Wat voor blok is dit.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Beste mensen,

sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Clio.
Het gaat hier om een Williams edition, oorsprongelijk een 1.8 16v.
Nu vertelde de vorige eigenaar dat hij dacht dat in deze auto een 2.0 L williams blok is gekomen.
Ik moet er bij vermelden dat de auto aanzienlijk sneller is dan een standaard 1.8.
Mijn vraag, wat voor blok denken julie dat dit is: een 1.8 (wellicht ook opgeboord naar 2.0L door achterberg) of een 2.0 willy blok.

[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -97633.jpg[/img]

[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -13493.jpg[/img]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

1.8 16v opgeboord door Achterberg naar een 2.0 16v :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

is je onderblok ook blauw? of alleen kleppendeksel?

(zoals we ook al in je voorsteltopic hebben uitgelegd)
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Dennis_16v schreef:1.8 16v opgeboord door Achterberg naar een 2.0 16v :)
waaraan kun je dit zien dan?
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Paul1916v schreef:is je onderblok ook blauw? of alleen kleppendeksel?

(zoals we ook al in je voorsteltopic hebben uitgelegd)
alleen kleppendeksel voor zover ik kan zien
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

kleppen deksels zijn allemaal het zelfde
je kunt het zien aan de motorcode
en een echter williams motor heeft extra koelribben aan de achter kant dacht ik

naar mijn weten heeft achterberg altijd 2liters gebruikt
want volgens hun kon je een 1800 niet opboren tot 2liter dat was niet betrouwbaar zo iets heb ik van patrick :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

bel achterberg eens op, met zo'n telefoon ofzo
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

1.8 16v opgeboord door Achterberg naar een 2.0 16v
achterberg bouwt ook 2.0 motoren in het blauw. hij boort ze NIET op. dan moet je namelijk ook je onderblok uitfrezen wat volgens hem dan te dun word.

achterberg tuned zowel 1.8 als 2.0 motoren.

bij een gelakte cilinderkop is deze aangepast door wijze van klepzittingen, vlakken etcetera.

bij een gelakt onderblok word alles op gelijk gewicht gebracht qua drijfstangen, zuigers en krukas. verder worden ook je wanden dan gehoond.

een williams cilinderkop is ietsje anders dan een 16v. vaak zit er bij een willy nog een hitteschildje op bij het uitlaatspruitstuk. wel zit er bij jou een andere spaghetti op, eentje die ook op de willy zat. maar dat hoeft niet zekerheid te geven of het een 1.8 of 2.0 is.

hier staat een 1.8 en 2.0... zoek de verschillen :D

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000329.JPG[/img]

zie je sowieso de hitteschilden al :wink:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

leuke collectie, hebbu... :p
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

hij boort ze dus niet op, dus even kijken op het typeplaatje van je onderblok Jasper
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

links is het 2.0 blok, rechts 1.8.

vergis je er niet in, een 1.8 achterberg is sneller dan een standaard williams. hierdoor denk je misschien dat je een 2.0 hebt, maar die 2.0 blokjes van achterberg zijn schaars. zou sjiek zijn als je er ook eentje had :D
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Xabre schreef:hij boort ze dus niet op, dus even kijken op het typeplaatje van je onderblok Jasper
mischien een domme vraag maar waar kan ik dit type plaatje precies vinden...
Ik heb al lopen zoeken maar kon hem zo 1,2,3 niet vinden:$
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

daar achter de pijlstok[/quote]

poe dat wordt n hele operatie om dat te kunnen lezen ja:O
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Bedankt voor de vele info, en je hebt er indd een mooie verzameling (L)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Xabre, das toch een 8v onderblok?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

klopt maar die typeplaatjes zitten toch allemaal op dezelfde plek?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja kweenie, tis toch wel een ander onderblok als die van een 16v.

Je kan iig wel zeggen dattie aan de voorkant op het onderblok moet zitten.
Als het goed is moet ie wel leesbaar zijn van boven of onder. Hij zit vaak alleen verstopt onder zwarte smurrie :p
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

valt mee, orginele 16v blok op dezelfde plek

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... otor14.jpg[/img]
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

hmm net even geprobeert of ik t plaatje kan zien...maar dat wordt hem niet vrees ik:(


Op het blok staat trouwens wel:

A 1296 Achterberg Motorsport.

Mischien iemand enig idee waar deze code voor dient/inhoud.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

achterberg belle :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan toch ook ff meten wat de slag is? Ff stokkie door je bougiegat en ff aan de krukas draaien.

Overigens merk je een 2.0 het snelst door het koppel onderin.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Christian schreef:achterberg belle :)
Mercuriusstraat 62,
3133 EN Vlaardingen.
Tel (010) 460 26 55
Fax (010) 460 15 05
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ze zitten toch niet meer in vlaardingen of wel
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hij zit toch niet meer in Vlaardingen? Hij zit nu ergens in de achterhoek bij een ander bedrijf dacht ik.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

klopt

Achterberg Motorsport
Rademakerstraat 38
7881 JZ Emmer Compascuum
Tel (0591) 356 165
Fax (0591) 356 166
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Laatst gewijzigd door Jasper op wo 27 dec 2006 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Doe het dan gelijk goed man ;)
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

heb ze even een mail gestuurd..even afwachten dus.
:)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

zijn best schappelijke mensen. maar als je er niet uit zou komen mail me maar even, dan maak ik detailfoto's van het 2.0 blok.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:Je kan toch ook ff meten wat de slag is? Ff stokkie door je bougiegat en ff aan de krukas draaien.

Overigens merk je een 2.0 het snelst door het koppel onderin.
Dat is het makkelijkste lijkt mij....


en verder durf ik te betwijfelen dat een achterberg 1.8 meer 'doet' als een standaard 2.0 Williams, wat J-P-S stelt.
Heb er GEEN ervaring mee, met 1.8 Achterbergblokken (of het moet een in mn spiegel rijdend wit cliootje zijn, in de Eiffel, met een chipsfabrikant aan boord :wink: ), maar twijfelen doe ik wel.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Wat is een 2 liter slag? 93 milimeter?
Of was het 91 mm?

In ieder geval 10 MM MEER als een 1.8, en dat verschil kun je zonder bril nog zien.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jij ook reintje? >-)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, net zoals ik een diff kan horen janken zonder hoorapparaat :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij haalde achterberg toch echt meer pk's uit een 1800 dan dat een standaard willie heeft
er rijden er diverse van rond op het circuit en zijn toch echt lastig te pakken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie