Heeft er iemand foto`s van de verbrandingskamers van de megane 2.0 16V cilinderkop. (of williams)
Is de cilinderkop van de williams en megane 2.0 16v hetzelfde?
Dit mbt 1.8L --> 2.0L

Alvast bedankt,
grtjes Paul
ja, R19 diesel krukas ofzo ... in ieder geval andere zuigers.Abel schreef:die extra 0.2 liter word toch gemaakt door een krukas van een r19 met een aangepaste zuiger?
de slag van een 2 liter blok wordt mede bepaald door de andere krukas. Is dat wel de goeie ? die paar mm. zitten in ieder geval niet in de kop.Jeroen V schreef:Het probleem zit hem in de hoogte van het blok, de zuigers steken er een paar mm bovenuit, we hopen dat dit in de kop zit, anders moet er "gedraaid" worden, boring wordt btw ook vergroot.
Krukas heb ik al, met een slag van 93mm.Tijn schreef:de slag van een 2 liter blok wordt mede bepaald door de andere krukas. Is dat wel de goeie ? die paar mm. zitten in ieder geval niet in de kop.Jeroen V schreef:Het probleem zit hem in de hoogte van het blok, de zuigers steken er een paar mm bovenuit, we hopen dat dit in de kop zit, anders moet er "gedraaid" worden, boring wordt btw ook vergroot.
De inlaatpoorten zijn ongeveer 45% kleiner dan die v/d 16V of Willams, hiervoor zou je dus je inlaatspruitstuk voor moeten aanpassen.Merijn.V schreef:Megane heeft andere inlaatpoorten en grotere kleppen.
Er moet het een en ander aangepast worden om een meganekop op een williams onderblok te monteren.
De megane kop geeft behoorlijk meer koppel bij dezelfde pk's.
Welke onsteking is er bij jou gebruikt? En welk inlaatspruitstuk?RO 16v schreef:De inlaatpoorten zijn ongeveer 45% kleiner dan die v/d 16V of Willams, hiervoor zou je dus je inlaatspruitstuk voor moeten aanpassen.Merijn.V schreef:Megane heeft andere inlaatpoorten en grotere kleppen.
Er moet het een en ander aangepast worden om een meganekop op een williams onderblok te monteren.
De megane kop geeft behoorlijk meer koppel bij dezelfde pk's.
De onsteking zit op een andere plaats, links boven op de kop bij een Megane en bij een 16V of Willams rechts naast de kop, is ook op te lossen.
Het uitlaatspruitstuk komt niet in het midden uit maar deze kan je iets omzetten.
De injectoren van een 16V of Willams zijn niet toerijkend genoeg, dus je heb andere nodig met een betere verstuiving.
Om dit goed lopend te krijgen heb je ook een chip nodig die met behulp van een testbank wordt geschreven.
Het voordeel is dat er in lage toeren veel meer koppel beschikbaar is dus je hoeft minder vaak terug te schakelen om de gang erin te houden en waar normaal je koppel vrij komt staat je iets extra's te wachten.
Het enige nadeel is als je een zware voet hebt stijgt het verbruik behoorlijk.
Toevoeging: Als je met Willams of 16V nokkenassen gaat rijden heb je ook de klepstoters en veertjes van dat model nodig.