Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

Wij hebben er zwarte onder zitten en het verschil is echtheid merkbaar, vind ik. Je ophanging heeft veel minder speling dan met originele rubbers. Ik durf niet te zeggen of Luco's beweringen over snellere slijtage waar zijn. Als de auto op de brug staat binnenkort zal ik eens kijken.

Overigens gaat de boel er bij ons ook af en vervangen worden door Williams breedte. Waarschijnlijk weer incl. zwarte Powerflex bussen en rubbers.
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by tutuur »

Heb je dat spul al liggen?

Anders heb ik wel draagarmen en stabi stang liggen (Y)
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

We hebben de set al compleet... Als je nog zware Powerflex hebt liggen, dan ben ik wel geinsteresseerd. :P Moet wel nieuw zijn natuurlijk.
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by mark 5t »

kheb ook zwarte powerflex onder mijn cup .

mooi hard spul!

wel klote monteren
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by derbimarcel »

Snel slijten vind ik wel meevallen.
Ik rij met de paarse welke er zo'n 400 ringrondes onder zitten en zitten nog steeds superstrak om
de stang heen. Wel denk ik dat ik zwarte neem de volgende keer aangezien paars redelijk
kwa hardheid aanvoelt als origineel.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Steven »

Merijn wrote:We hebben de set al compleet... Als je nog zware Powerflex hebt liggen, dan ben ik wel geinsteresseerd. :P Moet wel nieuw zijn natuurlijk.
Treico heeft dat netjes op voorraad, bestel er gelijk een raamband bij ;)
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

Als ie me zo'n set stuurt voor nop, dan plak ik er wel zo'n sticker op. :P Exposure, jongen! :lol:
User avatar
Daan2D
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Location: Limburg

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Daan2D »

Wat een knaken ridder :biertjuh:
Racing is the best way to convert money into noise
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

hahah... Dat heet commercie! :P
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Steven »

Beter trekken jullie die oversized zwarte doffe lap ook ff van de voorruit voor zo'n mooi blauw exemplaar als ik had :p
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by LuukRS »

Steven wrote:
Merijn wrote:We hebben de set al compleet... Als je nog zware Powerflex hebt liggen, dan ben ik wel geinsteresseerd. :P Moet wel nieuw zijn natuurlijk.
Treico heeft dat netjes op voorraad, bestel er gelijk een raamband bij ;)
Niet dat ik geen raamband van Treico wil maar dan wordt mijn vaste sleutel maatje droevig.
Ik wil het timmer bedrijf van mijn zwager aan de onderkant van de deur hebben en in de raamband het bedrijf van mijn sleutel maatje.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Jean-Paul-S »

Tuurlijk, vrijheid blijheid... :D
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by LuukRS »

Afgelopen weekend begonnen en de ergste lak die ik tot op heden heb gepolijst de lak van rusty.
Ik heb nog niet alles gedaan, dus voor en na shots komen nog voor nu heb ik alleen na shots :grin:

Begonnen met kleien was maar een klein beetje vies |:
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... D4C559.jpg[/img]

Motorkap half way
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3342.jpg[/img]

Achterklep weer shiny
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... B1BD_1.jpg[/img]

En het dak
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E53027.jpg[/img]


Dit kreeg ik vandaag via de post van Geert waarvoor dank nu achter nog die liggen nog even te wachten bij J-P omdat de poen op is haha
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E31FAA.jpg[/img]

En nog even een random foto
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3343.jpg[/img]
Willeon de Zoete
Posts: 7023
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Willeon de Zoete »

Wordt langzamerhand wel wat! (Y) (Y)
bassyyyy
Posts: 311
Joined: Mon 9 Apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Location: Almelo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by bassyyyy »

correctie, t is al wat (Y) (Y)
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by LuukRS »

Zandvoort was weer van korte duur, na 15 min op het circuit in Zandvoort was de koppakking gaar en kon ik gelukkig nog zonder sleep wagen van het circuit af.
Ik baalde onwijs de eerste 3 rondes gingen namelijk geweldig en goed hard in mijn beleving harder dan ik ooit was gegaan althans :bang: .
De remmen waren in een woord super kon onwijs laat remmen en dan volgas de bocht door.
Merkte wel al de het onderstel de wensen overlaat even als de uitlijning. (meer camber is nodig)

Maar goed de auto staat nu stil in Bloemendaal morgen avond kan ik hem pas ophalen.
Ik hoop echt dat de motor zelf geen schade heeft gehad hierdoor (U) |: |:
Zo ja dan is het waarschijnlijk einde project want weer een ander blok of revisie gaat mij te ver |:

Rusty in rijdende tijden :-(
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3_3162.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0941.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0940.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0938.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by MartijnG »

Dan reserveer ik hierbij alvast war delen voor mijn 676 16v :p

Nee gein, mooi bagger weer. Wat dat betreft zit het je niet mee. Maar eens goed zoeken naar de oorzaak dan en snel weer door. Waarom ben je er mee doorgereden als je wist dat het je koppakking was?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
jacques
Posts: 2442
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by jacques »

Voor 175 euro heb je weer een ander blok. Distributie overzetten en klaar.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by mark 5t »

koppakking is toch geen revisie is zo klaar man!

of compleet ander goed blok er in lepelen en je bent klaar.

laat ik die nu net nog een paar staan hebben :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

Was de koppakking van je vorige blok er ook uitgeklapt? Dan zou ik toch eens naar de oorzaak zoeken... Dat kan bijna geen toeval zijn!
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Geert »

misschien een brandstof druk probleempje.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Steven »

Dit is toch die Kok-motorsport motor? Ik mag toch hopen dat je die met bijbehorende computer EN 98 rijd toch? Anders heb je al snel je antwoord...
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by LuukRS »

MartijnG wrote:Dan reserveer ik hierbij alvast war delen voor mijn 676 16v :p

Nee gein, mooi bagger weer. Wat dat betreft zit het je niet mee. Maar eens goed zoeken naar de oorzaak dan en snel weer door. Waarom ben je er mee doorgereden als je wist dat het je koppakking was?
Hij reedt nog normaal toen ik de baan afkwam geen mayo onder de koelvloeistof en olie dop dus daarom weg gegaan bij het circuit maar in Bloemendaal vertrouwde ik het niet meer en maar neer gezet daar.
Nog een keer kijken bij de olie vul dop ja mayo shittttt (U) (U)
Merijn wrote:Was de koppakking van je vorige blok er ook uitgeklapt? Dan zou ik toch eens naar de oorzaak zoeken... Dat kan bijna geen toeval zijn!
Die was nog gewoon heel hoor de klepseals van dat blok waren ruim een verbruikte veel olie. blok ligt inmiddels tussen het oud ijzer geen revisie meer waard zo slecht.

@ Steven ja zoals ik op de vorige pagina al zij computer zit erbij.

Niet om iemand af te zeiken maar ik wil eerst weten hoe het blok er aan toe is daarna kijk ik wel wat ik doe.
Een nieuw blok komt er sowieso niet in (als het einde verhaal is). Heb geen geld boom in de achtertuin.
Je houdt er een paar lekkere slapenlozen nachten aan over
Entity_Razer
Posts: 260
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Entity_Razer »

het project afschrijven voor een blok is ook dom eeerlijk gezegd Luuk...


Ongeacht geldboom, een gereviseerd blok kost je geen kluiten vol geld. Afhankelijk van de staat van wat je nu nog in je handen hebt (lees: wat is de staat van de kop, onderblok, lagerschalen, ...) kan je verder gaan kijken.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Geert »

eerst maar eens los halen en de schade opnemen. Standaard 2ehands f7p kost de wereld niet
User avatar
Daan2D
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Location: Limburg

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Daan2D »

Ben jij toen nog wat geks tegen gekomen toen je alles los had geert? Of enkel de pakking?
Even opentrekken en plan de champagne maken (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Geert »

bij mij was er een gat geslagen tussen cilinder 1 en 2. En de vlammen zee heeft daar flink huis gehouden waardoor de kop bijna een millimeter gevlakt moest worden. Maar geen mayo in het systeem. Met een beetje geluk is het bij luuk ook alleen de pakking. Maar raad hem sterk aan de auto te laten mappen na de hand.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Steven »

Je geeft geen antwoord of er nu Euro95 of 98 peut in de tank zat, want als je op 95 reed heb je nu al je oorzaak.

Want ik gok toch wel dattie op 98 moet rijden en dat je nu n beste pingelschade kan verwachten....
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Merijn »

Ik hoorde van een collega die dit weekend ook gereden heeft op Zandvoort dat hij het idee had dat er meer aan de hand was dan alleen een simpele koppakking. Olie op plaatsen waar het niet hoorde??

Ik hoop dat het meevalt, Luuk!
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by mark 5t »

Steefie mijn cup kok motorsport blok
Heeft altijd enkel op 98 of hoger gereden.
Met bijbehorende ecu een blok voor
Voor veel probleemloze circuit kms dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by LuukRS »

Waar komen al die spook verhalen vandaan word er niet goed van.
Voorlopig post ik niks meer tot ik weet wat er aan de hand is.
Reedt btw op BP 95
derbimarcel
Posts: 843
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by derbimarcel »

Balen Luuk,
95 of 98 kan een oorzaak zijn maar ik zou eerder de leeftijd de schuld geven.
Hup krik onder de pan en in een goed uur heb je de kop eraf.
Schade opnemen. Wss alleen koppakking en bouten en erin nieuwe losse riem en knallen. Evt vlakken maar als die
niet warm is geweest zal de kop niet tot minimaal krom zijn anders ff vlakken.
Rollen en alles is toch nieuw dus je ben zo klaar. €120,- en een avond schroeven meer niet.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by mark 5t »

Was mijn eerste reactie ook zie post van mij verder terug.
Ff kopje er vanaf vlakken nieuwe pakking en knallen.

We bedoelen het allemaal wel goed hoor.

Enkel op het circuit rijdt je normaal met 98 en
Voor deze blokken 10w60 olie.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by Luco/Alpine-racer »

ik rij al jaren op 5w50 met het blok en nog geen schaaltje vervangen.
Als het om een kop gaat, ik heb hier nog "troep" zat liggen wat bij de 5 zat, mag je komen shoppen voor een zeer zacht prijsje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Posts: 2442
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Luuk's Clio 1.8 16V (rusty) racer

Post by jacques »

Ik dacht dat de fabriekstolerancie op vlakheid van de kop 0,05mm was. Het gemakkelijkest is gewoon vlakken "schoon is de maat"' Op te wel stoppen als de vlakbank alle delen meeneemt. Ik zou ook even kijken of je onderblok ook vlak is. Ik had zelf ook een paar honderste afwijking in de vlakheid van het onderblok.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Post Reply