Hallo allemaal.
Ben vandaag wezen proefrijden in een schitterende 19 16v cabriolet.Er waren twee dingetjes die niet goed waren naar mijn zin,wie weet wat het kan zijn??
Ten eerste bleef hij niet netjes stationair lopen,eerst dreigt hij af te slaan,daarna loopt hij opeens 2000 toeren,daarna gaat het wel weer.
Ik denk zelf aan een sensor,toerentalsensor of nokkenassensor.Gezien je het motormanagment niet op een alternatieve manier kan uitlezen(bv Diagnosestekker doorverbinden en knippercodes tellen,moet hij uitgelezen worden met Renaultapparatuur)Ikzelf heb weinig ervaring met de 19,wie weet uit ervaring wat het kan zijn,de verkoper(typisch handelaartje) zei de CO schroef(onzin natuurlijk)
Het andere probleem was dat hij boven de 80 KM onwijs gaat trillen,dus niet het stuur(balanceren) maar echt gewoon heel de auto,soort stuiteren,ook bij flink gas geven houdt hij in,niet echt flink doortrekken.
Wie heeft tecnische ervaring met dit soort dingen en kan mij verder helpen voordat ik de auto koop,de verkoper zei dat de monteur ernaar zou kijken maar ik heb het liever zelf in de hand.
groeten
Wie weet het?
Dat van de motor??? weet ik echt niet. Maar dat trillen van de auto klinkt alsof er geen centreerringen in de velgen zitten bij rustig rijden voel je het haast niet maar op snelheid trilt de auto bijna uit elkaar. Kan nadelige gevolgen hebben op de lagers.
-
slecht lopen motor kan van alles zijn, slechte ontsteking, slechte bougiekabels, bougies, verdelerkap, dat zijn de makkelijkste dingen om te controleren.
Het schudden van de auto denk ik aan hoogteslag in een van de banden, de wagen gaat dan erg hobbelen en meestal maakt hij dan ook een vreemd geluid.
het stationair kan ook de luchtregelschuif zijn, als je daar voorzichtig met een kunststof hamer op tikt, merk je misschien dat ie beter loopt. succes
het stationair kan ook de luchtregelschuif zijn, als je daar voorzichtig met een kunststof hamer op tikt, merk je misschien dat ie beter loopt. succes
van marwijk passion
Trillen in 't stuur lijkt mij een beetje aan de balancering van de velgen liggen hoor.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hij zei nog: Niet trillingen in het stuur, maar de hele auto !! 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mijn clio 16v had het ook. Ik kreeg mijn clio terug van de apk en hij liep heel slecht stationair (wat jij beschrijft). Ik zat ook eerst te denken aan de onsteking, slechte bougies of zo, ben ik er mee terug gegaan naar de garage bleek het gewoon de CO-schroef te zijn! Die hadden ze aangedraaid om de uitstoot te verminderen, maar waren ze vergeten terug te draaien. Het hoeft dus geen onzin te zijn die CO-schroef.jermaine schreef:Hallo allemaal.
Ben vandaag wezen proefrijden in een schitterende 19 16v cabriolet.Er waren twee dingetjes die niet goed waren naar mijn zin,wie weet wat het kan zijn??
Ten eerste bleef hij niet netjes stationair lopen,eerst dreigt hij af te slaan,daarna loopt hij opeens 2000 toeren,daarna gaat het wel weer.
Ik denk zelf aan een sensor,toerentalsensor of nokkenassensor.Gezien je het motormanagment niet op een alternatieve manier kan uitlezen(bv Diagnosestekker doorverbinden en knippercodes tellen,moet hij uitgelezen worden met Renaultapparatuur)Ikzelf heb weinig ervaring met de 19,wie weet uit ervaring wat het kan zijn,de verkoper(typisch handelaartje) zei de CO schroef(onzin natuurlijk)
Zo moeilijk is het niet om die schroef te draaien, dus probeer het eens. Kan geen kwaad, kost niets.
Ja meestal gaat de auto wel mee. Achterwielen misschien kut gebalanceerd dan?Martijn G (Turbo) schreef:Hij zei nog: Niet trillingen in het stuur, maar de hele auto !!
-
- Moderator
- Car: Megane
Dat zo idd kunnenRiël schreef:Ja meestal gaat de auto wel mee. Achterwielen misschien k#t gebalanceerd dan?Martijn G (Turbo) schreef:Hij zei nog: Niet trillingen in het stuur, maar de hele auto !!
oke,jongens,bedankt
De verkoper zei ook al dat het miscchien de centeerringen kon zijn,dus misschien had hij gelijk(geen verkoperspraatje)over dat stationair draaien,ik zoek het wel op in de MAC,effe meten
De verkoper zei ook al dat het miscchien de centeerringen kon zijn,dus misschien had hij gelijk(geen verkoperspraatje)over dat stationair draaien,ik zoek het wel op in de MAC,effe meten
-
- Contacteer:
Of hij is krom. Weet je zeker dat het geen schade bak is? zijn alle spleetjes links en rechts even groot of zit daar verschil in. Ga eens achter de auto staan 5 meter er vandaan. Is hij helemaal recht...
Geen rare lasnaden? etc etc..
Geen rare lasnaden? etc etc..
Drive it like you stole it
Dat dacht ik in het begin ook,alleen dan gaan ze meestal niet stuiteren maar naar een kant trekken,meestal lossen ze dat dan op door stiekem te sjoemelen met de waardes van de uitlijning.
ik denk niet dat het hier aan ligt,het makkelijkste om het uit te proberen is andere velgen te monteren.
ik denk niet dat het hier aan ligt,het makkelijkste om het uit te proberen is andere velgen te monteren.
Ik heb net de monteur van de autohandelaar gebeld.
Hij heeft de velgen gedemonteerd en de orginele velgen eronder gezet,het probleem bestaat nog steeds.
Hij zelf denkt aan de motorsteunen.
Zou dat het kunnen zijn,wie heeft hier een mening over,nogmaals heb weinig ervaring met 19 16v,de gtt kan ik dromen maar de rest?
Hij heeft de velgen gedemonteerd en de orginele velgen eronder gezet,het probleem bestaat nog steeds.
Hij zelf denkt aan de motorsteunen.
Zou dat het kunnen zijn,wie heeft hier een mening over,nogmaals heb weinig ervaring met 19 16v,de gtt kan ik dromen maar de rest?
Ik kan je niet helpen met de oorzaak van het probleem, maar ik heb wel een eenvoudige oplossing: lekker laten staan dat ding, en verder zoeken voor een fatsoenlijke. Er moeten er toch genoeg te koop zijn nu de zomer voorbij is...
Wat je keuze ook mag zijn, succes ermee.
Wat je keuze ook mag zijn, succes ermee.
-
- Contacteer:
Ben het met het voorgaande helemaal eens, gewoon verder zoeken, zoveel problemen aan dat ding....
Voor jue het weet heb je een lege beurs...
Voor jue het weet heb je een lege beurs...
Dat is toch wel een hele rigoreuse oplossing.
Het is wel een schappelijk prijsje als je het vergelijkt met de rest van de aanbieders.
Een gtturbo is toch ook een bodemloze put of je pompt er geld in net als K-techracing.
En ik wil niet lulig doen maar die jongens uit Den Haag (2 neven) hebben ook aardig wat geld ingepompt wat nooit terugverdient wordt.
De verkoper zei over een motorsteun,als dat gefixt wordt is dat toch ook mooi
Het is wel een schappelijk prijsje als je het vergelijkt met de rest van de aanbieders.
Een gtturbo is toch ook een bodemloze put of je pompt er geld in net als K-techracing.
En ik wil niet lulig doen maar die jongens uit Den Haag (2 neven) hebben ook aardig wat geld ingepompt wat nooit terugverdient wordt.
De verkoper zei over een motorsteun,als dat gefixt wordt is dat toch ook mooi
-
- Contacteer:
Ja, maar verkijk je niet op die ringen, want die kunnen soms best duur zijn. Al zijn ze maar van kunststof. Ik moest een keer ook die ringen hebben. Betaalde geloof ik wel iets van 125 piekies (da's iets meer als 55 Euro, voor de nieuwe generatie die pieken aka guldens niet meer kent).
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Heb laatst ook centreer ringen moeten hebben voor MOMO velgen. Dacht ook van dat gaat me kosten!!!
Ik de importeur gebeld, tuurlijk hebben we die
. Kostte me toen nog geen 20 euro, en een half uurtje rijden. En dat voor een origineel setje alu ringen.
Dus het kan mee vallen.
Onze chef cock Zal wel een ring voor zijn vrouwtje hebben moeten halen, die zijn wat duurder en niet van aluminium.

Ik de importeur gebeld, tuurlijk hebben we die

Dus het kan mee vallen.
Onze chef cock Zal wel een ring voor zijn vrouwtje hebben moeten halen, die zijn wat duurder en niet van aluminium.

Project: GTT Blue Sport
het is juist geen rigoreuse oplossing, het is de eenvoudigste oplossing!jermaine schreef:Dat is toch wel een hele rigoreuse oplossing.
En wat die Hagenezen betreft, die hadden ook wel waar voor hun geld! Er zijn maar weinig GTT's die betrouwbaar rijden (dagelijks gebruik!) op meer dan 2 bar

Ja, als dat het is....jermaine schreef: De verkoper zei over een motorsteun,als dat gefixt wordt is dat toch ook mooi