f7p stationair probleem

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Post Reply
Job Janssen
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

f7p stationair probleem

Post by Job Janssen »

Ben sinds kort in bezit van een clio 1 fase 1 1.8 16v deze heeft 4 jaar stil gestaan. Nu zit ik met een stationair toerental probleem
Loopt 1500 stationair en valt afentoe terug in toeren na 500 en begint te pruttelen en spring dan naar 2500 en zo blijft het afwisselen.
Heb al vanalles geprobeerd.
Nu loopt hij goed (1000rpm) met de lambdasonde stekker los en stappenmotorstekker los + tik met hamer tegen stappenmotor en blijft nu goed lopen warm koud en met opnieuw starten.
Stappenmotor ook al gereinigd en loopt soepel.

Weet iemand wat er precies aan de hand is?
Voordat het iets anders is als stappenmotor en lambda sensor vervangen voordat het een hoop geld kost
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Post by Merijn »

Grote kans dat de lambda sonde eraan is... Hebben wij ook gehad en na vervanging was het weer ok. (correct me if I'm wrong, Haasie!)
Job Janssen
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Post by Job Janssen »

Verklaart het ook het stationair draaien want met lambda stekker eraf en stappenmotor stekker erop blijft hij 1500 stationair draaien

Edit. Bedankt voor snelle reactie merijn! :grin:
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Post by Merijn »

(Y) Graag gedaan. :) That's what we're all here for... :D
jacques
Posts: 2451
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: f7p stationair probleem

Post by jacques »

lambda/sonde kun je beter bij de aftermarket shop kopen. De dealer is heel duur. Het kan ook de TPS sensor zijn. info http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: f7p stationair probleem

Post by MartijnG »

Nouja, als het met de lambdasensor stekker beter gaat, dan zou ik die maar eens als eerste vervangen. Heb zelf laatst ook een universele 3-draads sensor gemonteerd van Bosch, werkt prima. Het is even een klusje om aan te sluiten, maar het scheelt een hoop €€€
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Job Janssen
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Post by Job Janssen »

Bedankt voor de reacties! Ga vandaag een lambdasonde halen en bopen dat het dan opgelost is.
Job Janssen
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Post by Job Janssen »

Na het vervangen van de lambdasonde was het toerental geschommel over!
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Post by Merijn »

Hoppa! Goed bezig, Job. (Y) :)
Post Reply