Stel:
je wilt een auto kopen maar je gaat er niet mee rijden, maar je laat m staan om m om te bouwen. Als het goed is zou je dan de auto kunnen schorsen, dat betekent toch dat je geen verzekering en wegenbelasting hoeft te betalen ?? Of heb ik het nou helemaal verkeerd ?? Klopt het dan ook dat de auto in zo'n geval in een garage of iets dergelijks moet staan ??
Deze vraag ivm het feit dat ik pas 17 ben en niet oud genoeg ben om te mogen rijden en geen geld heb om in de auto te kunnen rijden, maar ik wil al wel vast beginnen met het ombouwen van de wagen. Kan iemand mijn vragen beantwoorden ??
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Inderdaad, schorsen betekent dat je geen verzekering en wegenbelasting hoeft te betalen. Je moet er wel voor zorgen dat je auto dan niet op de openbare weg staat, maar in een garage of op eigen grond. Wanneer je hem op een parkeervak voor de deur zet, loop je de kans dat je een boete moet betalen!!
Kost trouwens ook geen drol om je auto te laten schorsen.
Later.
Later.
-
Tadaa..
ten eerste:
Als je een auto koopt moet je een rijbewijs hebben om hem op je eigen naam te kunnen zetten.
ten tweede:
Als je de auto schorst moet je hem op eigen terrein hebben staan. Alleen dan hoef je geen wegenbelasting te betalen en ben je ook niet verzekeringsplichtig.
Op die manier ben je vrij om te doen met die auto wat je wilt, zolang je maar van de openbare weg afblijft. Nadeel : diefstal is op dat moment niet vergoedt! Behalve als je deze speciaal laat bijverzekeren. (in geval van een garage kan hij gewoon bij de inboedel verzekering van je ouders op!).
ten eerste:
Als je een auto koopt moet je een rijbewijs hebben om hem op je eigen naam te kunnen zetten.
ten tweede:
Als je de auto schorst moet je hem op eigen terrein hebben staan. Alleen dan hoef je geen wegenbelasting te betalen en ben je ook niet verzekeringsplichtig.
Op die manier ben je vrij om te doen met die auto wat je wilt, zolang je maar van de openbare weg afblijft. Nadeel : diefstal is op dat moment niet vergoedt! Behalve als je deze speciaal laat bijverzekeren. (in geval van een garage kan hij gewoon bij de inboedel verzekering van je ouders op!).
-
uuuhm.. is dat zo? ik meende toch altijd dat je een rijbewijs nodig hebt om een auto op je naam te mogen hebben, kan mij hierin vergissen hoor.. Nee, ik vergis mij toch niet.. de baas geeft mij gelijk
klachten : 0517 - 392944 

-
tegenwoordig niet meer.. verzekering wel.. qua wegenbelasting niet meer..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor zover ik weet, mag een geschorste auto wel aan de openbare weg staan, maar alleen met verwijderde/onleesbare kentekenplaten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
hmmmz.. nou goed.. misschien (er is een kleine kans) dat ik ernaast zit
meer mag je niet van me vragen
Conclusie, je mag de auto (wel of niet op eigen naam) schorsen en dan op eigen terrein zetten zonder dat je hem hoeft te verzekeren.
Klaar, sluit het topic maar weer

Conclusie, je mag de auto (wel of niet op eigen naam) schorsen en dan op eigen terrein zetten zonder dat je hem hoeft te verzekeren.
Klaar, sluit het topic maar weer

Nope mag niet, in roitterdam in de haven staan legio auto's zonder kenteken om naar suriname verscheept te worden. Elke week komt politie langs om op te laden.On 2002-02-19 15:29, Martijn *Baccara*
wrote:
Voor zover ik weet, mag een geschorste auto wel aan de openbare weg staan, maar alleen met verwijderde/onleesbare kentekenplaten.
Heb het zelf ook een keer gehad met een duitse auto. Moest ik nog invoerne maar had geen garage, dus zonder platen op straat. halve dag later, politie met autoambulance, opladen die handel. 250 gulden sleepkosten!
hier staat beschreven dat het niks kost,is dus wel zo.eerste schorsing kost 150gulden,reken maar ff zelf om naar euro's,en vervolgschorten kost 50 gulden[wil zeggen verlenging met een jaar!!]On 2002-02-19 15:14, Mike GTT
Later.
hij mag dan absoluut niet op de openbare weg staan,en je krijgt van de belasting een brief waar dat je het stallings adres moet opgeven.
daar moet ie ook staan want zelfs daar kunnen ze op komen kontroleren.
ik heb al drie maal schrijven van hun ontvangen daarvoor toen ik em geschortst had staan.
wat tenaamstelling van minderjarige!!betreft weet ik niet of dat wel kan,wat wel zeker kan is dat als je meerderjarig bent dat jem dan op naam kan zetten als eerder beschreven.
maar ik denk dat je er op moet rekenen dat je als minderjarige geen auto op naam kunt zetten om dat jij niet als wettelijk aansprakelijke kan worden beschouwd maar je ouders en verzorgers.dus trek conclusie.
-
Is ook vrij logisch. Je maakt gebruik van de openbare weg, maar je betaald er niet voor.
Nou de haven is nogal groot, zeg maar. Als de auto op een bedirjfsterrein zou staan, praat je idd over eigen terrein.
Je zou aan een garage, waar je klant bent of mee bent bevriend kunnen vragen of je hem op de bedrijfsvoorrad mag zetten. Dat kost je helemaal niets behalve een bos bloemen en een doos chocolade ofzo. Let wel dat de betreffende garage je dan wel een hoop vertrouwen geeft.
- Kost niets om hem te schorsen.
- Ook geen jaarlijkse verlenging.
- Geen verzekring.
- Geen APK.
- Zet hem op eigen terrein.
- Ga er niet even mee proefrijden.
- Aleen op naam zetten als je wer gaat rijden, bij het postkantoor kost je fl 21.50.
- Kost niets om hem te schorsen.
- Ook geen jaarlijkse verlenging.
- Geen verzekring.
- Geen APK.
- Zet hem op eigen terrein.
- Ga er niet even mee proefrijden.
- Aleen op naam zetten als je wer gaat rijden, bij het postkantoor kost je fl 21.50.
als hij klant is bij een garage dan is ie toch aan het joyriden,hij is pas 17.
daarbij denk ik niet dat een garagehouder em als voorraad zou zetten als je eraan gaat werken zoals hij dat wil gaan doen.
je weet hoe verleidelijk het is voor iemand om ff een stukje te proberen die geen auto mag rijden.
ik denk dat ze dat een te groot risico vinden,ik zou het i.i.g. niet doen.
het is anders als jem puur zou stallen,maar dat is dan ook een ander verhaal.
hij wil er aan werken.
daarbij denk ik niet dat een garagehouder em als voorraad zou zetten als je eraan gaat werken zoals hij dat wil gaan doen.
je weet hoe verleidelijk het is voor iemand om ff een stukje te proberen die geen auto mag rijden.
ik denk dat ze dat een te groot risico vinden,ik zou het i.i.g. niet doen.
het is anders als jem puur zou stallen,maar dat is dan ook een ander verhaal.
hij wil er aan werken.
Als de garagehouder je kent en je zegt tegen hem dat je er niet mee rijdt maar wel mee gaat hobbyen, dan is het dus een kwestie van vertoruwen die je elkaar geeft. Je hebt dan zelf als 17jarige in de hand of je het vertrouwen gaat beschamen of niet.
Je kan in ieder geval lekker op je gemak gaan sleutelen, zonder vaste maandelijkse kosten. Bewaar dan je verstand en ga er niet mee rijden.
Zekers als je op jonge leeftijd al bij een garage hebt gewerkt en ze kennen je dan kan je zoiets altijd vragen. Toch?!
Je kan in ieder geval lekker op je gemak gaan sleutelen, zonder vaste maandelijkse kosten. Bewaar dan je verstand en ga er niet mee rijden.
Zekers als je op jonge leeftijd al bij een garage hebt gewerkt en ze kennen je dan kan je zoiets altijd vragen. Toch?!
Vanaf 16 jaar is je handtekening rechtsgeldig vanaf 21 ben je financieel onafhankelijk. (dus als je met je 19 jaar domme dingen doet zijn je ouders ook de lul)On 2002-02-19 17:13, patrick b
wrote:
wat tenaamstelling van minderjarige!!betreft weet ik niet of dat wel kan,wat wel zeker kan is dat als je meerderjarig bent dat jem dan op naam kan zetten als eerder beschreven.
maar ik denk dat je er op moet rekenen dat je als minderjarige geen auto op naam kunt zetten om dat jij niet als wettelijk aansprakelijke kan worden beschouwd maar je ouders en verzorgers.dus trek conclusie.
18 jaar is volgens mij wat dit betreft geen grensdatum.
Dat van die 150 piek voor schorsing is niet helemaal waar. Als de auto ouder is dan 15 jaar kost het je maar 50 gulden, vervolgschorsen is dan ook f 50,=On 2002-02-19 17:13, patrick b
wrote:hier staat beschreven dat het niks kost,is dus wel zo.eerste schorsing kost 150gulden,reken maar ff zelf om naar euro's,en vervolgschorten kost 50 gulden[wil zeggen verlenging met een jaar!!]On 2002-02-19 15:14, Mike GTT
Later.
hij mag dan absoluut niet op de openbare weg staan,en je krijgt van de belasting een brief waar dat je het stallings adres moet opgeven.
daar moet ie ook staan want zelfs daar kunnen ze op komen kontroleren.
ik heb al drie maal schrijven van hun ontvangen daarvoor toen ik em geschortst had staan.
wat betreft schorsen van een auto ouder dan 15 jaar,ik heb em geschorst gehad en was ie nog net geen 15,dus dat zou kunnen.was alleen nog niet besproken dat het om een leeftijd van ouder dan 15 ging.
wat betreft wettelijke aansprakelijkheid weet ik dat natuurlijk ook niet precies,kan best zijn ploega dat je gelijk hebt.
we zullen het wel eens merken als iemand het doet wat de voorwaarden zijn enzo.

wat betreft wettelijke aansprakelijkheid weet ik dat natuurlijk ook niet precies,kan best zijn ploega dat je gelijk hebt.
we zullen het wel eens merken als iemand het doet wat de voorwaarden zijn enzo.

-
gaat niet zozeer om wettelijke aansprakelijk dan wel om handelsbekwaamheid..
De WA verzekering van je ouders dekt nooit als jij moedwillig in een auto stapt en vervolgs schade veroorzaakt, dat mag dus uit eigen zak komen (uiteindelijk je ouders die tot je 21ste verjaardag financieel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de stommiteiten die jij uithaalt.
Tot zover de verzekeringsman in mij, die niet emotioneel gestoord is op dit moment..
De WA verzekering van je ouders dekt nooit als jij moedwillig in een auto stapt en vervolgs schade veroorzaakt, dat mag dus uit eigen zak komen (uiteindelijk je ouders die tot je 21ste verjaardag financieel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de stommiteiten die jij uithaalt.
Tot zover de verzekeringsman in mij, die niet emotioneel gestoord is op dit moment..
-
Je bent volledig handelsbekwaam vanaf je 18de.. maar eerder ben je ookal gemachtigd bepaalde aanschaffen te kunnen doen... een auto valt daar uiteraard nooit of te nimmer onder..
Bij het afsluiten van de inboedelverz. van mijn huis vertelde mijn tussenpersoon dat spullen die in de garage staan waarvoor een eigen verzekering bestaat niet meeverzekert zijn.On 2002-02-19 15:14, JBL-GT-Turbo
wrote:
zetten.
Nadeel : diefstal is op dat moment niet vergoedt! Behalve als je deze speciaal laat bijverzekeren. (in geval van een garage kan hij gewoon bij de inboedel verzekering van je ouders op!).
Dus b.v. een fiets, brommer en auto.
Er is al wat gezegt over de bedragen van het schorsen.
Van de RDW:
Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen op het postkantoor. Hieraan is echter de uitdrukkelijke voorwaarde verbonden dat gedurende die periode met de auto geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg. Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.
Het tarief voor een schorsing bedraagt voor een auto jonger dan 15 jaar 68,00 en voor een auto van 15 jaar of ouder 22,70. De schorsing is geldig voor een periode van maximaal één jaar. U kunt de schorsing op elk gewenst moment opheffen. Aan het beëindigen van de schorsing zijn geen kosten verbonden. Het opnieuw schorsen binnen een jaar, gerekend vanaf de datum van een eerdere schorsing die beëindigd is, kost 113,50. Vanaf het moment dat de schorsing is beëindigd bent u weer verantwoordelijk voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder de keuringsplicht.
Zelf op het postkantoor weten ze het niet.
Ik ging namelijk mijn 2 gtt't schorsen en de een was duurder dan de ander....maar ze wisten niet waarom.
Blijkt dus dat de een al 15 jaar is en de ander in mei pas 15 jaar oud is.
Van de RDW:
Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen op het postkantoor. Hieraan is echter de uitdrukkelijke voorwaarde verbonden dat gedurende die periode met de auto geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg. Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.
Het tarief voor een schorsing bedraagt voor een auto jonger dan 15 jaar 68,00 en voor een auto van 15 jaar of ouder 22,70. De schorsing is geldig voor een periode van maximaal één jaar. U kunt de schorsing op elk gewenst moment opheffen. Aan het beëindigen van de schorsing zijn geen kosten verbonden. Het opnieuw schorsen binnen een jaar, gerekend vanaf de datum van een eerdere schorsing die beëindigd is, kost 113,50. Vanaf het moment dat de schorsing is beëindigd bent u weer verantwoordelijk voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder de keuringsplicht.
Zelf op het postkantoor weten ze het niet.
Ik ging namelijk mijn 2 gtt't schorsen en de een was duurder dan de ander....maar ze wisten niet waarom.
Blijkt dus dat de een al 15 jaar is en de ander in mei pas 15 jaar oud is.