Lex schreef:Heeft Ploegah die nog dan Merijn. Die van hem is wel nog goed geloof ik.
Daar zou ik niet aan beginnen. Als je compressie dusdanig verschilt tussen de cylinders dan praat je feitelijk over minimaal een kop revisie, bij voorkeur met op nieuw freezen van de kop, overmaatse nieuwe cylinders en bijbehorende zuigerveren.
Je kunt het met polijsten van de cylinderwand en revisie zuigerveren wel gewoon vergeten.
Waarom check je niet gewoon wat de schade is aan de kop en gooi je er direct een revisie tegen aan. Als je toch bezig bent, kun je het maar beter goed doen.
Maar ja is natuurlijk weer budget-problematiek. Zorg in elk geval dat je een kop erop zet met weinig compressieverlies en een gelijkmatig compressie verlies.
Ik heb me laten vertellen, MAAR ER ZIJN HIER VAST EXPERTS DIE HET BETER EN EXACTER WETEN, maar ik heb me laten vertellen dat 5% compressieverlies per cylinder een zeer goed kop is. Tot 10% is acceptabel en vanaf 15% is het gewoon tijd om voor reviseren te gaan sparen. Daarnaast kun je beter een kop hebben met 4 x 8% verlies hebben, dan met 3 x 5% verlies en over 1 cylinder 10 of meer %.
Maar ik zou inderdaad geen afgeleefd blok kopen, blue printen e.d. is niet zo relevant, het gaat meer om de staat van het blok.
In elk geval dat zou ik doen. Succes gozer!