Full throttle gearshift kit

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RickGT TURBO
Contacteer:

Ok ik zat eens te kijken bij onze Engelse vrienden en vond het volgende:

REV LIMITER/FULL THROTTLE GEARSHIFT KIT
£70.00
This item is available fully fitted at £115.00
Adapted by BB for the GT Turbo ECU. Allows user to set a rev limit to prevent engine damage, also includes full throttle gear shift for exceptional acceleration. Perfect for emitting flames from the exhaust!

Wat ik dus nu niet begrijp is ECU? Sinds wanneer zit er een computer in m'n turbotje...?

Wat doet dit? Is dit gewoon een ordinaire toeren begrenser?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

ECU is gewoon het motormanagement systeem, maar dat is toch alleen bij injectie motoren ?? Of zit ik nu fout ??
Is er niet een serie GTT's met injectie ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Car: M536

Het is een toerenbegrenzer en een tussengassysteem (vandaar die vlammen).

En het zal wel weer van die prietprut zijn, net als met die 'chiptuning'
speedline

Het is idd gewoon een "ordinaire" (evt. instelbare) toerentalbegrenzer die werkt door het uitschakelen van de ontsteking. Het idee hierachter is dat de gasklep ten allen tijde volledig geopend blijft en er daardoor een snellere motorrespons is bij oppakken na schakelen of bij een sprintje vanuit stilstand (net als "launch control" in de F1).

En idd een C1J (5GTT) motor heeft geen ecu, alleen een elektronische ontsteking met verdeler.
Ik heb zo mijn vragen bij de belasting voor het ontstekingsysteem afhankelijk van de manier van uitschakeling. Een schakelaar op het koppelingspedaal zou ook niet verkeerd zijn (de meeste (common-rail) diesels hebben dit btw).

Het is een beproefd idee uit motorsport en dragracing maar de uitvoering telt voor de levensduur van de elektronica (piekspanningen en stromen) en uiteraard de levensduur van de motor (eerst een hoeveelheid zeer rijk onverbrand mengsel door de uitlaat en de TURBO (!!!), en onmiddelijk nadat de levering van de acceleratiepomp vd carb. gestopt is verarmt het mengsel en wordt dus heter met alle mogelijke gevolgen van dien).

De motor kan, mits het koelsysteem e.d. in goede staat zijn, dit wel enkele seconden hebben maar de turbo krijgt wel enorm op zijn falie door de enorme extra verhitting.

Dit systeem zou wel toegepast kunnen worden, en dus frequent gebruikt, als de motor over waterinjectie, intercooler-spray systeem, speciale zuigers en een speciale hybride turbo met aangepaste olietoevoer en waterkoeling zou kunnen beschikken. De koelfan zou ook aan moeten slaan en de olietemperatuur zou bewaakt moeten worden. Maar dit is geen garantie dat de motor heel blijft. Verre van dat zelfs :D

Vlak aub de extra (piek)belasting op koppeling, bak en aandrijfassen ook niet uit !

Groeten Speedline :cool:
Plaats reactie