Remon's Clio 2.0 16V RS phase II - Vaarwel!
dat ziet er echt verdomd veel uit als mijn Vmaxx set!!!
Toevallig was ik vanmiddag nog bij SKG en daar lag een TEC tuning set voor een Polo 6N, echt exact dezelfde looks. Ben eigenlijk wel benieuwd of deze 3 niet toevallig onder dezelfde holding vallen?
Toevallig was ik vanmiddag nog bij SKG en daar lag een TEC tuning set voor een Polo 6N, echt exact dezelfde looks. Ben eigenlijk wel benieuwd of deze 3 niet toevallig onder dezelfde holding vallen?
die bout met excentrische ring zit standaard onder echte Cup dempers van een CLIO CUP 1
Werkt perfect!!
Werkt perfect!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als ik zo nog eens goed naar die foto's kijk is er iets anders aan de hand. De bout heeft idd een excentrische kop maar daar heb je geen kloot aan zonder sleuf natuurlijk. Maar laat die nou ook te zien zijn op de foto. En dan komt dat randje weer om de hoek kijken waar je die excentrische kop in laat draaien. Kortom, het is gewoon exact hetzelfde als een normale bout en sleufgaten maar dan met een beveiliging tegen verschuiven (wat totaal niet nodig is).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hoezo beveiliging, die kop is puur voor het verstellen van je camber dmv draaien.
juist!
zonder die rand werkt het niet
zonder die rand werkt het niet

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Denk er maar eens over JP, zonder rand geeft verdraaiing van de bout geen camber verstelling (dan heb je gewoon een gare bout met scheve kop). Met randje veranderd de zaak.
Maar zoals ik al zei is alles totaal nutteloos.
Maar zoals ik al zei is alles totaal nutteloos.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
@ tom die rand is er wel dus het werkt wel
camber is zo te stellen
camber is zo te stellen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Tuurlijk werkt het wel Mark, geen twijfel over mogelijk. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het nutteloos is in constructieve zin. Ik heb zelf een KW set met sleufgaten en daar beweegt echt niet aan hoor! En daar hoor ik nooit iemand over klagen. Daarom is een sleufgat met normale bout voldoende 
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Dit is een systeem wat oem al heeeeeeel lang gebruikt wordt bij grote merken als mercedes, volvo en de wat gewonere merken als ford vw,audi enz enzChristiaan schreef:Klopt inderdaad, de excentrische ring zit aan de bout vast, waardoor de bout van positie veranderd door er aan te draaien.tutuur schreef:ik zie nu trouwens dat dit volgens mij geen echte camberbouten zijn...
lijkt wel of de excentrische ring er voor zorgt dat de bout verplaatst word?
Dus het is echt wel goed qua constructie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
@ Tom : sleufgat is prima met een simpele bout ...
Alle qua stellen is het altijd lomp boeren en kloten
Dit systeem werkt door de constructie heel simpel en nauwkeurig
Alle qua stellen is het altijd lomp boeren en kloten
Dit systeem werkt door de constructie heel simpel en nauwkeurig
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat snap ik, dat je niet zonder rand kunt.Tom schreef:Denk er maar eens over JP, zonder rand geeft verdraaiing van de bout geen camber verstelling (dan heb je gewoon een gare bout met scheve kop). Met randje veranderd de zaak.
Maar zoals ik al zei is alles totaal nutteloos.
Doordat er een excentrische kop aanzit kun je dmv een sleutel makkelijk stellen, dat is volgens mij de insteek achter deze constructie. Bijkomend voordeel is dan dat je bout niet zo makkelijk verschuift.
Edit, te laat

Werkte inderdaad goed die camberbout! Trouwens, het hele setje eigen wel
Montage ging erg makkelijk en alles was goed af te stellen. De voorpoten kon ik ook gewoon met de hand nog nastellen (wel op de brug). Hij staat nu achter op zijn laagst, maar kan eventueel nog lager als de stelring ertussenuit gaat. Voor kan heeft hij nog 55mm schroefdraad over aan de onderkant, maar hij loopt nu al aan, dus dat lijkt me geen goed plan
De 30mm spoorverbreders heb ik maar even achterwege gelaten, want dan is er helemaal niet meer mee te rijden
Mijn ervaring met de eerste paar kilometer die ik vandaag gemaakt heb, is dat hij nog best comfortabel is! Meer dan ik had verwacht in ieder geval. Verder nog niet echt lekker kunnen sturen, want hij moet ook nog uitgelijnd worden.
Verder heb ik ook het skoda onderlipje gemonteerd. Vind het zelf echt goed staan, lijkt net origineel
Moet alleen de uiteinden bij de wielkasten nog netjes afwerken, maar dat komt nog wel! Eerst foto's!
Schroefset achter gemonteerd:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2556.jpg[/img]
Schroefset voor:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2555.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2554.jpg[/img]
Onderlip met zelfborende parkers vastgezet:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2559.jpg[/img]
De lip is wel wat te lang, maar dit heb ik later afgesneden en zal ik nog een keer mooi in de lijn van de bumper maken:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2558.jpg[/img]
Toen maar weer terug op zijn pootjes:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2561.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2569.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2568.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2567.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2566.jpg[/img]
Ik wilde de werkplaats uitrijden, maar bij het insturen hoorde je de wielen ergens langsschaven. Dit bleek tegen het binnenscherm te zijn aan de voorkant... Toen maar weer terug op de brug en de voorkant 5mm omhoog geschroefd. Hij loopt nog wel ietsje aan, maar de zin was op dus we hebben het maar even zo gelaten. Binnenkort nog maar een halve centimeter omhoog denk ik... Net nog even snel foto's van mijn vieze RS in de polder gemaakt:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2574.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2575.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2576.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2582.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2577.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2586.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2579.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2587.jpg[/img]



Mijn ervaring met de eerste paar kilometer die ik vandaag gemaakt heb, is dat hij nog best comfortabel is! Meer dan ik had verwacht in ieder geval. Verder nog niet echt lekker kunnen sturen, want hij moet ook nog uitgelijnd worden.
Verder heb ik ook het skoda onderlipje gemonteerd. Vind het zelf echt goed staan, lijkt net origineel


Schroefset achter gemonteerd:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2556.jpg[/img]
Schroefset voor:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2555.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2554.jpg[/img]
Onderlip met zelfborende parkers vastgezet:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2559.jpg[/img]
De lip is wel wat te lang, maar dit heb ik later afgesneden en zal ik nog een keer mooi in de lijn van de bumper maken:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2558.jpg[/img]
Toen maar weer terug op zijn pootjes:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2561.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2569.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2568.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2567.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2566.jpg[/img]
Ik wilde de werkplaats uitrijden, maar bij het insturen hoorde je de wielen ergens langsschaven. Dit bleek tegen het binnenscherm te zijn aan de voorkant... Toen maar weer terug op de brug en de voorkant 5mm omhoog geschroefd. Hij loopt nog wel ietsje aan, maar de zin was op dus we hebben het maar even zo gelaten. Binnenkort nog maar een halve centimeter omhoog denk ik... Net nog even snel foto's van mijn vieze RS in de polder gemaakt:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2574.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2575.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2576.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2582.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2577.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2586.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2579.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2587.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Remon op za 8 jan 2011 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry voor de picture-overload
O, en die wielen zijn aarslelijk, maar beter dan zwart staal onder mijn winterbanden 


Vind die wielen nog niet eens overdreven lelijk 
Hij staat exact als bij mij,waar hij achter nog 3 cm is gezakt. Voor staatie vanaf bovenkant fusee gemeten op 8 cm,wat volgens mij ook redelijk goed klopt met die van jou!
Ziet er goed uit hoor!!

Hij staat exact als bij mij,waar hij achter nog 3 cm is gezakt. Voor staatie vanaf bovenkant fusee gemeten op 8 cm,wat volgens mij ook redelijk goed klopt met die van jou!
Ziet er goed uit hoor!!

ziet er echt super uit zo! indd. achter nog een stukje omlaag
vind die constructie alleen zo dubieus, sluiten ze wel op, onbelast?
edit: de achterveren bedoel ik...

vind die constructie alleen zo dubieus, sluiten ze wel op, onbelast?
edit: de achterveren bedoel ik...
Laatst gewijzigd door tutuur op za 8 jan 2011 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat sluit op?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en ik zie weer positief camber
verder wel strak zo.
verder wel strak zo.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Linksvoor ja, klopt. Laat hem toch volgende week uitlijnen, dus heb geen moeite gedaan om hem verder af te stellen.Martijn Kool schreef:en ik zie weer positief camber
verder wel strak zo.
Tnx voor de reacties!

Laatst gewijzigd door Remon op za 22 jan 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Linksvoor ja, klopt. Laat hem toch volgende week uitlijnen, dus heb geen moeite gedaan om hem verder af te stellen.Martijn Kool schreef:en ik zie weer positief camber
verder wel strak zo.
Tnx voor de reacties!

Laatst gewijzigd door Remon op za 22 jan 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Staat mooi laag zo aan de voorkant, wellicht dat achter nog wel ietsje zal zakken in de loop van de komende weken.
Het staat in ieder geval mooi!
Het staat in ieder geval mooi!

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
heel erg netjes. Ook dat lippie 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Erg netjes inderdaad. Hij kan voor idd nog wel een stukje omhoog dan is hij wat meer in balans met de achterkant.
Of je moet daar de stelring tussenuit halen natuurlijk
Verder die wielen ff hoogglans zwart spuiten voor de winter!
Of je moet daar de stelring tussenuit halen natuurlijk

Verder die wielen ff hoogglans zwart spuiten voor de winter!

Staat erg lekker zo Remon!! Bring's back good memories



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ik dacht precies hetzelfde maar ik dacht smaken verschillenRemon-CL10 schreef:Sorry voor de picture-overloadO, en die wielen zijn aarslelijk, maar beter dan zwart staal onder mijn winterbanden
nu zie ik dat je het zelf ook vindt

Mooie hoogte
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wat mocht je bij Skoda voor het lipje achterlaten en heb je eventueel onderdeelnummer 
Ziet er zeker strak uit die verlaging

Ziet er zeker strak uit die verlaging

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
kan het zo even niet terug vinden maar dacht iets van 18 euro 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gevonden op pagina 1:

Dat zijn de kosten dus nietRemon-CL10 schreef: Op deze foto zie je ook een cuplip onder de voorbumper. Nu had ik deze al bij K-tech gezien in het carbon voor 115 pond en ik hoorde dat hij bij de dealer nog veel duurder is. Op verschillende Engelse fora kwam ik al de opmerking tegen dat een Skoda Fabia lip heel goed past en erg lijkt op de cuplip. Deze ga ik dan van de week ook maar even bestellen (kost ongeveer €20,-) en zal er zo uitzien:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y270/w ... 40copy.jpg[/img]

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
mooie toevoeging kwa looks en beschermt de bumper ook nog mocht je toch iets te hard over een drempel gaan oid 

Heb hem al een paar keer geraakt ondertussen
Dit is het artikelnummer en kost inderdaad €18,-
#: 5J08070619B9
Gister trouwens wat snelweg km's gemaakt maar ben nog steeds zeer tevreden! Hij is een stuk minder stug dan mijn 1.6 en ligt naar mijn gevoel ook beter op de weg. Echt sportief sturen heb ik nog niet gedaan. Hiermee wacht ik nog even tot hij uitgelijnd is. Dit gaat zaterdag gebeuren

Dit is het artikelnummer en kost inderdaad €18,-
#: 5J08070619B9
Gister trouwens wat snelweg km's gemaakt maar ben nog steeds zeer tevreden! Hij is een stuk minder stug dan mijn 1.6 en ligt naar mijn gevoel ook beter op de weg. Echt sportief sturen heb ik nog niet gedaan. Hiermee wacht ik nog even tot hij uitgelijnd is. Dit gaat zaterdag gebeuren

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En Remon, al wat kilometers mee kunnen maken? Hoe zijn je bevindingen tot nu toe?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn kan niet wachten 
