Volvo 1.7i Turbo òf 1.4 GTT in mijn Clio?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.

Volvo Turbo of GTTurbo?

Volvo!
25
53%
GTTurbo!
22
47%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Zijn er van een GTT niet meer stukken te vinden dan van die Volvo Turbo?

Ik dacht zo even, wat als er later iets stuk gaat...
Vind je dan redelijk goedkoop stukken?

Hier moet je maar even roepen om een stuk, en er is steeds wel iemand die het onder z'n bed heeft liggen :wink:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Marinus16V schreef:
GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?

Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).
hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdediging ;) :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Mark G schreef:Zijn er van een GTT niet meer stukken te vinden dan van die Volvo Turbo?

Ik dacht zo even, wat als er later iets stuk gaat...
Vind je dan redelijk goedkoop stukken?

Hier moet je maar even roepen om een stuk, en er is steeds wel iemand die het onder z'n bed heeft liggen :wink:
daar heb je ook een punt ja. stel dat het een GTT blok wordt, hoeveel kost (globaal) een revisie? ook de turbo, gewoon alles weer zgan. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

ik zou echt voor de 1.4 gaan. Hoofdzakelijk voor het verkrijgen van onderdelen.

En natuurlijk omdat de 1.4 motor ook genoeg kan leveren.

Men nemen een AT onderblok. Deze heeft standard zuigerspray

kop van een GTT erop. injectie van Fastchip erop en gaan met de banaan. Denk maar dat alle nadelen weg zijn en dat je een behoorlijk snel ding hebt.

De volvo 1.7 motor heeft een soft turbo????Ik heb toen begrepen dat door de kop constructie een behoorlijk stuk vermogen mis werdt gelopen.

Ik zou echt voor de renault gaan. En als het zou passen zou ik de 21 Turbo blok passend proberen te maken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Michel S. schreef:ik zou echt voor de 1.4 gaan. Hoofdzakelijk voor het verkrijgen van onderdelen.

En natuurlijk omdat de 1.4 motor ook genoeg kan leveren.

Men nemen een AT onderblok. Deze heeft standard zuigerspray

kop van een GTT erop. injectie van Fastchip erop en gaan met de banaan. Denk maar dat alle nadelen weg zijn en dat je een behoorlijk snel ding hebt.

De volvo 1.7 motor heeft een soft turbo????Ik heb toen begrepen dat door de kop constructie een behoorlijk stuk vermogen mis werdt gelopen.

Ik zou echt voor de renault gaan. En als het zou passen zou ik de 21 Turbo blok passend proberen te maken.
werdt?

ehm, kost dat? AT+GTT+Fastchip injectie= pleuro???
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijk :D
5 GT Turbo '88 GT5
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

GTTprutser schreef: En wat dan belangrijk is om te weten is
dat een volvo een SOFT turbo heeft.
Klopt, draait op 0,4 bar geloof ik.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

21T is niet van toepassing. het gaat me ook om de kosten. dusse.... wat is de uitkomst van het sommetje hierboven?

ik ga nu naar de FNB, vertel het me strakkies maar. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ok zie je straks in Borft :)
5 GT Turbo '88 GT5
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

kosten

clio 16V compjuter+kabelboom
injectoren van volvo 440/480
gasklephuis
mapsensor 2 bar
wat extra sensoren
en chippie fastchip

at blok??? 300 euro
gtt kop 250 euro
T2 turbo 200 euro
uitlaat 400 euro

denk dat je dan in totaal een kleine 1500 euro kwijt bent voor een 1.4 injectie turbo met dikke uitlaat.

Wel alles 2de hands pakken en diversen dingen nieuw.

maar ligt ook weer eraan hoe je wat kunt krijgen.

als jij een 16V compjuter voor 100 euro kunt krijgen met kabelboom is dat meegenomen.
Wil je nu meer als 1 bar druk rijden, dan moet je 16V injectoren pakken.

Zit natuurlijk wel een stuk knutselwerk bij, maar dat is het leuke ervan.

Plus je hebt niet alleen een renault blok maar ook je eigen creatie
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zit er nou eigenlijk iemand bij rtc die een volvo 1.7 turbo heeft in zijn renault???
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Binnenkort wel :D :D

[img]http://www.volvo480register.nl/images/galery/e003tb.jpg[/img]

De volvo 480 turbo blok :p.
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb vrijwel hetzelfde blok, alleen zonder turbo dus.

Ben benieuwd naar de prestaties van dit blok. Hoelang gaat het nog duren ongeveer catrinus??
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Als mijn gtt terug komt van de spuiter. Dat is ongeveer over een maandje of 2. Ik weet het het duurd lang voordat mijn gtt klaar is maar, als je weet dat dit een 1 mans bedrijf is die vooral zijn inkomsten van schadeauto`s moet hebben kan ik mij volledig voorstellen dat het zo lang duurd. Ik heb nog wel tijd. Voor speed 2003 moet hij klaar zijn(gaat als het meezit lukken)
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is het carborateurgedeelte en spruitstukken van de gtt niet om te zetten naar een 1.7GTX motor?? Zodat je dit blok met turbo kan laten draaien? Zit je ook met die xtra cc's en geen last van injectie.
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Roy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijk :D
Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dus :D Werd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel :D , die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je zal inelkgeval je best moeten doen om al die power op de weg te houden. Het is zeker stoer.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Robert dB. schreef:
Marinus16V schreef:
GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?

Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).
hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdediging ;) :)
:D *grinnikt*
Niet echt, maar ik constateer dat hier mensen zitten met vreselijk veel kennis en mensen zitten die zomaar wat roepen.

Daarnaast concludeer ik, dat het makkelijker adviseren is op het gebied waar je gewoon veel vanaf weet, maar dat er iets te makkelijk conclussies getrokken worden op het gebied waar we veel minder van weten, de door volvo in produktie genomen motor dus.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Patrick L. schreef: Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dus :D Werd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel :D , die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
uiteraard heb je direct een RTC stikker onder de ruitenwisser gestopt...:)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Patrick L. schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijk :D
Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dus :D Werd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel :D , die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
Is dat ding nog te koop of niet??? Want ik wil wel eens kijken hoe ze dat hebben gefixed. Dan bekijk ik me dat eens en kijke of ik zoiets ook kan maken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Riël schreef:Is het carborateurgedeelte en spruitstukken van de gtt niet om te zetten naar een 1.7GTX motor?? Zodat je dit blok met turbo kan laten draaien? Zit je ook met die xtra cc's en geen last van injectie.
spruitstukken gaan niet passen. Dit omdat volvo de klepplaatsing anders heeft gemaakt dan Renault. En waarschijnlijk zijn de kanalen ook van een andere grootte.


Verder last van injectie?? Ik neem aan dat je bedoelt dat je niet hoog genoeg kunt komen met je turbodruk en al snel op het einde zit.

Dat zou je inderdaad kunnen zien als een last, maar wat dacht je van de kleppen, eventuele zuigerspray, koppakking, compressie verhouding, nokken-as. Die zijn niet berekend op een turbo. Met een soft-turbo hoef je niet zo heel veel aan te passen, maar een volwaardige turbo met ook nog eens hoge druk zul je echt wel het blok onder handen moeten nemen.
Dus zou ik maar niet doen.


Tevens zie ik op de foto iets wat weer een nadeel heeft en een voordeel.

Deze motor heeft een Distributie-riem. Voordeel daarvan is dat het een bovenliggende nokkenas is, of zie ik dat verkeerd. Zou meer toeren kunnen betekenen.
Nadeel is dat die riem vervangen moet worden, en dat is minder leuk qua werk en prijs.

Kan het mis hebben erover, dus als iemand preciese info heeft, ga je gang.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Michel S. schreef:
Patrick L. schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Volgens mij gaat een 21T blok nooit passen. Zou wel stoer zijn natuurlijk :D
Een paar weken geleden reed ik over de napoleonsbaan en zag ik een breed uitgebouwde GTT staan, ik even gestopt om te kijken. Bleek dat deze een 21Turbo blok achterin te hebben liggen met de versnellingsbak in de lengte, achterwielaandrijving dus :D Werd gebruikt voor race/rallydoeleinden, te koop voor iets van 9.000euro, vond ik trouwens wel errug duur.
Mischien een leuk projektje voor Michel :D , die gele GTT ombouwen naar achterwielaandrijving.
Is dat ding nog te koop of niet??? Want ik wil wel eens kijken hoe ze dat hebben gefixed. Dan bekijk ik me dat eens en kijke of ik zoiets ook kan maken.
Kweet niet of ie er nog staat, was half mei toen ik er langs kwam. Heb wel foto`s ervan op een rolletje staan, moet nog ontwikkeld worden. als ik ze heb neem ik ze wel een keer mee naar de Mac.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Owkee, 't was niet de vraag, maar 't lijkt me toch aanzienlijk handiger, en waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper, om gewoon een clio 16V te kopen. Je hebt dan een originele auto, dus betrouwbaarder, en je hebt tevens de looks en weggedrag van een 16V.

Als je van sleutelen houdt zou ik voor 't Volvo blok gaan. Allemaal wat verser, en gewoon 300cc meer. Bij dezelfde prestaties krijgt 't dus allemaal wat minder op z'n lazer, en blijft langer heel.
rev it like a rental
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Robert dB. schreef:
Marinus16V schreef:
GTTprutser schreef:Dit hebben ze gedaan omdat ze dan de motor niet zo veel hoefden aan te passen.
???? Omdat het met een soft turbo genoeg pk's volgens volvo gaf, denk?

Alsof er grote verschillen tussen een T4 en 2.0 T motorblok zitten? (Is V40).
hehe, onze enigste volvo-rijder in de verdediging ;) :)
"no obi-wan, there is another .... "
there is no spoon.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Menno schreef:Owkee, 't was niet de vraag, maar 't lijkt me toch aanzienlijk handiger, en waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper, om gewoon een clio 16V te kopen. Je hebt dan een originele auto, dus betrouwbaarder, en je hebt tevens de looks en weggedrag van een 16V.
jawoor, en alle tijd, liefde en geld die in deze auto zit weggooien en misschien wel de narigheid van een ander kopen. en wat is er mis met de looks??

over het weggedrag hebben we al een zinnige discussie gehad dus dat gaat helemaal goed komen, wees niet bang, en of een 16V betrouwbaarder is?? ik weet het niet.
Immer wieder die verdammte Holländer
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Clio 1.7 RS Turbo :D

Gaat goed komen.
there is no spoon.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tijn schreef:Clio 1.7 RS Turbo :D

Gaat goed komen.
dus je bent toch onbewust aan het nadenken.... of ben je gewoon nu al verder met bouwen als ik?? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ja ik ben aan het nadenken.... en heb de reacties hier gelezen....
Begin over te hellen naar de 1.7 variant. Sterkere basis..... zie het verhaal van menno.
there is no spoon.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ray (Zonnebril) schreef:
Menno schreef:Owkee, 't was niet de vraag, maar 't lijkt me toch aanzienlijk handiger, en waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper, om gewoon een clio 16V te kopen. Je hebt dan een originele auto, dus betrouwbaarder, en je hebt tevens de looks en weggedrag van een 16V.
jawoor, en alle tijd, liefde en geld die in deze auto zit weggooien en misschien wel de narigheid van een ander kopen. en wat is er mis met de looks??

over het weggedrag hebben we al een zinnige discussie gehad dus dat gaat helemaal goed komen, wees niet bang, en of een 16V betrouwbaarder is?? ik weet het niet.
Naar mijn bescheiden mening is origineel Renault per definitie bertrouwbaarder dan eigen bouw.

En over die looks: je hebt toch wel eens een Clio 16V gezien?????????????
rev it like a rental
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heb jij mijn auto wel eens gezien?
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ray (Zonnebril) schreef:heb jij mijn auto wel eens gezien?
volgens mij wel, op TV en wat foto's.
rev it like a rental
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

origineel renault betrouwbaarder.... hmmm dat is er eentje om over na te denken ;-)
there is no spoon.
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Menno schreef: origineel Renault per definitie bertrouwbaarder
Dit meen je niet Toch?

Renault en betrouwbaar ik dacht het niet.

[Edit] Ik heb weer de pest in de mijne, weer verrot
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik denk dat ie bedoelt dat een standaard Clio 16v betrouwbaarder is dan een Clio waar later door hobby-Bob een Volvo of Renault turbomotor in is geschoven.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Goed punt. Wel waar ook waarschijnlijk
there is no spoon.
Plaats reactie