[Gttp2] bokken/schudden/inhouden bij planken
Van ochtend tijdens het inhalen op de lodijk richting weesp kreeg ik spontaan problemen met mijn gtt.
Als ik inhaal van uit zijn 3 en de turbo druk op max komt 0,9 bar dan begint mijn auto hard te schokken/bokken en in te houden. Ik heb toen ook nog getest in welke andere versnellingen hij het ook doet. in zijn 4 en 5 het zelfde verhaal. In de 1 en 2 nergens last van dus.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken? Ik hoor verder geen rare geluiden.
Als ik inhaal van uit zijn 3 en de turbo druk op max komt 0,9 bar dan begint mijn auto hard te schokken/bokken en in te houden. Ik heb toen ook nog getest in welke andere versnellingen hij het ook doet. in zijn 4 en 5 het zelfde verhaal. In de 1 en 2 nergens last van dus.
ask mark (oxtronx) heeft zelfde probleem gehad en lijkt me nu opgelost te zijnBen schreef:Van ochtend tijdens het inhalen op de lodijk richting weesp kreeg ik spontaan problemen met mijn gtt.
mark G gele GTT kijk anders ff topic over GTE te koop
ola ben
ik heb zelfde probleem als jou, al een geruime tijd. Ik denk zelf dat je probleem bij je carb ligt. Als ik het goed heb had je een tijdje props met je carb, je zal hem wel vaker uit elkaar en in elkaar hebben gezet. Ik was een tijdje bezig met me carb en toen issie ook vaak uit en inelkaar geweest. De pakkingen die erin zitten zijn redelijk op. Misschien dat ie daar druk kwijtraakt of dat de benzine 'flow' niet meer evenredig met de toeren blijft bij hogere druk?? Ik denk dat het probleem hier zit hoor. Moet zelf ook nog een pakkingsetje kopen bij bhcp. Kosten 40 euro ofso. Improve bestelt ze ook via bhcp btw.
Laat even horen als het totaal iets anders blijkt te zijn
ik heb zelfde probleem als jou, al een geruime tijd. Ik denk zelf dat je probleem bij je carb ligt. Als ik het goed heb had je een tijdje props met je carb, je zal hem wel vaker uit elkaar en in elkaar hebben gezet. Ik was een tijdje bezig met me carb en toen issie ook vaak uit en inelkaar geweest. De pakkingen die erin zitten zijn redelijk op. Misschien dat ie daar druk kwijtraakt of dat de benzine 'flow' niet meer evenredig met de toeren blijft bij hogere druk?? Ik denk dat het probleem hier zit hoor. Moet zelf ook nog een pakkingsetje kopen bij bhcp. Kosten 40 euro ofso. Improve bestelt ze ook via bhcp btw.

Ik denk zelf ook dat het bij de carb ligt. aangezien ik er al een tijdje bezig mee ben om mijn bezine verlies op te lossen, maar alle pakkingen zien er netjes uit en alle rubberen membramen zijn heel. Nu zag ik net dat er ook al bij de voet van het inlaat spruitstuk een beetje vettigheid uit kwam... Wat zit er allemaal bij zo'n pakkingsset van de carb? Vervang ik dat voor de zekerheid wel even.
-
Mijne doet op dit moment ook zoiets. Oorzaak: dikke koelslang kapot op de plek waar de thermostaat zit, daardoor spuit koelvloeistof op de bougies waardoor ie op 3 cilinders gaat lopen.
Morgen effe nieuwe slang monteren.
Misschien heb je dr wat aan (maar ja, dan moet je ook wel een stevig vloeistofverbruik hebben)
Morgen effe nieuwe slang monteren.
Misschien heb je dr wat aan (maar ja, dan moet je ook wel een stevig vloeistofverbruik hebben)
Alle slangen klemmetjes zitten vast en zijn nieuw. Alleen ik zag toen net dat er ook aan de zijde van boven kant van de carb 1 van de 2 slangetjes een scheurtje heeft bij het slageklemmetje en daar komt een klein beetje olie (ten minste daar lijkt het op) uit.
Tevens hoor ik ergens een sisje die we niet thuis kunnen brengen.
Ergens bij het schudbord. Vacuum vervroeger is 100%.
En ergens een piepje als ik me gas los laat en direct in trap. komt ergens bij het uitlaat spruitstuk vandaan...
Verder nix
Gaat weer goed alles in 1 keer :-*
en het regent dus ga niet buiten knutselen en me pa heeft vakantie dus kan de garage niet in plus hij ligt ongeveer 24/7 te pitten
stefijn ik heb geen koelvloeistof verlies en het is verder niet nat, zal daar denk ik niet aan liggen in mijn geval.
nog een edit
En me r 5 tl staat ook stil, spontaan lag 's ochtens al mijn olie op straat.
Tevens hoor ik ergens een sisje die we niet thuis kunnen brengen.
Ergens bij het schudbord. Vacuum vervroeger is 100%.
En ergens een piepje als ik me gas los laat en direct in trap. komt ergens bij het uitlaat spruitstuk vandaan...
Verder nix

Gaat weer goed alles in 1 keer :-*
en het regent dus ga niet buiten knutselen en me pa heeft vakantie dus kan de garage niet in plus hij ligt ongeveer 24/7 te pitten

stefijn ik heb geen koelvloeistof verlies en het is verder niet nat, zal daar denk ik niet aan liggen in mijn geval.
nog een edit

En me r 5 tl staat ook stil, spontaan lag 's ochtens al mijn olie op straat.
Toch denk ik dat het je carb is, daarover heb je een PM.
Ik heb wel eens bij constante snelheid (beetje druk) en plots naar volgas dat ie wel eens stotterd/inhoud en daarna pas vooruit gaat.
Ook komt er bij het overschakelen een wolkje blauwe rook uit wat benzine zou zijn volgens Sven. (ikzelf heb het wolkje nog nooit gezien, want ik rijd altijd
) Dacht zelf eerder aan de turbokeerringen die telkens een beetje olie naar buiten laten vliegen.
Ook had ik gister na een stukje vlammen op de snelweg (ff een stukkie volgas) bij het stoplicht van de afrit dat een beetje witte wolkjes naar buiten kwamen.... koppakking? Zou er ook nog wel bijkunnen
Kun je niet de kopbouten iets strakker draaien? Dit blok zou nog maar 20.000 km gelopen moeten hebben....
Wat een zorgkindjes zijn die GT's zeg, maar je leert er wel veel van.
Vandaag nog een lesje trial-and-error-bak-demonteren gedaan.
Ik heb wel eens bij constante snelheid (beetje druk) en plots naar volgas dat ie wel eens stotterd/inhoud en daarna pas vooruit gaat.
Ook komt er bij het overschakelen een wolkje blauwe rook uit wat benzine zou zijn volgens Sven. (ikzelf heb het wolkje nog nooit gezien, want ik rijd altijd

Ook had ik gister na een stukje vlammen op de snelweg (ff een stukkie volgas) bij het stoplicht van de afrit dat een beetje witte wolkjes naar buiten kwamen.... koppakking? Zou er ook nog wel bijkunnen

Wat een zorgkindjes zijn die GT's zeg, maar je leert er wel veel van.
Vandaag nog een lesje trial-and-error-bak-demonteren gedaan.
-
- Contacteer:
Ik had net hetzelfde, maar wat de oorzaak was...?
In de volgende volgorde:
* ontsteking naar de andere kant van het schudbord geplaatst (geen verbetering)
* bougies vervangen door nieuwe (geen verbetering)
* delco-cap vervangen (iets verbeterd)
* draadjes van de ontsteking omgedraaid (véél beter!)
* CO aangepast (bijna perfect nu)
Hij lekt nog wel een beetje aan de carb, de pakking-set heb ik liggen (BBPerformance). Nu nog tijd vinden om ze te plaatsen
In de volgende volgorde:
Hij lekt nog wel een beetje aan de carb, de pakking-set heb ik liggen (BBPerformance). Nu nog tijd vinden om ze te plaatsen

tijd maken manMark G schreef:Ik had net hetzelfde, maar wat de oorzaak was...?
In de volgende volgorde:
wat het ook zou kunnen zijn is dat je druksensor je ontsteking eruit gooit, dat kun je oplossen door de stekkertjes van dat sensor los te halen.
dat sensor zit op je kleine turboslang die van je turbo naar je intercooler toe gaat, als je er daar een van los haalt dan werkt dat sensor niet meer.
het kan op zich geen kwaad om die los te halen het enige is dat je zelf op moet passen hoever je je druk opschroevd want de beveiliging ligt er af
dat sensor zit op je kleine turboslang die van je turbo naar je intercooler toe gaat, als je er daar een van los haalt dan werkt dat sensor niet meer.
het kan op zich geen kwaad om die los te halen het enige is dat je zelf op moet passen hoever je je druk opschroevd want de beveiliging ligt er af

wel belangrijk een goede carb.(lekvrij), snel een pakkingssetje bestellen en monteren.
als je dan toch bezig bent kun je het beste ook een grotere sproeierbezetting erin zetten daar loopt ie een stuk beter op.
het is zonde om hem later weer uit elkaar te moeten halen als hij net lekvrij is
als je dan toch bezig bent kun je het beste ook een grotere sproeierbezetting erin zetten daar loopt ie een stuk beter op.
het is zonde om hem later weer uit elkaar te moeten halen als hij net lekvrij is

ik heb die sproeiers er ook in zitten en merk qua meerverbruik er niet veel van maar merk wel dat nhij een stuk lekkerder loopt.
je kunt dat pakkingssetje het beste niet bij de dealer bestellen(erg duur), ikzelf heb hem bij een garage bij mij in de buurt bestelt en was 150 of 175 gulden kwijt, misschien heeft improve tuning ze wel voor een redelijke prijs.

je kunt dat pakkingssetje het beste niet bij de dealer bestellen(erg duur), ikzelf heb hem bij een garage bij mij in de buurt bestelt en was 150 of 175 gulden kwijt, misschien heeft improve tuning ze wel voor een redelijke prijs.
Waar zit bhcp of wat is hun site adres?ed_pret schreef:ola ben
... meer evenredig met de toeren blijft bij hogere druk?? Ik denk dat het probleem hier zit hoor. Moet zelf ook nog een pakkingsetje kopen bij bhcp. Kosten 40 euro ofso. Improve bestelt ze ook via bhcp btw.
my bad tis geen bhcp maar dit is hun site
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
bel of mail hun even (er was hier eerder een topic over wat er allemaal in het setje zit ma nooit had iemand echt duidelijk vertelt wat er allemaal in zat)
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
bel of mail hun even (er was hier eerder een topic over wat er allemaal in het setje zit ma nooit had iemand echt duidelijk vertelt wat er allemaal in zat)
Ik heb onlangs ook zo'n setje gehaald bij BCCP. Alle pakkingen zitten in dat setje. Ook zitten er drie membranen bij. 1 van de acceleratiepomp en twee voor extra brandstof bij inkomen turbodruk. Ook zitten er een aantal koperen en rubberen afdichtingen bij, voor bijvoorbeel CO schroef, stationairsproeier enz.
Setje kost iets van 35 euro. Volgens BCCP komt het vrij vaak voor dat de membranen kapot gaan. Dit zou door het gebruik van de huidige loodvrije benzines komen.
Wat betreft dat schokken/inhouden: klinkt inderdaad als een te kleine of verstopte hoofdsproeier.
Setje kost iets van 35 euro. Volgens BCCP komt het vrij vaak voor dat de membranen kapot gaan. Dit zou door het gebruik van de huidige loodvrije benzines komen.
Wat betreft dat schokken/inhouden: klinkt inderdaad als een te kleine of verstopte hoofdsproeier.
Laatst gewijzigd door Arjen op di 2 jul 2002 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon ff bellen. Dan krijg je als het goed is een vrouw aan de phone die er echt heel veel vanaf weet. Ik heb er 2 a 3 weken geleden een setje gehaald. Die hadden ze toen gewoon in voorraad. Ik ben gewoon langsgegaan, maar ik woon ook in de buurt. Maar misschien dat ze ook wel per post versturen.