Wat voor blok is dit.
Beste mensen,
sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Clio.
Het gaat hier om een Williams edition, oorsprongelijk een 1.8 16v.
Nu vertelde de vorige eigenaar dat hij dacht dat in deze auto een 2.0 L williams blok is gekomen.
Ik moet er bij vermelden dat de auto aanzienlijk sneller is dan een standaard 1.8.
Mijn vraag, wat voor blok denken julie dat dit is: een 1.8 (wellicht ook opgeboord naar 2.0L door achterberg) of een 2.0 willy blok.
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -97633.jpg[/img]
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -13493.jpg[/img]
sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Clio.
Het gaat hier om een Williams edition, oorsprongelijk een 1.8 16v.
Nu vertelde de vorige eigenaar dat hij dacht dat in deze auto een 2.0 L williams blok is gekomen.
Ik moet er bij vermelden dat de auto aanzienlijk sneller is dan een standaard 1.8.
Mijn vraag, wat voor blok denken julie dat dit is: een 1.8 (wellicht ook opgeboord naar 2.0L door achterberg) of een 2.0 willy blok.
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -97633.jpg[/img]
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -13493.jpg[/img]
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
1.8 16v opgeboord door Achterberg naar een 2.0 16v 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
is je onderblok ook blauw? of alleen kleppendeksel?
(zoals we ook al in je voorsteltopic hebben uitgelegd)
(zoals we ook al in je voorsteltopic hebben uitgelegd)
kleppen deksels zijn allemaal het zelfde
je kunt het zien aan de motorcode
en een echter williams motor heeft extra koelribben aan de achter kant dacht ik
naar mijn weten heeft achterberg altijd 2liters gebruikt
want volgens hun kon je een 1800 niet opboren tot 2liter dat was niet betrouwbaar zo iets heb ik van patrick
je kunt het zien aan de motorcode
en een echter williams motor heeft extra koelribben aan de achter kant dacht ik
naar mijn weten heeft achterberg altijd 2liters gebruikt
want volgens hun kon je een 1800 niet opboren tot 2liter dat was niet betrouwbaar zo iets heb ik van patrick

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
achterberg bouwt ook 2.0 motoren in het blauw. hij boort ze NIET op. dan moet je namelijk ook je onderblok uitfrezen wat volgens hem dan te dun word.1.8 16v opgeboord door Achterberg naar een 2.0 16v
achterberg tuned zowel 1.8 als 2.0 motoren.
bij een gelakte cilinderkop is deze aangepast door wijze van klepzittingen, vlakken etcetera.
bij een gelakt onderblok word alles op gelijk gewicht gebracht qua drijfstangen, zuigers en krukas. verder worden ook je wanden dan gehoond.
een williams cilinderkop is ietsje anders dan een 16v. vaak zit er bij een willy nog een hitteschildje op bij het uitlaatspruitstuk. wel zit er bij jou een andere spaghetti op, eentje die ook op de willy zat. maar dat hoeft niet zekerheid te geven of het een 1.8 of 2.0 is.
hier staat een 1.8 en 2.0... zoek de verschillen

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000329.JPG[/img]
zie je sowieso de hitteschilden al
leuke collectie, hebbu... 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
links is het 2.0 blok, rechts 1.8.
vergis je er niet in, een 1.8 achterberg is sneller dan een standaard williams. hierdoor denk je misschien dat je een 2.0 hebt, maar die 2.0 blokjes van achterberg zijn schaars. zou sjiek zijn als je er ook eentje had
vergis je er niet in, een 1.8 achterberg is sneller dan een standaard williams. hierdoor denk je misschien dat je een 2.0 hebt, maar die 2.0 blokjes van achterberg zijn schaars. zou sjiek zijn als je er ook eentje had

mischien een domme vraag maar waar kan ik dit type plaatje precies vinden...Xabre schreef:hij boort ze dus niet op, dus even kijken op het typeplaatje van je onderblok Jasper
Ik heb al lopen zoeken maar kon hem zo 1,2,3 niet vinden:$
Nouja kweenie, tis toch wel een ander onderblok als die van een 16v.
Je kan iig wel zeggen dattie aan de voorkant op het onderblok moet zitten.
Als het goed is moet ie wel leesbaar zijn van boven of onder. Hij zit vaak alleen verstopt onder zwarte smurrie
Je kan iig wel zeggen dattie aan de voorkant op het onderblok moet zitten.
Als het goed is moet ie wel leesbaar zijn van boven of onder. Hij zit vaak alleen verstopt onder zwarte smurrie

valt mee, orginele 16v blok op dezelfde plek
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... otor14.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... otor14.jpg[/img]
Dit hem? :
http://www.csi-auto.nl/carshopping/inde ... index.html
Of:
http://www.achterbergmotorsport.nl/
http://www.csi-auto.nl/carshopping/inde ... index.html
Of:
http://www.achterbergmotorsport.nl/
Laatst gewijzigd door Jasper op wo 27 dec 2006 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
zijn best schappelijke mensen. maar als je er niet uit zou komen mail me maar even, dan maak ik detailfoto's van het 2.0 blok.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dat is het makkelijkste lijkt mij....Steven schreef:Je kan toch ook ff meten wat de slag is? Ff stokkie door je bougiegat en ff aan de krukas draaien.
Overigens merk je een 2.0 het snelst door het koppel onderin.
en verder durf ik te betwijfelen dat een achterberg 1.8 meer 'doet' als een standaard 2.0 Williams, wat J-P-S stelt.
Heb er GEEN ervaring mee, met 1.8 Achterbergblokken (of het moet een in mn spiegel rijdend wit cliootje zijn, in de Eiffel, met een chipsfabrikant aan boord
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Wat is een 2 liter slag? 93 milimeter?
Of was het 91 mm?
In ieder geval 10 MM MEER als een 1.8, en dat verschil kun je zonder bril nog zien.
Of was het 91 mm?
In ieder geval 10 MM MEER als een 1.8, en dat verschil kun je zonder bril nog zien.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, net zoals ik een diff kan horen janken zonder hoorapparaat 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij haalde achterberg toch echt meer pk's uit een 1800 dan dat een standaard willie heeft
er rijden er diverse van rond op het circuit en zijn toch echt lastig te pakken
er rijden er diverse van rond op het circuit en zijn toch echt lastig te pakken

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.