Bleedvalve

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michiel

Wie o wie heeft er een bleedvalve? Wat zijn goede (slecht) merken? Waar kun je deze het beste halen en wat kosten ze ongeveer??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Stefijn

Improve tuning heeft 2 versies te koop
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

FF-kes tussendoor:
Stefijn (ZakRaket) schreef:Me gallery is weer online
Nou volgens mijn niet !! :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Stefijn

Martijntje schreef:FF-kes tussendoor:
Stefijn (ZakRaket) schreef:Me gallery is weer online
Nou volgens mijn niet !! :lol:

Nee, kweet t :( die host flikkert elke keer mijn account dicht en ik weet niet waarom (ze vertellen het er nl. niet bij)
Michel S.
Contacteer:

Ik heb 2 bleedvalves hier liggen. beide van improve. Zijn onboard verstelbare.

Ik ben er alles behalve happy mee. Heb ze in de 21T zitten. Druk met de valve dicht is 0,6 bar. moet ik effe meer power hebben, laten we zeggen veel(1.3 bar) dan moet ik er enorm vaak aan draaien en dan komt de druk heel langzaam omhoog en bij 1.2 bar begint de druk onstabiel te worden.

Ik ga alles nog eens nalopen en eventueel andere slangen erop hangen, maar tot zover ben ik geen voorstander meer van die dingen.

Dan geef mij maar liever een amal valve met een schakelaar.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jetab
Contacteer:

Ik heb er ook een (tijdje mee rond gereden, nu niet meer ivm geen rijdende gtt) Is prima ding! Heeft een vriend van mij meegenomen van zijn werk... Mooi compakt ding, beveiliging erop tegen perongeluk draaien. Je draait je niet suf zoals michel s zegt en toch kan je 'm nauwkeurig verstellen.

Op het werk van die vriend van mij noemen ze dat ding: luchtreduceerventiel (En dat is ook precies wat het is!) Zal eens vragen of die niet te koop zijn en zo ja voor hoeveel..... Mensen geintereseerd als het een goedkoopprijsie is??
Stefijn

plaatje?

Dat is dus eigenlijk gewoon een ding uit de werktuigbouwkunde of zoiets? Niet specifiek iets voor auto's bedoel ik

Ik en mijn broer Dirk (uit Ottersum ja) hebben anders wel interesse :)
gille
Contacteer:

dat moet toch zelf te maken zijn zo een bleedvalve???
Rudo

gille 21TURBO schreef:dat moet toch zelf te maken zijn zo een bleedvalve???

Bijna alles is zelf te maken. Maar waarom zou je het wiel nóg een keer uit willen vinden?!
Michel S.
Contacteer:

Rudo schreef:
gille 21TURBO schreef:dat moet toch zelf te maken zijn zo een bleedvalve???

Bijna alles is zelf te maken. Maar waarom zou je het wiel nóg een keer uit willen vinden?!
Waarom zou je naar de winkel gaan en 60 euro neerlappen voor een stukje allu, terwijl je hetzelf misschien voor 15 euro en een half-uurtje werk kunt maken.

Zelfs als je eigen gemaakt ding hetzelfde zou kosten, dan zou ik voor het zelf gemaakte ding gaan. Dan heb je wel iets in je auto waar je je eigen vinderafdruk mee achterlaat. Want dat heb je immers zelf gemaakt. Zo zou je b.v. de schroefdraad kunnen veranderen. I.p.v. hele fijne zoals ik(draai me kapot eraan) een grovere draad zodat je niet 20 keer moet draaien voor 0,5 baar meer boost. Voor dat je dat gedraaid hebt is de subaru al weg.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michiel

Ben 't met michel eens, eigen werk is altijd t leukst!
He Jetab ik heb wel interesse in eentje!!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Rick

Ik heb er nog wel eentje liggen, nooit gebruikt.
RickGT TURBO
Contacteer:

jetab schreef:Mensen geintereseerd als het een goedkoopprijsie is??

IKKE!!!!!
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik begrijp het volgens mij niet helemaal goed. Kan iemand me het svp uitleggen..

Wat ik dus ook niet goed begrijp is dat men denkt dat dit de Turbo levensduur ook verlengt...

Ik zou eerder zeggen verkorten als ik eerlijk ben.
Want je turbo die blaast gewoon constant de max druk die is afgesteld. (met vol gas) Door de hendel met schroefdraad tussen de actuator en klep.
Alleen je blok word minder belast want voor dat de druk het blok in kan gaan dan blaast de bleed valve je overdruk af. (toch???)
En als je de bleedvalve helemaal dicht draaid dan laat hij dus de volle druk op je blok los (met vol gas).

Of zie ik het hier nou verkeerd?
Enlighten me...
Matijs
Contacteer:

Nee, je hebt hem nog niet helemaal goed begrepen Rick.
De bleedvalve zit in de aansturing van de turbo, niet in de slang van de turbo naar de motor. Het is dus niet zo dat de turbo continu volle bak staat te draaien en je een deel van die lucht laat weglopen. De druk die je laat weglopen is de druk die op de actuator van de wastegate staat, waardoor deze minder druk opbouwt en later opengaat. Door aan de knop van de bleedvalve te draaien gaat de wastegate dus later open en loopt de turbodruk in de motor dus verder op.
Het is beter voor de turbo omdat je met normale turbodruk kan blijven rijden en als het nodig is de druk tijdelijk kan verhogen door de knop van de bleedvalve open te draaien. Als je de scooby hebt verslagen :p draai je de bleedvalve weer dicht en rijdt je weer verder met normale druk.
Clear?

P.S. Rick, kijk ook nog ff in het topic "dubbele intercooler" voor info over de dubbele Weber
RickGT TURBO
Contacteer:

Matijs schreef:Nee, je hebt hem nog niet helemaal goed begrepen Rick.
De bleedvalve zit in de aansturing van de turbo, niet in de slang van de turbo naar de motor.
Dat wist ik al. Maar
Matijs schreef: De druk die je laat weglopen is de druk die op de actuator van de wastegate staat, waardoor deze minder druk opbouwt en later opengaat
Maar dit dus nog niet.

THANKS! Das precies het stukkie info dat ik nog miste.
Matijs schreef: P.S. Rick, kijk ook nog ff in het topic "dubbele intercooler" voor info over de dubbele Weber
Ik ga gelijk even kijken. Maar volgens mij heb ik jouw of in iedergeval dat email adres al ge-emailed. Want heb wel interresse!!!!!!!
Matijs
Contacteer:

Keedan! 8)
Riël
Über-Spammer

Is dat zo'n blauwe zoals mij michel? Van improve ja.. idd niet aan te raden nee. Vind er nix speciaals aan. Je draait je de peuris en de mogelijkheid is er dat je de hele schroef eruit draait. Dan heb je dus 'infinite pressure'. Ook niet wenselijk. Gebeurde mij dus nadat een of andere malloot die schroef half erin had laten zitten. Thank god dat ik die onstekingsonderbreker nog werkend had. Geeft wel een knal.

Nee als je ziet hoe het werkt dan denk je is dit nou €79,-- waard (die ik dus heb betaald !!!) Echt niet dus he.

Ik heb ook veel gezocht naar een reduceerventiel maar nergens kunnen vinden. Verder heb je HARDE slangen nodig die niet uitzetten. Voor je bleedvalve heb je zeker een metertje of 5 nodig (van carb naar binnen en weer terug en nog es terug naar buiten). Als je dan zachte slang pakt zet deze wat uit als er druk in komt te staan, waardoor de druk op de actuator terugvalt door toename van het volume van de slang, en deze later opent. Vooral in de hoge versnellingen heb ik het probleem dat ik tegen het rood aan zit als de bleedvalve gewoon dicht staat!!

Groeten!
Stefijn

Goeie tips :)
Plaats reactie