Wat is nu het slimste om te nemen ??? een veerpootbrug met of zonder stelschroef ?? en eentje van staan of alu ?? Alu lijkt me wat slapper ?? En welk merk ?? ii dnke zelf OMP
vind ik altijd erg goed. En Stroeve maakt die ze zelf ??

Ik geef ff mijn mening, ik heb er geen verstand van, maar denk:
* 1tje met een stelschroef is beter, want dan kan je zelf de spanning beinvloeden (is toch altijd beter?)
* ik kan me ook voorstellen dat bepaalde soorten alu stijver zijn dan bepaalde soorten staal. Dus een goed alu exemplaar zou beter kunnen zijn dan een slecht ijzeren exemplaar.
dat is zomaar een gedachten gangetje hoor
Paanz
* 1tje met een stelschroef is beter, want dan kan je zelf de spanning beinvloeden (is toch altijd beter?)
* ik kan me ook voorstellen dat bepaalde soorten alu stijver zijn dan bepaalde soorten staal. Dus een goed alu exemplaar zou beter kunnen zijn dan een slecht ijzeren exemplaar.
dat is zomaar een gedachten gangetje hoor
Paanz
-
Maakt dit nu echt zo serieus verschil. Een collega van mij vertelde dat je er vrij weinig aan zou hebben. Maar ja, ik ken hem wel, en ik weet ook dat hij denkt dat hij overal verstand van heeft (je kent die types wel).
ik denk dat het wel verschil maakt, maar hoeveel durf ik niet te zeggen, ik heb er geen ervaring mee. Het lijkt me enigzins wel merkbaar, vooral als je weet hoe flexibel een auto kan zijn.
Krik hem maar een op bij 1 achterwiel, kijk dan langs je auto en ontdek hoe krom die dan staat. ook merkbaar aan het feit dat dan je deuren/kofferklep/motorkap niet meer netjes liggen/sluiten.
Krik hem maar een op bij 1 achterwiel, kijk dan langs je auto en ontdek hoe krom die dan staat. ook merkbaar aan het feit dat dan je deuren/kofferklep/motorkap niet meer netjes liggen/sluiten.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Een veerpootbrug maakt zeker wel verschil met de wegligging.
Een 'normale' auto is heel vrij slap dus als je dan door de bocht gaat, tordeert de auto voor een beetje. Als je er een veerpootbrug tussen zet, wordt dit torderen tegengegaan omdat er een sterkere verbinding tussen zit. Dus de auto wordt veel stijver voor en daardoor neemt de wegligging (vooral in de bochten) aardig toe. Je kunt veel harder door de bocht enzo. Kijk maar naar ralley auto's, die hebben ook zo'n veerpootbrug.
Een 'normale' auto is heel vrij slap dus als je dan door de bocht gaat, tordeert de auto voor een beetje. Als je er een veerpootbrug tussen zet, wordt dit torderen tegengegaan omdat er een sterkere verbinding tussen zit. Dus de auto wordt veel stijver voor en daardoor neemt de wegligging (vooral in de bochten) aardig toe. Je kunt veel harder door de bocht enzo. Kijk maar naar ralley auto's, die hebben ook zo'n veerpootbrug.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
en mijn r19 rt
gna gna die heeft hem al standaard van fabriek af
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ben ik het mee eens. Een stale heeft een veel kleinere elasticiteitsmodulus waardoor hij dus veel stijver is als een aluminium veerpootbrug. Dat wil niet zeggen dat die van aluminium niet goed is maar die is wel slapper, dus....staal is de beste oplossing. Zeker met stelschroef.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mazzelaar, de mijne niet.......On 2002-03-02 14:39, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
en mijn r19 rt
eeeh volgens mij is die stelschroef er alleen voor als je schade hebt gehad (staat in de autostyle gids). Dan past een niet verstelbare niet meer op je veerpoten. Een verstelbare wel. Daarom zit die stelschroef. En ik denk dat een veerpootbrug met stelschroef niet veel te stellen valt aan je veerpoten. Volgens mij moet je dan veel kracht zetten om de veerpoten te spreiden
There will be plenty of time to rest when your dead
Dat valt best wel mee, je draait 'm namelijk al snel te ver uit. Althans, bij mij was dat 't geval. En dat rijdt niet prettig, dat rijdt zeer beroerd; 't lijkt net of je op de buitenkant van je banden rijd en het stuurt zeer nerveus en zoekerig.
Oja, ik heb een nieuwe Clio zonder schade. Ik heb de veerpoot uit de A.S.-gids besteld en die ik heb is de enige voor de RS.
-----------------
Laat U het mij alstublieft weten indien u dit schrijven niet ontvangen hebt.
[ This message was edited by: Maus on 2002-03-02 18:26 ]
Oja, ik heb een nieuwe Clio zonder schade. Ik heb de veerpoot uit de A.S.-gids besteld en die ik heb is de enige voor de RS.
-----------------
Laat U het mij alstublieft weten indien u dit schrijven niet ontvangen hebt.
[ This message was edited by: Maus on 2002-03-02 18:26 ]
Dat klopt. Ik heb zelf ook z'on staale geval, maar die draai je inderdaad zo een end weg. Geen enkel probleem. Hij gaat dan inderdaad heel vreemd rijden.
Ik heb er een met stelschroef! Die kun je al wat voor spanning geven. En ja het heeft wel degelijk zin! Het is beet zelfs een voor en een achter. Maar het beste is een kooi, en dan door de hele auto! (verlast)
Sander
Sander
Je kunt ze ook op een andere niare negatief zetten hoorRudo schreef:Kun je een verstelbare brug ook (te ver) naar binnen draaien? Zodat de wielen overdreven gezegd dit gaan doen?: /-\
Of merk je daar niets van?

Daar heb je onderandere specialte bouten voor

Sorry voor de typefouten, BIER he, doet vreemde dingen met jeMatthijs schreef:Je kunt ze ook op een andere niare negatief zetten hoorRudo schreef:Kun je een verstelbare brug ook (te ver) naar binnen draaien? Zodat de wielen overdreven gezegd dit gaan doen?: /-\
Of merk je daar niets van?:lol:lol:
Daar heb je onderandere specialte bouten voor

-
- Über-Spammer
VEEEEEEEEEEELLLLLL 

Kan denk ik wel, maar 't lijkt me niet gezond en verstandig.Rudo schreef:Kun je een verstelbare brug ook (te ver) naar binnen draaien? Zodat de wielen overdreven gezegd dit gaan doen?: /-\
Of merk je daar niets van?
He kenners!
Kep me net ff voorgesteld op wie is wie, en wil graag ff jullie expertise ofwel kennis ofwel mening.
Ik zit ook te denken aan een veerpootbrug.
1. is het monteren moeilijk? ik las in de A.S. dat je de brug aan de carrosserie moet bouten en boren. maar de carrosserie is daar bol en is volgens mij moeilijk boren. Heeft iemand dit al gedaan en misschien een fotootje???
2. Past de brug onder je motorkap is er genoeg ruimte of moet je onderdelen (luchtfilter o.i.d.) verplaatsen.
Major thanks aan degene die mij kan helpen!!!
TheFinz
Kep me net ff voorgesteld op wie is wie, en wil graag ff jullie expertise ofwel kennis ofwel mening.
Ik zit ook te denken aan een veerpootbrug.
1. is het monteren moeilijk? ik las in de A.S. dat je de brug aan de carrosserie moet bouten en boren. maar de carrosserie is daar bol en is volgens mij moeilijk boren. Heeft iemand dit al gedaan en misschien een fotootje???
2. Past de brug onder je motorkap is er genoeg ruimte of moet je onderdelen (luchtfilter o.i.d.) verplaatsen.
Major thanks aan degene die mij kan helpen!!!
TheFinz
Het monteren is op zich niet moeilijk. Hij wordt bovenop je veerpoten gemonteerd, daar zitten al aan weerskanten twee bouten, en deze kun je hiervoor gewoon gebruiken, daar is die brug voor gemaakt. en passen doet hij ook als je de juiste versie voor de juiste auto koopt.
Ik heb wel weer ergens gelezen dat je vóór het monteren de auto met de voorzijde omhoog moet krikken, dus met de voetjes van de vloer.
Ik heb wel weer ergens gelezen dat je vóór het monteren de auto met de voorzijde omhoog moet krikken, dus met de voetjes van de vloer.
-
- Moderator
- Car: MB
even voor de duidelijkheid. Bij de gtt (phase 2) zit er vanaf voren gezien aan de linkerkant een soort van buis (met daarin een slangetje, weet niet precies wat dit is, maar dat doet er nu niet zo toe). Dat "buisje" zit iets verder omhoog als de andere delen daar in de buurt. Kun je daar zonder veranderingen zo'n veerpootbrug op vast maken???
En dan nog een vraagje: Heeft er iemand ervaring met de veerpootbruggen van Improve tuning. Heb namelijk tot noe toe zeer goede ervaringen met improve en denk er over om er daar een te bestellen. Of mischien andere (betere. goedkopere) adresjes???????
En dan nog een vraagje: Heeft er iemand ervaring met de veerpootbruggen van Improve tuning. Heb namelijk tot noe toe zeer goede ervaringen met improve en denk er over om er daar een te bestellen. Of mischien andere (betere. goedkopere) adresjes???????
-
- Moderator
even nog een vraagje (mischien een stomme). wat zit er eigenlijk vast aan die twee bouten die boven op de veerpoot zitten??? (veren en dempers??????) En zijn die een beetje los te krijgen als je brug wilt bevestigen of moet je dan eerst je hele gtt uit elkaar halen
je schotels... 

Kan het zijn dat ik die twee bouten niet heb?? en dus toch moet gaan boren? Niet dat het zo'n groot probleem is maar als iemand dit al gedaan heeft dan hoef ik het niet proefondervindelijk (kl*&^te woord) vast te stellen. Kep trouwens een clio 1.4s uit '94 en dat van het opkrikken heb ik ook ergens gehoord of gelezen. Als iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft graag!Het monteren is op zich niet moeilijk. Hij wordt bovenop je veerpoten gemonteerd, daar zitten al aan weerskanten twee bouten, en deze kun je hiervoor gewoon gebruiken, daar is die brug voor gemaakt. en passen doet hij ook als je de juiste versie voor de juiste auto koopt.
Mzzl!!
Op de Clio zitten die bouten niet, dus zal je zelf een paar gaten moeten boren.
Bij mij is tie erop gezet toen de auto gewoon met alle 4 z'n wielen op de grond stond, maar anderen zeggen weer dat je voorwielen van de grond moeten bij het monteren. Dus wat nou de beste / juiste methode is, geen idee....
Bij mij is tie erop gezet toen de auto gewoon met alle 4 z'n wielen op de grond stond, maar anderen zeggen weer dat je voorwielen van de grond moeten bij het monteren. Dus wat nou de beste / juiste methode is, geen idee....
He maus,
Jij hebt dus een veerpootbrug....... Helpt het nou echt?
Het lijkt mij wel maar jij hebt er mee gereden...
En het boren gaat zonder veel problemen....?
En waar kan ik hem het beste kopen? Ik heb zelf de A.S. catalogus maar er zijn er geloof ik nog meer winkels of aanbieders? D en W of zowiets dergelijks??
En weet iemand nog een beetje relaxte
tuning/styling shops in zuid-holland?
Zelf goede ervaring met car specials styling in Amsterdam maar dat is elke keer zo'n takke eind rijden en Benzine+zware rechtervoet = duur.
thnx!
Jij hebt dus een veerpootbrug....... Helpt het nou echt?
Het lijkt mij wel maar jij hebt er mee gereden...
En het boren gaat zonder veel problemen....?
En waar kan ik hem het beste kopen? Ik heb zelf de A.S. catalogus maar er zijn er geloof ik nog meer winkels of aanbieders? D en W of zowiets dergelijks??
En weet iemand nog een beetje relaxte

Zelf goede ervaring met car specials styling in Amsterdam maar dat is elke keer zo'n takke eind rijden en Benzine+zware rechtervoet = duur.

thnx!
-
- Moderator
welke stappen moet je nu precies uitvoeren bij het monteren van een veerpootbrug bij een gtt (phase 2)???
Kun je die bouten boven op de veerpoten losdraaien zonder iets ander los te
halen?????
Of moet je je veren en dempers loshalen??????
En heeft er echt niemand ervaring met veerpootbrug van improve??????
Kun je die bouten boven op de veerpoten losdraaien zonder iets ander los te
halen?????
Of moet je je veren en dempers loshalen??????
En heeft er echt niemand ervaring met veerpootbrug van improve??????
-
- Contacteer:
Mmm, veerpootbruggen kun je ook in alle soorten en maten halen bij Biesheuvel, die heeft eigenlijk alles voor de tuning (weinig optische tuning, het is meer veel voor de rally sport). Die zitten in de buurt van Gorinchem, niet echt om de hoek, maar te doen...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Moderator
Ik heb gisteren even gemaild met improve en Frans zei dat je ALTIJD voor een versie moet gaan met stelschroef. De versie die improve levert is van OMP (kwaliteit ??????????) en ik denk dat ik die maar ga bestellen.
Jah en er is ook wel eens beweert dat die stelschroef voor schadebakken isrobclio16V schreef:Mij is wel eens verteld dat je het beste juist een veerpootbrug kunt hebben zonder stelschroef.
Het schijnt dat hij dan steviger is.

Mja tis maar net wat je wilt, als je een beetje expirimenteel bent is zo'n stelschroef wel geinig natuurlijk.
-
- Moderator
ik "krijg" morgen of overmogen mijn veerpootbrug binnen als het goed is en nu had ik nog even een vraagje
- Moet je de bouten vervangen voor langere exemplaren ??
- welke maat hebben deze bouten M????
We praten hier over een GTT (phase2)
- Moet je de bouten vervangen voor langere exemplaren ??
- welke maat hebben deze bouten M????
We praten hier over een GTT (phase2)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams