Ik dacht zo even, wat als er later iets stuk gaat...
Vind je dan redelijk goedkoop stukken?
Hier moet je maar even roepen om een stuk, en er is steeds wel iemand die het onder z'n bed heeft liggen
hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdedigingMarinus16V schreef:???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).
daar heb je ook een punt ja. stel dat het een GTT blok wordt, hoeveel kost (globaal) een revisie? ook de turbo, gewoon alles weer zgan.Mark G schreef:Zijn er van een GTT niet meer stukken te vinden dan van die Volvo Turbo?
Ik dacht zo even, wat als er later iets stuk gaat...
Vind je dan redelijk goedkoop stukken?
Hier moet je maar even roepen om een stuk, en er is steeds wel iemand die het onder z'n bed heeft liggen
werdt?Michel S. schreef:ik zou echt voor de 1.4 gaan. Hoofdzakelijk voor het verkrijgen van onderdelen.
En natuurlijk omdat de 1.4 motor ook genoeg kan leveren.
Men nemen een AT onderblok. Deze heeft standard zuigerspray
kop van een GTT erop. injectie van Fastchip erop en gaan met de banaan. Denk maar dat alle nadelen weg zijn en dat je een behoorlijk snel ding hebt.
De volvo 1.7 motor heeft een soft turbo????Ik heb toen begrepen dat door de kop constructie een behoorlijk stuk vermogen mis werdt gelopen.
Ik zou echt voor de renault gaan. En als het zou passen zou ik de 21 Turbo blok passend proberen te maken.
Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dusRoy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijk
Robert dB. schreef:hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdedigingMarinus16V schreef:???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).![]()
uiteraard heb je direct een RTC stikker onder de ruitenwisser gestopt...Patrick L. schreef: Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dusWerd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel, die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
Is dat ding nog te koop of niet??? Want ik wil wel eens kijken hoe ze dat hebben gefixed. Dan bekijk ik me dat eens en kijke of ik zoiets ook kan maken.Patrick L. schreef:Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dusRoy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijkWerd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel, die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
spruitstukken gaan niet passen. Dit omdat volvo de klepplaatsing anders heeft gemaakt dan Renault. En waarschijnlijk zijn de kanalen ook van een andere grootte.Riël schreef:Is het carborateurgedeelte en spruitstukken van de gtt niet om te zetten naar een 1.7GTX motor?? Zodat je dit blok met turbo kan laten draaien? Zit je ook met die xtra cc's en geen last van injectie.
Kweet niet of ie er nog staat, was half mei toen ik er langs kwam. Heb wel foto`s ervan op een rolletje staan, moet nog ontwikkeld worden. als ik ze heb neem ik ze wel een keer mee naar de Mac.Michel S. schreef:Is dat ding nog te koop of niet??? Want ik wil wel eens kijken hoe ze dat hebben gefixed. Dan bekijk ik me dat eens en kijke of ik zoiets ook kan maken.Patrick L. schreef:Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dusRoy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijkWerd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel, die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
"no obi-wan, there is another .... "Robert dB. schreef:hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdedigingMarinus16V schreef:???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).![]()
jawoor, en alle tijd, liefde en geld die in deze auto zit weggooien en misschien wel de narigheid van een ander kopen. en wat is er mis met de looks??Menno schreef:Owkee, 't was niet de vraag, maar 't lijkt me toch aanzienlijk handiger, en waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper, om gewoon een clio 16V te kopen. Je hebt dan een originele auto, dus betrouwbaarder, en je hebt tevens de looks en weggedrag van een 16V.
dus je bent toch onbewust aan het nadenken.... of ben je gewoon nu al verder met bouwen als ik??Tijn schreef:Clio 1.7 RS Turbo
Gaat goed komen.
Naar mijn bescheiden mening is origineel Renault per definitie bertrouwbaarder dan eigen bouw.Ray (Zonnebril) schreef:jawoor, en alle tijd, liefde en geld die in deze auto zit weggooien en misschien wel de narigheid van een ander kopen. en wat is er mis met de looks??Menno schreef:Owkee, 't was niet de vraag, maar 't lijkt me toch aanzienlijk handiger, en waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper, om gewoon een clio 16V te kopen. Je hebt dan een originele auto, dus betrouwbaarder, en je hebt tevens de looks en weggedrag van een 16V.
over het weggedrag hebben we al een zinnige discussie gehad dus dat gaat helemaal goed komen, wees niet bang, en of een 16V betrouwbaarder is?? ik weet het niet.