ACT : Twingo III

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

ACT : Twingo III

Post by Arco »

Ah nee he .... krijgt de nieuwe Twingo III (in navolging van de Clio IV) ook al 5 deuren i.p.v. 3 ??? :X |: (N) :-(

http://www.autoweek.nl/nieuws/26922/gel ... ult-twingo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
martll
Posts: 717
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Post by martll »

http://undressnewtwingo.com/

Net niet busje.... :lol:
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by AnthonyR »

5 deuren vraagt de markt gewoon. Ik vind hem wel geslaagd!
Niels V Dijk
Posts: 1298
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Location: Berghem

Re: ACT : Twingo III

Post by Niels V Dijk »

Ik dacht dat ik een fiat 500 zag! (0)
Vind hem er wel leuk uit zien. En een 5 deurs moet tegenwoordig wel idd.
renault15.17
Posts: 89
Joined: Mon 7 Nov 2005 11:27
Location: Uden
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by renault15.17 »

Wel even een foto plaatsen, dan weten we waarover we praten. ;-)

[img]http://www.undressnewtwingo.com/images/reveal_img.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT : Twingo III

Post by tutuur »

Hij lijkt kwa vorm idd wel erg op de Fiat 500!

En hij heeft weer van die multipla/juke achtige lampen in de voorkant :(
Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Re: ACT : Twingo III

Post by Arco »

AnthonyR wrote:5 deuren vraagt de markt gewoon. Ik vind hem wel geslaagd!
Ow... Fiat 500, Ford Ka, Peugeot 108, Kia Piacanto, VW Up ... :p ;-)

Die 5 deuren verknallen gewoon de, toch wel goede, lijn van de auto. Kijk maar naar de concept.
Zie ook b.v. het verschil in mooie lijn tussen de 3 en 5 deurs Peugeot 108 en de VW Up. 3 deurs smoelt gewoon beter.

Zelfde voor de Clio. De Peugeot 208 3 deurs knalt gewoon, de 5 deurs is gewoon minder. (De 5 deurs Clio IV staat te hoog op z'n poten en de zijkant/lijnenspel wordt verknalt door die extra deur. Een enkele deur is langer, waardoor het dak iets lager lijkt. (maakt de auto extra hoog)

Ik vind het een gemiste kans voor b.v. jonge single's / stelletjes die niet zitten te wachten op een "jonge gezinsbak" en wat sportievers zoeken i.p.v. iets duurders ... Maar ja, ik werk niet in de marketingafdeling van Renault 8)

Wil niet zeggen dat 5 deurs alleen maar bagger is. Kijk maar naar de nieuwe Citroen C4 Cactus. Vind ik echt een leuke auto zonder tierelantijnen, Simpel, maar doordacht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by AnthonyR »

Nieuwe Renault Twingo: karaktervol, innovatief en fun-to-drive
De nieuwe, derde generatie van de Renault Twingo staat in het middelpunt van de belangstelling op de Autosalon van Genève. De karaktervolle, volledig nieuwe stadsauto geeft stijl, rijplezier en ruimte een nieuwe betekenis in de compacte klasse. Het model is geïnspireerd op de originele Twingo en de Renault 5 en is op de beursvloer te zien in vier aansprekende carrosseriekleuren. Dankzij de talloze mogelijkheden om deze auto op het gebied van in- en exterieurstyling aan de eigen smaak aan te passen, is de nieuwe Twingo naar wens leverbaar met een sportieve, elegante of chique uitstraling.

De nieuwe Renault Twingo vertegenwoordigt het thema ‘Play’ in de designstrategie ‘Life Cycle’ van Renault, bedacht door de Nederlander Laurens van den Acker, directeur Industrial Design. Het speelse karakter van de nieuwe Twingo is te danken aan de bijzondere voertuigarchitectuur, met de motor achterin, de lange wielbasis van 2,49 meter en de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie. Met een uiterst kleine draaicirkel van 8,65 meter heeft de Twingo een bijzonder wendbaar rijgedrag met de manoeuvreerbaarheid van de volmaakte stadsauto.

Net als de originele Twingo uit 1992 is de nieuwste generatie toonaangevend op het gebied van ruimte. Dankzij de bijzondere bouwwijze, de lange wielbasis en – voor het eerst – standaard vijf portieren, biedt de nieuwe Twingo een zeer ruim interieur, voor een auto van 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog. Ondanks het feit dat de nieuwe generatie 10 centimeter korter is dan zijn voorganger, is de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter. De toegenomen ruimte komt volledig ten goede aan de passagiers. Er is een bagageruimte met een inhoud van 216 liter, die eenvoudig kan worden uitgebreid door de rugleuning van de achterbank geheel of gedeeltelijk (50:50) neer te klappen.


In het vrolijke interieur valt het strak vormgegeven dashboard op, met een centraal geplaatste display, een opvallende snelheidsmeter en een kleurrijke afwerking in blauw, wit, zwart of rood. De levendige sfeer wordt extra onderstreept door de contrasterende wit-zwarte kleurstelling. Voor de stoelbekleding is er keuze uit drie kleurenthema’s: blauw, grijs en rood. Voor een extra sportieve sfeer behoort ook zwarte stoelbekleding met rode accenten tot de mogelijkheden.
Geheel in lijn met het moderne karakter van de nieuwe Twingo zijn twee infotainmentsystemen leverbaar: R & GO en de nieuwste generatie R-Link. Beide systemen zijn geschikt voor Android- en iOS-apparaten en bieden talloze functies op het gebied van connectiviteit, 3D-navigatie en multimedia, inclusief boordcomputer. De verbeterde R-Link omvat een innovatief beeldscherm met scroll- en zoom-mogelijkheden.

De nieuwe Renault Twingo wordt leverbaar met keuze uit twee compacte benzinemotoren. De gloednieuwe SCe 70 is een atmosferische driecilinder met een cilinderinhoud van 999 cm3. Deze bijzonder efficiënte en koppelrijke motor is gebaseerd op de beproefde TCe-techniek van Renault en levert 70 pk (51 kW) en een maximumkoppel van 91 Nm bij lage toerentallen.
De andere motor is de Energy TCe 90. Die draagt extra bij aan het ‘fun-to-drive’-karakter van de Renault Twingo. Deze 898 cm3 driecilinder turbomotor is speciaal voor de Twingo opnieuw ontworpen en levert een vermogen van 90 pk (66 kW) en een riant koppel van 135 Nm. Beide motoren zijn voorzien van Stop & Start technologie en bovendien voldoet de vernieuwde Energy TCe 90 aan de strenge Euro 6-emissienorm.

De nieuwe Renault Twingo staat vanaf september 2014 bij de Renault dealer in de showroom en de prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.
User avatar
Adinsx
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Location: Oosten des lands

Re: ACT : Twingo III

Post by Adinsx »

Heb er al even lekker ingezeten. :) niet verkeerd hoor, van de buitenkant oogt hij weer kleiner als dat ie is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: ACT : Twingo III

Post by MartijnG »

En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
Rik Hamberg
Posts: 2438
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Location: Loozen (bij Gramsbergen)

Re: ACT : Twingo III

Post by Rik Hamberg »

MartijnG wrote:En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ngo_31.jpg[/img]

[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ngo_26.jpg[/img]
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: ACT : Twingo III

Post by MartijnG »

Ff serieus? Is dat alles, of klapt ie ook omhoog voor extra bergruimte? Er moet toch nog zeker wel iets achter de bumper zitten neem ik aan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
Rik Hamberg
Posts: 2438
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Location: Loozen (bij Gramsbergen)

Re: ACT : Twingo III

Post by Rik Hamberg »

Geen idee! Een kreukelzone??
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Adinsx
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Location: Oosten des lands

Re: ACT : Twingo III

Post by Adinsx »

Ik heb nergens de kap zien scharnieren dus... dit is het denk ik ;-)

Of die Fransozen wilden het niet verder demonstreren.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Posts: 14768
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Re: ACT : Twingo III

Post by Patrick RS »

Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Re: ACT : Twingo III

Post by Arco »

Euh... wat dan ? Dat expansievaatje ? Niet wat er nou daadwerkelijk onder zit, maar het zal wel een bandenpompsetje zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Adinsx
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Location: Oosten des lands

Re: ACT : Twingo III

Post by Adinsx »

Ik zal mijn foto's even uploaden straks.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Location: Oosten des lands

Re: ACT : Twingo III

Post by Adinsx »

N.v.t., foto's stonden er al |:
Last edited by Adinsx on Tue 4 Mar 2014 21:00, edited 1 time in total.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Luco/Alpine-racer »

fotos motorruimte?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Patrick RS
Moderator
Posts: 14768
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Re: ACT : Twingo III

Post by Patrick RS »

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Luco/Alpine-racer »

Die hebben ze wel gaaf weggewerkt, nu nog een 150 pk blokkie op de achterwieltjes :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT : Twingo III

Post by tutuur »

Ik vraag me af wat de beweeg redenen zijn geweest om het blok achterin te leggen?

Hoe dan ook vind ik het wel geinig, in de winter driften met je twingo :lol:
Arno17
Posts: 4745
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Location: Hoofddorp

Re: ACT : Twingo III

Post by Arno17 »

De Smart komt hier toch ook op?...of ben ik nu abuis?

En achteras aandrijver.....cool.........nu nog een diesel uitvoering.
Dan is het denk ik net een kart op indoorbaan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Luco/Alpine-racer »

Hoe zwaar wordt die, want anders is 70 of 90 pk nou niet echt veel op de achterwieltjes.
Of gewoon wanlis achter :smile:

Beste verkoper, ik wil hem wel bestellen, maar dan wil ik achter de allerslechste banden die u kunt vinden :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by AnthonyR »

Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)
martll
Posts: 717
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Post by martll »

AnthonyR wrote:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)
Wat heb je aan die binnenruimte? Achterin kan je niet zitten of je moet een kind van 4 zijn. Misschien verkopen als klein bestelbusje. Het busje formaat heeft hij al en de achterbank is toch nutteloos. Komen die 5 deurs ook nog goed van pas.
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: ACT : Twingo III

Post by MartijnG »

AnthonyR wrote:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)
Oneens.

Oude Twingo heeft een verstelbare achterbank die immens veel bagageruimte mogelijk maakt of juist onwijs veel beenruimte. Er past hoe dan ook meer in een Twingo dan in mijn Clio II of Megane II. Dat zie ik met de nieuwe Twingo niet gebeuren.

Maar ben benieuwd wanneer ik m live kan bewonderen (Y) hij ziet er op zich wel leuk uit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by AnthonyR »

Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Luco/Alpine-racer »

AnthonyR wrote:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uit :D :smile: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Darkangelnl
Posts: 106
Joined: Tue 15 Jun 2010 8:33
Location: Vlaardingen
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Darkangelnl »

Ik kan bevestigen dat dit niet alleen een Dynamique types zijn geweest. Ik heb een hele andere uitvoering.
Echter heb ik het wel over de Ph1 type 1.

M.v.g Darki. :grin:
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by AnthonyR »

Luco/Alpine-racer wrote:
AnthonyR wrote:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uit :D :smile: (0)
Ik fiets nog steeds ;)
Ivo
Über-Spammer
Posts: 9454
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Re: ACT : Twingo III

Post by Ivo »

:smile:
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: ACT : Twingo III

Post by MartijnG »

Ja, ik bedoelde ook de Twingo 1...ze raken steeds meer de weg kwijt wat betreft functionailiteit zoals die ooit bedoeld was in een Twingo. Vroeger.....was alles beter :smile: :p

Ennuh...komt hier een RS versie van? 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
martll
Posts: 717
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Post by martll »

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: ACT : Twingo III

Post by Luco/Alpine-racer »

Dan zelf maar een 2liter erin bouwen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Post Reply