Stuurhuis "gewone" Renault 5 overzetten in Baccara

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
alvani

Is het mogelijk om een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging van een "gewone" Renault 5 over te zetten in een Renault 5 Baccara (die normaal stuurbekrachtiging heeft)

Het is namelijk erg moeilijk om aan een goed stuurhuis met stuurbekrachtiging voor mijn Baccara te komen.

Ik ben daarom best bereid om mijn lekke stuurhuis met stuurbekrachtiging op te geven voor een niet lekkend stuurhuis zonder stuurbekrachtiging.

Alvast bedankt :wink:
Abel
Über-Spammer

tuurlijk kan dat,,,

compleete stuur inrichting uit een normale 5 halen en overbouwen.
alvani

Het maakt dus niet uit uit wat voor een "5" dat stuurhuis komt?
En moet je dan (veel) aanpassingen doen, of kun je 'm net zo makkelijk over zetten als een stuurhuis met stuurbekrachtiging?

Misschien een domme vraag, maar kan een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging trouwens ook lek zijn?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het overzetten is nog makkelijker, want je hoeft de slangen niet weer aan te sluiten. En het stuurhuis is wat dunner.

Een huis zonder bekrachtiging kan niet lek zijn, wel kan de lagering versleten zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V

Ik weet niet of het kan, want ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar waarom haal je dat stuurhuis met bekrachtiging niet uitelkaar?? Zal vast ergens een rubber zijn wat lekt o.i.d

Gr Bart
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens de dealer (...) zijn er er geen losse onderdelen voor te koop.
@Albin: als je een stuurhuis overhoudt, hou ik me aanbevolen. Keerringen moeten toch haast te vervangen zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V

Ja zou ik ook zeggen, alleen ik denk dat er wel speciaal gereedschap om de hoek komt kijken.

Mischien is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft.

Gr Bart
mark -19- 16v

[quote="alvani"]Het maakt dus niet uit uit wat voor een "5" dat stuurhuis komt?
En moet je dan (veel) aanpassingen doen, of kun je 'm net zo makkelijk over zetten als een stuurhuis met stuurbekrachtiging?

Misschien een domme vraag, maar kan een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging trouwens ook lek zijn?[/quote

ehhh ik wens je veel suc6 enne ik zie je je volgende week donderdag wel altjand als die firma debi.... een beetje mee werkt haha

thanks
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
alvani

Dat gaat helemaal goed komen met die firma debi..., Mark :wink: en met m'n auto trouwens ook.
Ik hou je wel op de hoogte
Plaats reactie