K-tec demo auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tijn
Contacteer:

hier een linknaar foto's van de k-tec demo auto's

voor elk wat wils, alles is toppie aangepast, techniek ook zeer interessant.... helaas is er 1 foto alleen voor leden.....
there is no spoon.
RickGT TURBO
Contacteer:

Zou zo een uitlaat spruitstuk nou helpen? Geeft dat meer pk's? Reichhard had er ook eentje liggen afgelopen weekend. Was iets van 550 euro ofzo...

En het open luchtfilter hangt gewoon met de aanzuigrichting naar de turbo te wijzen....
RickGT TURBO
Contacteer:

Dat schakel systeem....

Is dat nou een quickshift systeem dat de ontsteking ook onderbreekt?
Dit lijkt me echt super zo een schakelsysteem inbouwen....
Een hendel die je gewoon naar voren of naar achteren duwd om te shiften.... mmmmmm
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Volgens mij is dat zo'n quick shift ja. Prijzig speeltje...wel erg fun !! :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robert dB.

idd jammer dat die ene foto het niet doet :(

maar het ziet er allemaal erg netjes uit!!
RickGT TURBO
Contacteer:

Martijntje schreef:Volgens mij is dat zo'n quick shift ja. Prijzig speeltje...wel erg fun !! :p
Ik zou dus echt m'n linker testikel geven voor zo een quickshift speeltje....
Stefijn

RickGT TURBO schreef: En het open luchtfilter hangt gewoon met de aanzuigrichting naar de turbo te wijzen....
Niet, die maakt 2 bochten, een veel mooiere oplossing is 1 bocht naar link en dan het filter op de plek waar dat verchroomde koelvat hangt.

Afgesloten van de motor met een aluminium plaat, zo hangt het filter precies tegen een turbo aan die roodgloeiend wordt.

Volgens mij hadden ze m zo zelfs nog beter gewoon recht op de turbo kunnen zetten

Filter-Turbo

ipv

|---turbo
|
|---filter

Wel vet wat ze allemaal gedaan hebben met die motor :) , van buiten vind ik het niks. Die spoiler :-*
clio_rally
Contacteer:

Nee, het is geen quickshift. Een quickshift is eigenlijk alleen maar een pookje met een kortere schakelweg. Dit ziet eruit als een mooi sequentele bak ofzo, veel kun je er niet aan zien. En of hij de ontsteking ook onderbreekt? Beetje moeilijk zien he, als je alleen de pook ziet? :D Nee, ik denk het niet, je moet wel goed gek in je hoofd zijn om ALS op een straatwagen te monteren, zeker voor regelmatig gebruik...

Gijs
RickGT TURBO
Contacteer:

clio_rally schreef:Nee, het is geen quickshift. Een quickshift is eigenlijk alleen maar een pookje met een kortere schakelweg. Dit ziet eruit als een mooi sequentele bak ofzo, veel kun je er niet aan zien. En of hij de ontsteking ook onderbreekt? Beetje moeilijk zien he, als je alleen de pook ziet? :D Nee, ik denk het niet, je moet wel goed gek in je hoofd zijn om ALS op een straatwagen te monteren, zeker voor regelmatig gebruik...

Gijs
Maar het is wel gaaf....

Eerst effe 30 minuten warm lopen.....
dan 5 minuten sprintje trekken tot snelweg oprit....
Dan 45 minuten koud rijden op de snelweg....
Daarna afkoelen.....
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Damn.. dit is vet man.. :D

echt super stoer die 5.
Anonymous

die sequentiele schakelbak is wel lachen..behoorlijk racy..slijt hier de koppelingsplaat niet onwijs van? of hoe werkt zo iets...
Tijn
Contacteer:

nou, je koppelt niet zo veel met zo'n bak :D , dus je kan er gewoon een lekkere stevige sportkoppelling in zetten (ster-plaat ofzo) en gaaaan ...
there is no spoon.
RickGT TURBO
Contacteer:

Tijn schreef:nou, je koppelt niet zo veel met zo'n bak :D , dus je kan er gewoon een lekkere stevige sportkoppelling in zetten (ster-plaat ofzo) en gaaaan ...
Hoe bedoel je dat Tijn? Je koppelt niet zo veel? Tijdens het racen niet... of gewoon niet?
Want als je hem in je stads autotje gooid.....
clio_rally
Contacteer:

Wat Tijn volgens mij bedoelt is dat je met zo'n bak niet meer ontkoppelt. Je smijt hem gewoon van de ene versnelling in de andere en gaan. Inderdaad mooie harde koppeling erin, zorgt alleen voor wat lastig optrekken in zijn een, maar ook daar wen je aan...

Gijs
RickGT TURBO
Contacteer:

clio_rally schreef:Wat Tijn volgens mij bedoelt is dat je met zo'n bak niet meer ontkoppelt. Je smijt hem gewoon van de ene versnelling in de andere en gaan. Inderdaad mooie harde koppeling erin, zorgt alleen voor wat lastig optrekken in zijn een, maar ook daar wen je aan...

Gijs
Aha....

Mmm wat zit er voor een bak in [img]http://www.footlocker.nl/files/car3.jpg[/img]

Want m'n drie jaren projectje behelst zo iets... :)

Dan kan ik dat alvast op m'n verlang lijstje zetten...
mathijs

in de nieuwe maxpower staat ook een foto van dat spruitstuk voor een gtt 8) :p
een bord spaghetti is er niets bij :wink:
catrinus

Gaaf spruitstuk. Reichhard heeft hem ook. kost alleen maar 588 euro. En wat win je er mee. Wat meer koppel of zo? Verder heeft die 5 wel een stoere kleur. En een dump valve met een kelk erop gemonteerd :p. Wat zal dat stoer klinken. Alleen jammer dat die foto het niet doet waar je die gtt van voren ziet :(
There will be plenty of time to rest when your dead
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

?? je bedoelt dat je de gtt een mooiere voorkant vind hebben??
Menno

RickGT TURBO schreef: Aha....

Mmm wat zit er voor een bak in
Want m'n drie jaren projectje behelst zo iets... :)

Dan kan ik dat alvast op m'n verlang lijstje zetten...
een 385 bak, is volgens mij hetzelfde als een UN1 bak. Daar zijn wel alle mogelijke klauwenbakken voor/van te maken, ook met sper, maar volgens mij is er geen sequentiele versie van. Zou je een bak van een formule renault moeten nemen, is ook transaxle, sequentieel, 6 versnellingen. nr heb ik geen idee van. (hou er wel rekening mee dat een serieuse bak net zoveel kost als zo'n auto)
rev it like a rental
Haas
Car: Megane RS

RickGT TURBO schreef: Ik zou dus echt m'n linker testikel geven voor zo een quickshift speeltje....
Hoop ik voor je dat je twee goedwerkende hebt,anders geef je wel heel veel weg heheheh lmao :lol::lol:
Marcel dLC

Marcel dLC

Bij de wee...
Voor meer mooie plaatjes gewoon beetje varieren met het getalletje aan het eind ;-)
Chrisv

Fototje 2, met die 2 dumpvalves....

Wat is hier beter aan als 1 dumpvalve?
some people are alive only because it's illegal to kill them
catrinus

Ik denk dat de druk dan sneller weg is bij het overschakelen zodat de turbo beter blijft doorspinnen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie