(19 16v) distributie riem gebroken

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gisterenavond is mijn worst nigthmare uitgekomen,
de distributie riem van mijn 19 16v is gebroken. :(

Ik wilde net weg trekken bij een stoplicht en toen
sloeg de auto uit en wil de niet meer starten. De startmotor draaide vrij rond. Distributiekap los
gehaald en aan de bovenkant geen riem meer te zien.

Dus heeft iemand nog een goede cilinderkop liggen van
een Clio of 19 16v???????? :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zie hier 2 koppen tussen staan, ff een mailtje en je weet het zeker.

http://www.freehans.com/

Gr Bart
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

bart pm!!!!!
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ik heb nog niks ontvangen??
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

na wel hoop ik :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tazzman
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 14 mar 2003 12:49

Da's inderdaad erg balen.. enig idee wat de schade is en hoeveel je dat gaat kosten?

Nieuwegein ... da's naast mij :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nieuwegein is inderdaad om de hoek bij Houten.

Ik werk bij een Ford dealer dus laat een van de
monteurs het werk doen die rijdt zelf ook 19 16v.

kosten ca 300 euro
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tazzman
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 14 mar 2003 12:49

Dat valt nog wel mee dan. Ik moet wat laten doen bij een Renault dealer en die vragen doodleuk 140 euro voor het vervangen van een ashoesje.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bart, zijn die mensen alleen s'avonds te berijken per mail want ik heb nog geen antwoord.

Of heb jij soms een telefoonnummer?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ploegah heeft nog wel een lekke kop voor je :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Heeft Ploegah die nog dan Merijn. Die van hem is wel nog goed geloof ik.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Anonymous

Ik heb nog een compleet blok te koop liggen, gene losse kop.

zie verder mijn te koop topic.

[Clio 16v] ICE, motor
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik zoek alleen een losse kop, Paul.

Toch bedankt.

Echt :-* als je auto niet meer rijdt.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Lex schreef:Heeft Ploegah die nog dan Merijn. Die van hem is wel nog goed geloof ik.
Daar zou ik niet aan beginnen. Als je compressie dusdanig verschilt tussen de cylinders dan praat je feitelijk over minimaal een kop revisie, bij voorkeur met op nieuw freezen van de kop, overmaatse nieuwe cylinders en bijbehorende zuigerveren.

Je kunt het met polijsten van de cylinderwand en revisie zuigerveren wel gewoon vergeten.

Waarom check je niet gewoon wat de schade is aan de kop en gooi je er direct een revisie tegen aan. Als je toch bezig bent, kun je het maar beter goed doen.

Maar ja is natuurlijk weer budget-problematiek. Zorg in elk geval dat je een kop erop zet met weinig compressieverlies en een gelijkmatig compressie verlies.

Ik heb me laten vertellen, MAAR ER ZIJN HIER VAST EXPERTS DIE HET BETER EN EXACTER WETEN, maar ik heb me laten vertellen dat 5% compressieverlies per cylinder een zeer goed kop is. Tot 10% is acceptabel en vanaf 15% is het gewoon tijd om voor reviseren te gaan sparen. Daarnaast kun je beter een kop hebben met 4 x 8% verlies hebben, dan met 3 x 5% verlies en over 1 cylinder 10 of meer %.

Maar ik zou inderdaad geen afgeleefd blok kopen, blue printen e.d. is niet zo relevant, het gaat meer om de staat van het blok.

In elk geval dat zou ik doen. Succes gozer!
Anonymous

Merijn.V schreef:Daar zou ik niet aan beginnen. Als je compressie dusdanig verschilt tussen de cylinders dan praat je feitelijk over minimaal een kop revisie, bij voorkeur met op nieuw freezen van de kop, overmaatse nieuwe cylinders en bijbehorende zuigerveren.

Je kunt het met polijsten van de cylinderwand en revisie zuigerveren wel gewoon vergeten.
Ik zou er ook niet aan beginnen om en heel blok te kopen voor een cilinder kop. (ik verkoop het blok als een geheel)

Of een complete koprevisie nodig is zullen we zien, hij word nu (ergens deze week of volgende week) uit elkaar gehaald. De compressiemeting was met een peppie en kokkie apparaat dus daar kunnen ook nog allerlei meetfouten inzitten. Feit is wel dat er een aardig verschil inzit.

Als ik meer weet post ik het. (in het verkoop topic)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Toch bedankt Paul,

Ik heb in middels een cilinderkop gevonden. Bij een demontage bedrijf.

Compleet afgeperst en gevlakt. Zit 3 maanden garantie op met een rapportje van het revisie bedrijf.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Anonymous

No problemo.

Mooi dat je een goeie kop hebt gevonden !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Misschien moet ik ook maar een mercedes kopen, die blokken zijn tenminste sterk. :D

kunnen we een site bouwen: http://www.mercedes-tuning.com
en een club oprichten Mercedes Tuning Club

Ik noem maar wat voorbeelden :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Anonymous

Kijk, jij begint het te begrijpen ;-)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Lex schreef:Gisterenavond is mijn worst nigthmare uitgekomen,
de distributie riem van mijn 19 16v is gebroken. :(

Ik wilde net weg trekken bij een stoplicht en toen
sloeg de auto uit en wil de niet meer starten. De startmotor draaide vrij rond. Distributiekap los
gehaald en aan de bovenkant geen riem meer te zien.

Dus heeft iemand nog een goede cilinderkop liggen van
een Clio of 19 16v???????? :D

Wat gaat er allemaal stuk bij een 16v blokje als de distributie is gebroken?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Voornamelijk de kleppen (16 stuks a 25 euro stuk excl. montage en dan nog de pakkingen en dergelijke) duur geintje dus...

Maar was je van plan hem te laten knappen dan? :p
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

jeroen.k schreef:Voornamelijk de kleppen (16 stuks a 25 euro stuk excl. montage en dan nog de pakkingen en dergelijke) duur geintje dus...

Maar was je van plan hem te laten knappen dan? :p
Ik hoop het niet! Ik kan namelijk wel een compleet leuk blok kopen waarvan hij is geknapt. Dat is het dus alleen een andere kop (of kleppen enzo) en het onderblok is dan nog goed?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

In principe wel...maar dat weet je nooit zeker natuurlijk...als je dan toch voor een ander blok gaat...ga dan in godsnaam naar Patrick toe en laat de hele boel reviseren...want waarom is die riem geknapt? slecht onderhoud? Hoe is de rest van de auto er an toe dan? Snappie? ANders ga je lekker veel tijd en geld investeren in iets dat uiteindelijk nog but loopt...niet dat je perse naar Patrick toe moet trouwens, maar dat lijkt me wel de goedkoopste en voor dat geld beste oplossing :D
Joost R
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 17 feb 2003 22:47
Locatie: Borne (Overijssel)

Hoeveel kilometers had je met deze riem gedraaid dan?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jeroen.k schreef:In principe wel...maar dat weet je nooit zeker natuurlijk...als je dan toch voor een ander blok gaat...ga dan in godsnaam naar Patrick toe en laat de hele boel reviseren...want waarom is die riem geknapt? slecht onderhoud? Hoe is de rest van de auto er an toe dan? Snappie? ANders ga je lekker veel tijd en geld investeren in iets dat uiteindelijk nog but loopt...niet dat je perse naar Patrick toe moet trouwens, maar dat lijkt me wel de goedkoopste en voor dat geld beste oplossing :D
beetje rustig he Joenie...ik heb het druk zat! :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

PtrGte schreef:
jeroen.k schreef:In principe wel...maar dat weet je nooit zeker natuurlijk...als je dan toch voor een ander blok gaat...ga dan in godsnaam naar Patrick toe en laat de hele boel reviseren...want waarom is die riem geknapt? slecht onderhoud? Hoe is de rest van de auto er an toe dan? Snappie? ANders ga je lekker veel tijd en geld investeren in iets dat uiteindelijk nog but loopt...niet dat je perse naar Patrick toe moet trouwens, maar dat lijkt me wel de goedkoopste en voor dat geld beste oplossing :D
beetje rustig he Joenie...ik heb het druk zat! :wink:
Hehe, das je eigen schuld :p ;)
Plaats reactie