[Clio16V]Beste open air filter.
Heb net een clio 16v aangeschaft en nu wil ik een filtertje maar er zijn er een aantal welke zou het beste zijn, qua geluid, vermogen en kwaliteit:
green 137 euro
K&n 150 euro
pipercross 100 euro
remair 120 euro
Ik hoor het nog wel.....
green 137 euro
K&n 150 euro
pipercross 100 euro
remair 120 euro
Ik hoor het nog wel.....
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Hé gefeliciteerd met je Clio. Ik adviseer je ook om geen open luchtfilter te nemen. Lees effe je PM !!
ik weet het! Weer dat geneuzel over (open)luchtfilters & ik vertik het om er 'n nieuw topic voor aan te maken, maar.........
Ik wil van mijn 57i kit, terug overstappen naar een origineel filterhuis (nu met vervangingsfilter en bumperslang
)... alleen het probleem, 'k heb geen org. filterhuis!!!
Iemand die er vanaf moet?! (en zo niet, wat mag het ongeveer kosten... heb begrepen dat zo'n 'slang' alleen al behoorlijk prijzig is
)
thnx alvast peeps,
Ik wil van mijn 57i kit, terug overstappen naar een origineel filterhuis (nu met vervangingsfilter en bumperslang

Iemand die er vanaf moet?! (en zo niet, wat mag het ongeveer kosten... heb begrepen dat zo'n 'slang' alleen al behoorlijk prijzig is

thnx alvast peeps,
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Omdat hij dan veel warme lucht aanzuigt en dergelijke.
Maar het geluid vind ik persoonlijk erg kicke.
Doe anders ff een search op het forum want dit onderwerp is al heel erg vaak besproken.
Maar het geluid vind ik persoonlijk erg kicke.

Doe anders ff een search op het forum want dit onderwerp is al heel erg vaak besproken.
5 GT Turbo '88 GT5
zoniet te vaakRoy (Signaalkabel) schreef:Omdat hij dan veel warme lucht aanzuigt en dergelijke.
Maar het geluid vind ik persoonlijk erg kicke.![]()
Doe anders ff een search op het forum want dit onderwerp is al heel erg vaak besproken.

Immer wieder die verdammte Holländer
en Lelystad!!Roy (Signaalkabel) schreef:Veban heeft vrij veel voor Renault.![]()
Ze zitten op een paar plaatsen onder andere in Rijswijk.
Bij je openlucht moet je gewoon een verleng buis nemen en deze pal achter of in je bumper maken.
Mrtn = Maarten
jeroen.k schreef:16v heeft een kleine motorruimte, motor wordt warm en lucht dus ook! Je zuigt dan warme lucht aan en dit kost je pk's!Valstrik schreef:Waarom kan ik het beste geen open luchtfilter nemen dan..???
En de motor krijgt op hoge toeren veel lucht en niet genoeg brandstof waardoor je motor kapot( pingelen, volgen mij) kan gaan.
Het is op te lossen door een aangepaste chip (rollenbank).
dan koop je je toch een vervangins filter en bumperslang moet je alleen aan een slang rond 70mm zien te komen maar die vind je GVD bijna nergensValstrik schreef:Nou dat wordt dus geen filter... betere oplossing een katvervanger als ik wat meer geluid en eventuele kracht onderin erbij wil?.. (ik heb al een remus einddemper maar daar hoor je ook niks van)

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt die K&N toch ook met hitteschild?? Dan heb je dat probleem met hete lucht weer minder. En dan zo'n koude lucjt slang ernaar toe. Prachtig geluid... Zo'n flexibele slang is toch wel ergens te vinden?? Mijn maat heeft het pas geleden gedaanbij zijn CRX. AWESOME SOUND!! En dat was maar een openluchtfilter van 27,50 Euro...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waarom moet ie precies 70mm zijn dan?? Het gaat bij jou toch ook gewoon om de koude lucht aanvoer ?? Dat maakt toch niet uit welke diameter het is....
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ow, je bedoeld van de filter naar het huis. Nee, ik dacht dat je de slang van de bumpe/grille naar het filter bedoelde....Die maat vanmij heeft daar gewoon zo'n grijze PVC buis voor gebruikt. Weet niet welke diameter...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Het is 1 Veban, met 2 vestigingen, waarvan L'stad binnenkort opgedoekt wordtoxje schreef:Volgens mij hebben beide vebans niet echt veel met elkaar te maken...

Deze slangen leveren zij ook, blauw en in elke lengte te krijgen
Mrtn = Maarten
Nee,Mrtn schreef:Het is 1 Veban, met 2 vestigingen, waarvan L'stad binnenkort opgedoekt wordtoxje schreef:Volgens mij hebben beide vebans niet echt veel met elkaar te maken...![]()
Deze slangen leveren zij ook, blauw en in elke lengte te krijgen
Het zijn twee bedrijven, die in principe niets met elkaar te maken hebben. (Ooit waren ze wel een met een andere eigenaar geloof ik)
Juist geen openlucht filter.Valstrik schreef:Nou dat wordt dus geen filter... betere oplossing een katvervanger als ik wat meer geluid en eventuele kracht onderin erbij wil?.. (ik heb al een remus einddemper maar daar hoor je ook niks van)
Ik heb het ooit wel gehad, maar het is niet bevordelijk voor je motor en het kost vermogen (merkbaar).
Wat dan wel:
Een inleg filter.
Deze heb je ook van verschillende leveranciers. Ik zelf heb er een K&N in zitten en mijn vriendin een Pipercross.
Die Pipercross hoor je wel, mijn K&N niet.
Ik heb van mijn luchtfilter huis een buis (60MM dia) lopen van het luchtfilterhuis naar de voor bumper. Dit is gemakkelijk te doen, alleen buis is wat lastiger te krijgen. ik heb een buis bij Veban lelystad gehaalt (ze lagen ook op de meeting).
Voor meer geluid kan je een paar dingen doen:
Kat vervanger - Maakt ie een schel geluid met harde ploffen
Middendemper - Demperloze pijp van een clio 1.2 (ja dat past heb ik ook) Dit geeft iets meer geluid in combi met sport einddemper.
Einddemper - is erg veel verschil in. Maar verzorgt over het algemeen een donkerder en harder geluid.
Mocht je nu echt toch een openluchtfilter willen kan dat wel maar vereist het wat meer werk.
Je moet dan (met voorkeur stallen buis) een buis maken naar je bumper, zoals je de slang zou doen.
Dan plaats je je openluchtfilter in het lege stuk voor je voor wiel achter de bumper.
Maar dan kom het probleem: Je inlaat op het inlaat spruitstuk is NIET rond, je zal daar iets moeten maken wat dus van rond naar oval gaat. Dan moet je ook nog rekening houden met dat er dus nergens een gatje of wat dan ook in de buis zit, anders trekt hij lucht aan wat niet door het filter is gekomen.
Verdere uitleg gewilt? vraag maar


{EDIT} Ik zei gisteren dat de dia. 60MM zou moeten zijn, echter kan ik dat wel fout hebben en kan het dat het 70MM zou moeten zijn. Zijn er mensen die dat graag precies willen weten, dan wil ik het nog wel ff na meten.
Laatst gewijzigd door Mickael op wo 13 nov 2002 7:48, 1 keer totaal gewijzigd.
vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?
Je kan het doen, MAAR dan begint het dus weer over warme lucht.mike16v schreef:vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?
Wat ik zou doen: Ik zou die middendemper (als het echt een demper is en niet alleen de looks) die vervangen voor een pijp van een 1.2. De kosten zijn zeker lager als 65 euro. Dit zal waarschijnlijk net iets meer in de richting komen van wat jij wil.
BTW. een klein gatje zal echt niet veel uitmaken, kwa geluid en warme lucht.
Maar als je echt het aanzuig geluid wil horen is er maar 1 goede manier om het te doen. zoals ik hierboven al schreef.
vraag maar raak

Oke duidelijk, thanksMickael schreef:Je kan het doen, MAAR dan begint het dus weer over warme lucht.mike16v schreef:vraagje... Ik wil ietsje meer geluid, ik heb een clio16v met een sebring middendemper en einddemper, nou vroeg ik me af als ik nou een klein gaatje maak in de buis die naar mijn luchtfilter loopt, of dat kwaat kon, ik weet als die buis los zit dat ie best een zwaar gluid geeft, maar kan je dat ongestraft doen?
Wat ik zou doen: Ik zou die middendemper (als het echt een demper is en niet alleen de looks) die vervangen voor een pijp van een 1.2. De kosten zijn zeker lager als 65 euro. Dit zal waarschijnlijk net iets meer in de richting komen van wat jij wil.
BTW. een klein gatje zal echt niet veel uitmaken, kwa geluid en warme lucht.
Maar als je echt het aanzuig geluid wil horen is er maar 1 goede manier om het te doen. zoals ik hierboven al schreef.
vraag maar raak
Mickael schreef:Valstrik schreef:
Dan plaats je je openluchtfilter in het lege stuk voor je voor wiel achter de bumper.
Maar dan kom het probleem: Je inlaat op het inlaat spruitstuk is NIET rond, je zal daar iets moeten maken wat dus van rond naar oval gaat. Dan moet je ook nog rekening houden met dat er dus nergens een gatje of wat dan ook in de buis zit, anders trekt hij lucht aan wat niet door het filter is gekomen.
Verdere uitleg gewilt? vraag maar![]()
Mhh dan kan ik dus het passtukk gebuiken van mij openair en daar een ronding op lassen met daarbij een aansluitpunt voor een buis tot de open gedeelte achter m'n verstraler en daar de openluchtfilter plaatsen..
Wat ik nu wilde doen is in plaats van een filter, want in dat gezeik heb ik al geen zin meer :-*
Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..

Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..
Ik zou een losse tussenpijp en losse katvervanger nemen is wat makkelijker voor de apkValstrik schreef:Wat ik nu wilde doen is in plaats van een filter, want in dat gezeik heb ik al geen zin meer :-*![]()
Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ja maar dat is een stuk duurder als ik het allebei apart neem, en ik moet toch onder de auto als ik voor de apk moet, dus kan ik toch net zo goed 2 in 1 nemen... of wordt dat, zoals ik steeds meer in de gaten krijg weer heel lastig bij Renault.... 
Waarom Devil???? $$$$$$Valstrik schreef:
Een devil tussendemper die de middendemper en kat in 1 keer vervangt... Er zit al een remus-demper op dus het lijkt me dat ik dan wel wat verschil, al hoor je die achter bijna niet. Maar ja wat wil je met Remus..
Pak voor je middendemper een pijp van een clio 1.2, het past heeft het zelfde diameter en is een stuk gekoper als een demper van devil. Katvervanger OK.
De meest vervelende aansluiting van je uitlaat is de middendemper op de einddemper, deze is bij mij vastgelast. Het lijkt mij niet handig dat je het in een stuk neemt, want dan moet de voor de keuring de hele boel er weer onderzetten.
Alleen je kat eronder zetten is 10 min. werk.
Yep het verschil hoor je zeker!
Vraagje wat voor geluid wil je hebben uit je uitlaat?
(dit met betrekking op de keuze en merk)
Ik wil gewoon een mooi sport-geluidje niet zo'n brul geluid, maar gewoon mooi als je wat meer toeren draait. En de remus demper achter hou ik want zover reikt me budget nog niet...moet ook nog witte knipperlichtjes enz. enz.
Maar zo'n middendemper en katvervanger kost 155 euro.
En een katvervanger 100 en dan zou ik nog een middendemper en die kost rond de 65 ofzo. dus...maar ik zal wel ff overleggen.. met dat bedrijfje...
Maar zo'n middendemper en katvervanger kost 155 euro.
En een katvervanger 100 en dan zou ik nog een middendemper en die kost rond de 65 ofzo. dus...maar ik zal wel ff overleggen.. met dat bedrijfje...