[Gttp2] bokken/schudden/inhouden bij planken

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Ben

ow hehe ik was iets te enthousiast.
Dan vraag ik maar of ze het op kunnen sturen da's een pest end weg van hier.
Ben

Ik heb het net besteld 44,50 euro kost zo'n setje met rembours iets van 55 euro. Het moet maar :)
Arjen

Troost je , bij de dealert is her ruim een keer zo duur en dan zit er maar 1 membraan bij en lang niet alle pakkingen.
Ben

nu hopen dat het een beetje op lost.

Hoe lang zal de verzending duren denk je? Ben ik vergeten te vragen.
mathijs

suc6 ermee, hopen dat het wat helpt :)
Ben

Ik heb het setje binnen. Vrijdag avond maar ff monteren.
Ben

Ik zal zo even een foto maken voor het archief wat er allemaal bij het pakkingssetje zit.
Ik heb alleen een vraag welke sproeier maat moet ik hebben bij 0,9 bar? En heeft misschien iemand zo'n juiste maat boor in de buurt van 't Gooi? 1,35mm of 1,3 dacht ik maar ben er niet zeker van.
Steven
Car: M536

1.3 is wel genoeg als je niet hoger gaat dan 0.9 bar.
1.35 is echt als je 1.0 of hoger wil gaan rijden.
Ben

mooi zo heb net een 1,3 mm boor gekocht 1,50 ik dacht dat ze een fortijn koste?
ik neem aan dat het de sproeier is die onderin je flotterkamer zit vast gedraaid? waarvoor je eerst een moertje 12 weg moet draaien om er aan de zijkant bij te komen?
Steven
Car: M536

Juist, die is het ja.
Ben

thanx :) ik gaat ff boren
Arjen

Ik had meteen ff een sproeier bij BCCP besteld. Kost 10 euro. Want al die boortjes zijn ook niet helemaal precies. Bij BCCP meten ze zelfs de sproeier voor de zekerheid nog ff op met een boortje en een micrometer.
Ben

tja daar kwam ik ook net achter meestal zijn die sproeiers veel duurder en las in een topic toen ik al besteld had dat ze daar 10 euro kosten..

maar ik heb de sproeier geboord en de boor had ik na gemeten met de schijf maat en kwam aardig overeen en anders heb ik nog wel een riginele sproeier die er weer in terug kan.
Ben

De carburateur zit er weer in. Sproeier is 1,3 mm nu. Hij loopt mooier, maar zuipt wel als ik het zo even snel zag in het test ritje. Ik heb alleen een vraag. Kan het kloppen dat mijn turbo druk nu in eens extreem hoog staat? De druk slaat direct naar de max uit :evil: en hij komt al op bij de 1500 rpm.
Ik hoop snel een reactie te krijgen aangezien in het met het beetje overgebleven dag licht op moet lossen :D
Riël
Über-Spammer

Klopt er iets niet met de slangen van carb naar actuator. Zitten die er weer goed op?
Ben

yup alles is ok. Me pa is makkelijk en die zei och maak je niet druk als je pakking er weer uit vliegt betaal ik dit keer de schade. Maar ik vind het rot rijden zo op gefokt
Ben

Wil vandaag naar me werk gaan begint me waterpomp hard te lekken :evil: Je blijft bezig :)
Ben

pfff tot 1 uur gesleuteld en ik ben het nu zat! Nieuwe waterpomp zit erin. Alles zat zoals gewoonlijk tegen. Alle bouten waren verroest en hadden het schroefdraad beschadigd met het los draaien. Kon ik alles opnieuw tappen :-* Slangen die veel haarscheurtjes vertoonde. Ook gelijk vervangen.

Nog 2 weken dan kan ik weer gebruik maken van de garage. Op straat sleutelen is maar niets. Kan ik morgen de straat gaan schrobben door alle koelvloeistof en wd 40 dat op de stenen ligt :evil:

Maar het werkt weer :) Kunnen we weer een maand vooruit en wachten op het volgende probleem.

Af en toe haat ik me gtt :D
jetab
Contacteer:

A joh.... kop op! Dadelijk heb je alles al eens vervangen en dan is ie in principe nieuw! Dan kan toch haast niets meer kapot gaan?

Succes ermee
Ben

:) dat zeg ik ook na iedere reparatie. Een week later sta ik toch weer te sleutelen en te vloeken :)
jetab
Contacteer:

Tja, moet je maar niet met 1,5 bar druk rond tuffen..... knetter gek........
Ben

Voorheen stond hij op 1 a 1,1. nu staat hij op 1,5 met standaard pakking. Dit is erg omhoog gegaan sinds ik me carb onderhanden heb genomen. Ik denk dat mijn ouwe carb nogal lekte. Ik ben benieuwd hoelang hij het uithoudt met 1,5 bar. Pa wil dat ik met 1,5 bar rijd dan zullen we dat maar doen ook voor zijn ervaring. Risico's zijn dit keer op pappie's >-) kosten. Dat wordt diep in de buidel tasten denk ik.
Jeroentje

Probeer eens om je stationairsproeier schoon te maken dat is die koperkleurige platte schroef aan de rechterkant van de carburateur

5 Alpine Turbo ~ 11 Turbo
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben schreef:pfff tot 1 uur gesleuteld en ik ben het nu zat! Nieuwe waterpomp zit erin. Alles zat zoals gewoonlijk tegen. Alle bouten waren verroest en hadden het schroefdraad beschadigd met het los draaien. Kon ik alles opnieuw tappen :-* Slangen die veel haarscheurtjes vertoonde. Ook gelijk vervangen.

Nog 2 weken dan kan ik weer gebruik maken van de garage. Op straat sleutelen is maar niets. Kan ik morgen de straat gaan schrobben door alle koelvloeistof en wd 40 dat op de stenen ligt :evil:

Maar het werkt weer :) Kunnen we weer een maand vooruit en wachten op het volgende probleem.

Af en toe haat ik me gtt :D
Ben, dan moet je bij mij komen sleutelen. Ik heb dubbele garage en al het gereedschap dat nodig is. :)
Drive it like you stole it
Ben

Rick dat is een deal ;)

WAAR BEN JIJ OP DIT MOMENT MEE BEZIG? caps :)
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben schreef:Rick dat is een deal ;)

WAAR BEN JIJ OP DIT MOMENT MEE BEZIG? caps :)
Ik ga vrijdag uit m'n sloper het blok tillen (heb ene hydrolische kraan gehuurd) en dan dashboard er nog uittrekken.

Verder moet ik m'n bumper ophalen in Belgie (als hij eindelijk klaar is) en dan spuiten. Ik zit nog steeds op verzekerings uitslag te wachten overigens...

Maar als je weer wat moet sleutelen moet je maar effe bellen. Dan kan het wel bij mij. Je had een nieuwe waterpomp gekocht? Ik had nog een nieuwe liggen thuis...
Ben

Ik had ook nog een nieuwe liggen :)

Hoelaat ga je vrijdag daar aan beginnen? ik heb vrijdag niets te doen dan kom ik wel ff buurten als je dat leuk vindt?
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben, is zeker leuk. Je bent welkom (kom maar effe helpen :) :) :) )
Ik ga de kraan ophalen om 17:00 in Utrecht. Dus als ik terug ben ga ik rustig beginnen. Zeg maar 7 uur ofzo.
Ik heb de takel tot maandag ochtend. Dus kan de tijd nemen. :)
Ben

Heb je bier? :D Dat is mijn energiebron om te kunnen helpen :p
ed_pret

hey hey!!!!

Rick ik zou je bellen ma mag ik vrijdag ook langskomen????

waar er bier is is Ed :D
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben schreef:Heb je bier? :D Dat is mijn energiebron om te kunnen helpen :p
'

Ben, als je komt helpen dan zorg ik dat er bier koud staat en dat ik een bed voor je heb :)

Dus je bent zeker welkom
RickGT TURBO
Contacteer:

ed_pret schreef:hey hey!!!!

Rick ik zou je bellen ma mag ik vrijdag ook langskomen????

waar er bier is is Ed :D
Hoi Ed,

ja dat mag wel. Maar ik denk dat het makelijker is als je dan zaterdag langs komt. Want vrijdag avond beginnen we dus pas. En naar gelang het bier smaakt :)
Ben

Lijkt me een strak plan. Ik kom wel met me gtt met de nodige liters water want nu lekt het kut ding weer ergens anders!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Ben

Ik zag net ergens een straaltje vandaan spuiten denk snel traceren, gas geven en in slang knijpen spuit hij niet meer en alle slangen zijn droog :evil: Maar weer ff afkoelen misschien spuit hij zo weer :)
RickGT TURBO
Contacteer:

Ben, dan maken we die toch ook gelijk even. Ik heb vast wel wat betere slangen nog liggen. En ik heb vloeibare pakking liggen thuis nog.
Plaats reactie