Nou zoals hier boven al genoemd heb ik last van blauwe rook uit de uitlaat.... erg veel vooral in hoge toeren.... hij gebruikt ook vrij veel olie dit zal er ongetwijfeld mee te maken hebben....?
Verder maakt de moter veel lawaai de laatste tijd... het lijkt uit het gebied te komen bij de dynamo met al die poulies zeg maar... het klinkt een beetje schraal... mag je hier wd-40 opspuiten... of weet iemand eventueel al wat het is....??
Alvast Bedankt...
[Clio16V] Blauwe rook en herrie.....
Dit was een gtt reply en kompleet onzinnig want je hebt een clio 

Oh, ik dacht ook meteen aan een GTT-vraagje,
Maar ik zal toch je koppakking eens bekijken!
(Doe ook maar een bij je koelvloeistof dan , als daar drap op drijft, is het zeker je koppakking)
Maar ik zal toch je koppakking eens bekijken!
(Doe ook maar een bij je koelvloeistof dan , als daar drap op drijft, is het zeker je koppakking)
euh niet allemaal!RO 16v schreef:En hoeveel heeft het blok dan gelopen??Valstrik schreef:halve liter op 3000 km ofzo.....
Normaal gesproken verbruiken ze 1 liter op 3500 km bij sportief gebruik.
Mijn vorige blok verbruikte ook maar 1l op 6500km en ik heb niet bepaald een rustige rijstijl.
Gemiddeld genommen, er zitten motoren bij die dus haast niks verbruiken.Mickael schreef:euh niet allemaal!RO 16v schreef:En hoeveel heeft het blok dan gelopen??Valstrik schreef:halve liter op 3000 km ofzo.....
Normaal gesproken verbruiken ze 1 liter op 3500 km bij sportief gebruik.
Mijn vorige blok verbruikte ook maar 1l op 6500km en ik heb niet bepaald een rustige rijstijl.
Die van mij verbruikt ongeveer 1 liter op 10.000 km en ik rij altijd sportief.
Volgens het werkplaatshandboek moet je je pas zprgen gaan maken als hij meer dan 1 liter op de 1000km gebruikt. Door de vrij grote toleranties is het 16v blok nou niet erg zuinig met zijn olie. 1 liter op 3000 km is heel normaal.
-
- Contacteer:
Van 16V's weet ik het niet, maar Willies hebben exemplarisch last van een absurd olieverbruik.
Dat kan zelfs ver boven de liter per 1000 km uitkomen.
Mijn eigen Willy heeft net voor de vorige eigenaar hem verkocht een nieuw blok gekregen onder garantie van Renault NL. Dit vanwege een olieverbruik wat steeds meer toenam, en was gestegen tot 1 liter op 150 km.
Da's dus bijna olie tanken en benzine bijvullen
Dat kan zelfs ver boven de liter per 1000 km uitkomen.
Mijn eigen Willy heeft net voor de vorige eigenaar hem verkocht een nieuw blok gekregen onder garantie van Renault NL. Dit vanwege een olieverbruik wat steeds meer toenam, en was gestegen tot 1 liter op 150 km.
Da's dus bijna olie tanken en benzine bijvullen

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Heb 4 clio's gehad, 2x williams en 2x 16v en allemaal verbruikten ze behoorlijk. Allebei de williamsen toch zeker 1 ltr op 1500km. Ene had slechts 60k, de ander 150k. De 16'v verbuikten ook behoorlijk, ene blok was nw en zat op 1ltr op 3500km ofzo...
Dan mag jij één van de weinige en is het gewoon een top motor.jacco 16v schreef:blijkbaar heb ik dan en hele goeie motor of er klopt iets niet bij mij.
want mijn 19 16v verbruikt helemaal geen olie.
in iedergeval minder dan 0,5 lt per 6000 km
jacco, jij reed dus achter me gister ?jacco 16v schreef:blijkbaar heb ik dan en hele goeie motor of er klopt iets niet bij mij.
want mijn 19 16v verbruikt helemaal geen olie.
in iedergeval minder dan 0,5 lt per 6000 km
zat me al af te vragen wie het was

voor een volgende meeting kunnen we mooi wat afspreken samen

dan is dat niet de oorzaakValstrik schreef:Altijd eerst rustig warm rijden schakelen onder de 2500/3000 en bij 90 op het gas....bij wat voor olietemperatuur ga je op het gas dan

in hoge toeren bij vol gas zie ik ook wel wat rook, echter niet blauw
en het is ook niet echt veel
schijnt te komen door de niet-optimale verbranding op dat moment ?