hij viel niet meer uit. Dus wat het nou geweest is????
Hopelijk alleen maar een slecht contakkie.
He! nu is die weer rood.
Plaats reactie