Na een aantal gesprekken met mijn technische commissie komen we uit op twee blokken, het Volvo en het GTTblok. Vrijwel het meerendeel is natuurlijk bekend met het GTTblok, maar ik zou graag wat meer willen weten over het Volvo blok. Ondertussen ben ik in contact met iemand die er meer over weet, en die ook voor mij op zoek is naar een blok compleet met versnellingsbak en computer. Het Volvo blok is zoals jullie misschien weten origineel ontwikkeld door Renault en later verder af-ontwikkeld door Volvo en Porsche.

De door hem opgegeven aandachtspunten tov een GTT blok:
- Volvo is relatief zuiniger
- Volvo is betrouwbaarder
- Gaat =/- 300.000 km mee (ook relatief natuurlijk)
Waar je op moet letten is de koppeling/drukgroep en de elektronika.
We weten allemaal dat beide blokken passen (motorsteunen zijn hetzelfde) maar stel dat het zover komt en ik heb een blok dat goed is, wat eventueel (deels) gereviseerd is, en het hangt erboven om erin gelepeld te worden, welke problemen kan ik dan tegenkomen?
- Kabelboom? wat moet er extra bij?
- Aandrijfassen
- Uitlaatlijn
- Wat doe ik met mijn (verplichte) katalysator
- Koeling
- Extra sensoren mbt olietemp/druk turbodruk
- vul maar aan
Nu begrijp ik best dat dit allemaal een hoop geld en tijd gaat kosten, maar het moet haalbaar zijn, omdat ik niet de eerste ben die zoiets wil, het is al eens eerder gedaan. Zo was er op Zandvoort bij het Festival of Speed ook een gast die het voor mekaar had een Volvo blok erin te hangen, kent iemand die toevallig?? Een email adres zou leuk zijn, en er heeft ooit een foto online gestaan, volgens mij had Tackie die, wil iemand die mij even mailen?
Verder is dit topic bedoeld voor nuttige replies en niet die van koop een andere auto of waarom niet dit bla bla, dat soort posts mogen van mij verwijderd worden.