(2.0 16V) Foto`s verbrandings kamer nodig

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Hoi,

Heeft er iemand foto`s van de verbrandingskamers van de megane 2.0 16V cilinderkop. (of williams)

Is de cilinderkop van de williams en megane 2.0 16v hetzelfde?

Dit mbt 1.8L --> 2.0L :)


Alvast bedankt,
grtjes Paul
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die extra 0.2 liter word toch gemaakt door een krukas van een r19 met een aangepaste zuiger?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

megane 2liter heeft in ieder geval een andere kop.
grotere kleppen geloof ik.

Ik hoor altijd dat de 2liter van de megane niet in de clio past , maar die van een williams wel.

In de 19 moet (dacht ik) beiden passen.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Abel schreef:die extra 0.2 liter word toch gemaakt door een krukas van een r19 met een aangepaste zuiger?
ja, R19 diesel krukas ofzo ... in ieder geval andere zuigers.

bij de ombouw 1800 --> 2000 cc blijft de boring gelijk, slag wordt vergroot.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

megane heeft heelander inlaat en uitlaat circuit. dat wil dus niet passen in een clio.

RO16V heeft een aangepaste meganekop op zijn blok en dat schijnt een hele verbetering te zijn. Hooger koppel
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Het probleem zit hem in de hoogte van het blok, de zuigers steken er een paar mm bovenuit, we hopen dat dit in de kop zit, anders moet er "gedraaid" worden, boring wordt btw ook vergroot.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Jeroen V schreef:Het probleem zit hem in de hoogte van het blok, de zuigers steken er een paar mm bovenuit, we hopen dat dit in de kop zit, anders moet er "gedraaid" worden, boring wordt btw ook vergroot.
de slag van een 2 liter blok wordt mede bepaald door de andere krukas. Is dat wel de goeie ? die paar mm. zitten in ieder geval niet in de kop.
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Tijn schreef:
Jeroen V schreef:Het probleem zit hem in de hoogte van het blok, de zuigers steken er een paar mm bovenuit, we hopen dat dit in de kop zit, anders moet er "gedraaid" worden, boring wordt btw ook vergroot.
de slag van een 2 liter blok wordt mede bepaald door de andere krukas. Is dat wel de goeie ? die paar mm. zitten in ieder geval niet in de kop.
Krukas heb ik al, met een slag van 93mm.

Toen heb ik informatie opgevraagt over de zuigers, en toen ik het uitrekende kwam ik totaal 3mm hoger uit met de 2.0 16V zuigers.
Die zuigers hebben een soort van kommetje, aan de rand zijn ze 3mm hoger als in het midden... en de 1.8 16V zuigers niet.

Ik heb nu 1 zuiger besteld en dan zie ik het wel...

Maar je weet zeker dat dat verschil niet in de kop zit?
Bij de 1.8 is de brandinskamer ook niet helemaal rond!!!
Als dit bij de 2.0 wel is dan klopt het wel.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Megane heeft andere inlaatpoorten en grotere kleppen.
Er moet het een en ander aangepast worden om een meganekop op een williams onderblok te monteren.

De megane kop geeft behoorlijk meer koppel bij dezelfde pk's.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

en dat alles om een 19 aan het rijden te krijgen.

onderdelen van:
een diesel
een clio
een megane

en een hele grote werkplaats :) :wink:

Gr.Frits
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Merijn.V schreef:Megane heeft andere inlaatpoorten en grotere kleppen.
Er moet het een en ander aangepast worden om een meganekop op een williams onderblok te monteren.

De megane kop geeft behoorlijk meer koppel bij dezelfde pk's.
De inlaatpoorten zijn ongeveer 45% kleiner dan die v/d 16V of Willams, hiervoor zou je dus je inlaatspruitstuk voor moeten aanpassen.
De onsteking zit op een andere plaats, links boven op de kop bij een Megane en bij een 16V of Willams rechts naast de kop, is ook op te lossen.
Het uitlaatspruitstuk komt niet in het midden uit maar deze kan je iets omzetten.
De injectoren van een 16V of Willams zijn niet toerijkend genoeg, dus je heb andere nodig met een betere verstuiving.
Om dit goed lopend te krijgen heb je ook een chip nodig die met behulp van een testbank wordt geschreven.

Het voordeel is dat er in lage toeren veel meer koppel beschikbaar is dus je hoeft minder vaak terug te schakelen om de gang erin te houden en waar normaal je koppel vrij komt staat je iets extra's te wachten.

Het enige nadeel is als je een zware voet hebt stijgt het verbruik behoorlijk.

Toevoeging: Als je met Willams of 16V nokkenassen gaat rijden heb je ook de klepstoters en veertjes van dat model nodig.
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

RO 16v schreef:
Merijn.V schreef:Megane heeft andere inlaatpoorten en grotere kleppen.
Er moet het een en ander aangepast worden om een meganekop op een williams onderblok te monteren.

De megane kop geeft behoorlijk meer koppel bij dezelfde pk's.
De inlaatpoorten zijn ongeveer 45% kleiner dan die v/d 16V of Willams, hiervoor zou je dus je inlaatspruitstuk voor moeten aanpassen.
De onsteking zit op een andere plaats, links boven op de kop bij een Megane en bij een 16V of Willams rechts naast de kop, is ook op te lossen.
Het uitlaatspruitstuk komt niet in het midden uit maar deze kan je iets omzetten.
De injectoren van een 16V of Willams zijn niet toerijkend genoeg, dus je heb andere nodig met een betere verstuiving.
Om dit goed lopend te krijgen heb je ook een chip nodig die met behulp van een testbank wordt geschreven.

Het voordeel is dat er in lage toeren veel meer koppel beschikbaar is dus je hoeft minder vaak terug te schakelen om de gang erin te houden en waar normaal je koppel vrij komt staat je iets extra's te wachten.

Het enige nadeel is als je een zware voet hebt stijgt het verbruik behoorlijk.

Toevoeging: Als je met Willams of 16V nokkenassen gaat rijden heb je ook de klepstoters en veertjes van dat model nodig.
Welke onsteking is er bij jou gebruikt? En welk inlaatspruitstuk?
Plaats reactie