Radio past niet in Clio16v...(nu wel)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Vandaag een nieuwe radio gekocht (JVC AVX1) en wilde dat kreng inbouwen in me auo (1991 clio 16v). Lukte allemaal wel, behalve dat ik de radio niet volledig krijg ingebouwd. Achterin blokkeert er iets. Had hetzelfde met de vorige radio en die had ik dus ook altijd maar deels ingebouwd, stak nog altijd zo'n 7mm uit de slede.
Nou ligt het echt niet aan de radio zelf maar aan die kutclio. Ik zie achterin de schacht een stuk metaal zitten, een soort verbindingsstuk van het dashboard. Moet dat stuk verbouwd worden of zelfs verwijderd, wil een normale radio in de auto passen? Erger me rot, want deze radio is me te kostbaar om er half uit te laten hangen. :(
Laatst gewijzigd door MarcoG op vr 30 dec 2005 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Van onder af alle kabels er goed uit trekken zodat de radio er zo ingeduwd kan worden, dan de radio erin duwen en de kabels/stekkers wegwerken.
Robert-Jan

Een radio goed in een Clio monteren is niet het makkelijkste klusje vaak gaat de bedrading onder de radio waardoor ie niet helemaal erin kan moet je ff vanaf de zijnkant de bedrading onder de radio vandaan te trekken
VLK Groep
antoine
Car: Renault Clio III RS

Heb je de nieuwe radio al naast een oude gelegd en gekeken of ze net zolang zijn. Het moet nl 'makkelijk' passen. Luister nu maar 1 keer naar Rob. :p :)
MarcoG
Contacteer:

Ik heb me handen al opengehaald aan dat rotdashboard. Zal morgen nog es proberen, anders gaan er rigoreuze maatregelen genomen worden.
Dat met de zijkant aan de kabels trekken...omdat jij het zegt rob, probeer ik het nogges. (Y)

Radios zijn net zo lang ja, maar de vorige pastte dus ook al niet. (N) Anders heb ik er geen morele bezwaren tegen, om de Clio passend te maken aan de radio. :@
Steven
Car: M536

Hoppa, pak dat vuistje en rag de boel ff naar wens >-)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

radio bij mij in de mégane zit ook niet helemaal zo als het hoort, en kan me herinneren dat we in de 19 ook flink moeite moesten doen om 'm er helemaal in te krijgen.

in de mégane zou ik 'm met wat moeite zo naar buiten kunnen trekken (moet nog een keer naar gekeken worden...) maar scheelt de inbrekers weer wat werk, en ze laten minder schade achter.. hmm misschien laat ik het wel zo (Y) :p

moet er wel bij zeggen dat er bij de radio die ik heb, een soort van klein kastje aan de radio zit (geheugen ofzo? :lol: )

das dus 1 klein nadeel van het hebben van een radio uit 1996 alweer :wink: (en als deze kapot gaat ligt er boven nog net zo 1 :D )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert-Jan

Ik heb met mijn radio en kabels ook flink lopen kloten om het netjes te krijgen
VLK Groep
Gabri van der Veen
Über-Spammer

heb zo het idee, dat het altijd gekloot is om radio's goed in een renault te krijgen zodra je meer aansluit dan de antenne en de iso stekker :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
PaulM

had ook gedoe met de tulp versterker bedrading achter in de radio, past allemaal maar net. Als goed is moet het wel passen iig, gewoon draden goed vrij houden en als ie zit erin vrotten
Foeke

Heb er met m'n 16V ook last van gehad totdat ik het stoot rubber wat achterop zat heb verwijdert. :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
SVW
Contacteer:

Weet iemand hier dan mischien hoe ik het makkelijkst mn boxen achterin kan aansluiten? want ik kan bij mn radio de draden naar achter niet vinden.
Freek S

SVW schreef:Weet iemand hier dan mischien hoe ik het makkelijkst mn boxen achterin kan aansluiten? want ik kan bij mn radio de draden naar achter niet vinden.
ff nieuwe trekken door zijkant naar achteren toe
SQWilliams

@Marco You Got MAil!!
Madmaus

Het is gewoon een klote systeem met die radio. Ik heb ook lang geprutst om die radio helemaal beneden te krijgen.
Gewoon van onder die draden een beetje schuiven en blijven duwen kijken of die naar beneden wil.
Het moet kunnen passen.
Foeke

Ik heb achter de radio, de signaal kabels aan de ene kant eruit trekken en de kabelboom van de auto aan de andere kant eruit trekken en dan later weer terug drukken.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
rtc_nederland

herken het probleem bij de clio phase 2.

Normaal wil de radio wel...maar na 3 tulpstekkers, 1 aux tulp en een carkit mute kreeg ik hem niet meer 100% naar achteren...Vervolgens dashboard opengemaakt en ben ff flink wezen klussen om de ruimte weer naar wens te krijgen.. vervolgens een harde ros aan de radio en *klik* hij zit...

er schijnt zo'n stomme dop te zitten aan het uiteinde van het vak in de auto die precies voor 2 pre outs zit.....al met al, renault is niet echt audio vriendelijk..maar rijden wel lekker.
Remy

Mja, ik herken het probleem ook ja. Die rubberen stop die je achterop de radio kan draaien haal ik er altijd af. Die dingen zitten 99% van de tijd in de weg en zonder functioneert die radio ook perfect :D :D :D

Gewoon heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld hebben, oneindige keren proberen en heen en weer schuiven met de radio. Uiteindelijk pastte het bij mij ook wel maar voor de komende 100 jaar haal ik die radio er niet uit, want dan begint het gedonder weer van voren af aan :) :) :)
MarcoG
Contacteer:

Žt Is gelukt!!!! Idd, een groep kabels links en een groep kabels rechts. Er bungelt nog wat draad onder het dashboard vandaan maar dat ruimen we nog een keer op.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... MG0313.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... MG0314.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... MG0315.jpg[/img]

En het kapje kan ook nog dicht! ...maar ook NET! :wink:
Bram

Dikke radio (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Zie je nu wel. RUSTIG blijven en alles komt goed. (Y) :)
PaulM

als je radio met afneembaar frontje hebt zou ik het klepje niet dicht doen :)
MarcoG
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:als je radio met afneembaar frontje hebt zou ik het klepje niet dicht doen :)
Radio gaat mee idd. En dan het klepje dicht?
Robert-Jan

MarcoG schreef:
+Clio16v+ schreef:als je radio met afneembaar frontje hebt zou ik het klepje niet dicht doen :)
Radio gaat mee idd. En dan het klepje dicht?
Niet doen want dan breken ze je auto open voor niks en zit jij met de schade
VLK Groep
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Inderdaad, gewoon open laten staan zodat ze kunnen zien dat er niets te halen valt..
LotuzClioWilliams

Paul1916v schreef:Inderdaad, gewoon open laten staan zodat ze kunnen zien dat er niets te halen valt..
Dat is onzin, want uit m'n vorige wagen hebben ze ook gewoon de radio gejat terwijl het frontje netjes in m'n woning lag. Hoop glas door m'n wagen, interieur nat geregend... :(
paulvanrooij
Contacteer:

ja maar als je t klepje dicht doet denken ze dat er wat onder zit en dus lijkt het mij logisch dat ze dan eerder je wagen openbreken..
LotuzClioWilliams

En als je het klepje openlaat, weten ze zeker dat er een autoradio zit, want ze weten heus wel hoe een autoradio zonder frontje eruitziet. En dan breken ze zeker je wagen open.
LotuzClioWilliams

Laat jij trouwens ook je dashboardkastje openstaan 's nachts zodat ze kunnen zien dat er niks in ligt wat de moeite waard is om te stelen? Nog beter, doe de deuren niet op slot, want dan hoeven ze ook je ruit niet in te slaan om bij je spullen te komen. :p
Bram

Hier ook, klepje open frontje eraf. Denk dat als ze dan toch wat sneller zullen doorlopen..
paulvanrooij
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:En als je het klepje openlaat, weten ze zeker dat er een autoradio zit, want ze weten heus wel hoe een autoradio zonder frontje eruitziet. En dan breken ze zeker je wagen open.
tsja een autoradio zonder frontje hebben ze in principe niets aan, tenzij je zo stom bent om je frontje in t dashboardkastje te leggen..
Maar doe jij dat klepje lekker dicht hoor..bij mij in de familie is alleen bij 3 clio's waar dat klepje dicht is gedaan ingebroken, waarvan 2 overdag..dan zou ik ze toch liever laten zien dat er geen frontje op zit..
maar goed, waar gaat t over..op mijn 19 zit niet eens een klepje :D
LotuzClioWilliams

Paul1916v schreef:
LotuzClioWilliams schreef:En als je het klepje openlaat, weten ze zeker dat er een autoradio zit, want ze weten heus wel hoe een autoradio zonder frontje eruitziet. En dan breken ze zeker je wagen open.
tsja een autoradio zonder frontje hebben ze in principe niets aan, tenzij je zo stom bent om je frontje in t dashboardkastje te leggen..
Wie zegt dat ze jouw frontje nodig hebben? Ik heb dat frontje daarna namelijk verkocht aan een kennis die dezelfde JVC autoradio als ik had, omdat de zijne beschadigd was. Werkte zonder problemen, dus niet ieder frontje kun je zien als beveiliging.
Haas
Car: Megane RS

klopt..maaruh, daar ging dit topic niet over :)
PaulM

ff ontopic weer: ruimte voor radio in clio is gewoon klein, heb de mijne er ook in moeten vrotten, heb ook jvc met 2 tulp versterker uitgangen, en die zaten ook lekker kut. na flink douwen klikte ik hem er net in.. dus het past wel. :)
Haas
Car: Megane RS

ik heb dat onderste dwarsverbandje eruit gezaagd, andes kon ik me versterker niet aansluiten... Krijg je ineens ook wat meer ruimte, staat t wel wat bol tegenover de pook, maar ja, skait an ;)
Plaats reactie