Aandrijfas?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Mijn clio 16v heeft soms als ik naar links of rechts stuur een krassend geluid voor. Het lijkt wel of ie met de tijd steeds meer aat krassen. Dus ben bij de garage geweest zodat ik kon kijken wat het was maar hij d8 de aandrijfas of de remblokken. Maar ik kan pas volgende week langskomen. Hij zei dat ik er makkelijk mee door kon rijden maar weet het niet helemaal zeker? Wie kan mijn vertellen wat het waarschijnlijk is en wat me dit ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Martijn
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, als je stuurt 'krast' ie? Maakt het uit of je naar links of rechts stuurt? Voel je iets in je stuur ('tikjes'?)?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Jasper16v

ik voel een 'tikje' als ik naar links stuur (beetje snelle beweging)
bij naar rechts sturen is er nix aan het handje
clio_rally
Contacteer:

Als je tijdens een beetje harde bocht tikjes voelt in je stuur is het vaak de homokineet die naar zijn grootje is. Maar je bedoelt echt alleen bij het snel insturen, daarna niet meer? Even denken...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

Nee voel geen tikje en allebei de kanten een krassend geliud ik wordt echt gek als ik dat hoor
Menno

pomp van de stuurbekrachtiging? of zit dat er niet op?
rev it like a rental
Anonymous

Yep stuurbekrachtiging zit er op het is duidelijk een krassend geluid en komt van voor. Het lijkt er ook op dat het geluid komt van mijn wielen maar is moeilijk te horen door het laser uitlaatje! wat is dit?

Baal er enorm van kost weer klauwen vol met geld
Menno

als je je stuur helemaal tegen de aanslag stuurt, blijf je 't geluid dan horen of niet?
rev it like a rental
Anonymous

Yep helemaal tegen de aanslag blijf je het horen menno heb je geen msn of icq? praat misschien makkelijker ben er nu toch?
Menno

ik vind alles best maar denk dat we snel uitgepraat zijn. Da's je stuurbekrachtigingspomp.

Check ff of er voldoende vloeistof in zit. Als dat 't geval is, is de pomp zelf versleten. (hij is te vervangen zonder de motor uit te bouwen)
rev it like a rental
Anonymous

Menno wordt helemaal gek nu omdat dat het enige zou zijn ff snel kijken hoop dat je er nog bent dan
Anonymous

Hij zit helemaal vol nog met vloeistof maar kan het zijn dus dat ie het soms erger doet dan anders?

gaat me dit veel geld kosten?
Menno

ja, dat kan wel, misschien is 't ook nog wel een beetje temperatuur afhankelijk.

Die pomp kost nieuw zo'n 250 euro, gebruikt moet je er voor 100 euro wel 1 kunnen scoren lijkt me.

Het vervangen is wel te doen, maar je kunt er allesbehalve makkelijk bij. Koplamp verwijderen, dynamo verwijderen en je zit in de buurt. Eventueel je motor iets liften om bij de V snaar te kunnen.

Succes.
rev it like a rental
Anonymous

Dus dit is het bijna zeker zeg je menno? aandrijfas wat zou dat kosten? of is het dat zeker niet?
Menno

nog ff voor de duidelijkheid:
je hoort 't geluid als je stilstaat, en stuurt.

je hoort 't als je stilstaat, je 't stuur tegen de aanslag houdt en niet meer beweegt.

je hoort 't niet als je stuurt terwijl de motor uitstaat. (stilstaand, of uitrollend)

Dan is de pomp aan 't afsterven
rev it like a rental
Anonymous

Nee ik hoor het onder het rijden en als ik de bocht in ga een slijpend geluid te hoogte van de voorwielen
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Misschien een kans op de wiellagers ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie