Ik heb vandaag de "vervelende" taak een nieuwe eind-demper op mijn Clio 16v te monteren. Nu is mijn vraag: Wat moet ik allemaal doen om die eind demper te kunnen vervangen?
Ik heb begrepen dat het linker achterwiel dr af moet. (en alle klemmen los natuurlijk ) Maar wat moet ik nog meer los draaien wil ik de oude demper eruit kunnen tillen? Bumper bijv?
Graag snel reacties want ik begin strax al!!
gr. John
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Je wiel hoeft er niet af, je moet gewoon de auto ver genoeg omhoog krikken zodat je er makkelijk onder kan sleutelen. Vervolgens hoef je alleen de klem bij je middendemper los te halen en die van het kleine bochtje en je haalt hem er dan makkelijk onder vandaan. Zorg er wel voor dat je nieuwe klemmen en rubbers gebruikt bij de montage.
RO 16v schreef:Je wiel hoeft er niet af, je moet gewoon de auto ver genoeg omhoog krikken zodat je er makkelijk onder kan sleutelen. Vervolgens hoef je alleen de klem bij je middendemper los te halen en die van het kleine bochtje en je haalt hem er dan makkelijk onder vandaan. Zorg er wel voor dat je nieuwe klemmen en rubbers gebruikt bij de montage.
Maar die Sebring demper die ik heb die heeft geen klem bij dat kleine bochtje, die moet ik er dus in één keer in lepelen. wat dan?
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Ik denk wel dat je bumper er achter weg moet.
Is op zich niet zo heel veel werk, dat was gister nog het minste, dat zag je wel
Voor de buitenstaanders: mijn wiel zat 'vastgeplakt', kreeg het er met geen mogelijkheid af. Na 15 minuten beuken en trappen vroeg Johnny of hij het ff mocht proberen. Natuurlijk pakte hij het wiel er in 1x af
Laatst gewijzigd door Bas op za 15 mar 2003 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Okay, nou die einddemper is vervangen. Moesten idd het linker achterwiel, bumper en trekhaak dr vanaf. Is dus toch wel ff een werkje! Maar dan heb je wel wat
P.s. Bas, hij bevalt goed!
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
waarom zoveel werk? bij mij hing er met 20 min onder inclusief weg halen oude pijp. Midden demper heet stoken en bij buigen zodat hij beter pas zit en je wiel bumper e.d. hoeft er echt niet af.
Ben schreef:waarom zoveel werk? bij mij hing er met 20 min onder inclusief weg halen oude pijp. Midden demper heet stoken en bij buigen zodat hij beter pas zit en je wiel bumper e.d. hoeft er echt niet af.
als je dat bochtje er niet los af kunt halen, moet je dat zeker wel. Ik krijg mij einddemper (clio 1.4) er echt met geen mogelijkheid onderuit, zonder wat te demonteren, heb ik doormidden moeten zagen. De andere demper kwam onder de 16V van Rob uit en die ging er in twee delen dus zo onder....
Ben schreef:waarom zoveel werk? bij mij hing er met 20 min onder inclusief weg halen oude pijp. Midden demper heet stoken en bij buigen zodat hij beter pas zit en je wiel bumper e.d. hoeft er echt niet af.
als je dat bochtje er niet los af kunt halen, moet je dat zeker wel. Ik krijg mij einddemper (clio 1.4) er echt met geen mogelijkheid onderuit, zonder wat te demonteren, heb ik doormidden moeten zagen. De andere demper kwam onder de 16V van Rob uit en die ging er in twee delen dus zo onder....
Klopt als een bus
Die oude pijp ging dr ook zo onderuit, deze bestond uit twee delen. Maar die nieuwe was een Sebring die uit één geheel bestond. Dat ging echt niet anders helaas.
Ik heb trouwens met heeel veel moeite die klem die de middendemper met de eind demper verbind dr goed op gekregen. Toen ik m los haalde zag ik ook dat ze hier de vorige keen van die pasta in hadden gesmeerd om m lucht dicht te krijgen, heb ik nu weer moeten doen... Zijn hier misschien betere of andere klemmen voor te krijgen?
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
volgens mij niet...heb al zo vaak met andere klemmen geprobeerd, maar het resultaat verandert niet echt. Maar goed, mijn uitlaat is voor 98% luchtdicht ofzo en kwam er gewoon mee de apk door
Johnny_r82 schreef:Okay, nou die einddemper is vervangen. Moesten idd het linker achterwiel, bumper en trekhaak dr vanaf. Is dus toch wel ff een werkje! Maar dan heb je wel wat
P.s. Bas, hij bevalt goed!
okido
Ik was er al bang voor dat je er zoveel vanaf moest slopen, maar goed, nu kun je weer een tijdje vooruit en hij klinkt dus lekker
Ben schreef:waarom zoveel werk? bij mij hing er met 20 min onder inclusief weg halen oude pijp. Midden demper heet stoken en bij buigen zodat hij beter pas zit en je wiel bumper e.d. hoeft er echt niet af.
als je dat bochtje er niet los af kunt halen, moet je dat zeker wel. Ik krijg mij einddemper (clio 1.4) er echt met geen mogelijkheid onderuit, zonder wat te demonteren, heb ik doormidden moeten zagen. De andere demper kwam onder de 16V van Rob uit en die ging er in twee delen dus zo onder....
Dat kon met mijn peco ook niet maar die had ik er zonder uit
Ben schreef:waarom zoveel werk? bij mij hing er met 20 min onder inclusief weg halen oude pijp. Midden demper heet stoken en bij buigen zodat hij beter pas zit en je wiel bumper e.d. hoeft er echt niet af.
als je dat bochtje er niet los af kunt halen, moet je dat zeker wel. Ik krijg mij einddemper (clio 1.4) er echt met geen mogelijkheid onderuit, zonder wat te demonteren, heb ik doormidden moeten zagen. De andere demper kwam onder de 16V van Rob uit en die ging er in twee delen dus zo onder....
Dat kon met mijn peco ook niet maar die had ik er zonder uit
Weet ik veel kon hem er gewoon makkelijk onderuit halen ow jah mijn pijp lekt ook een beetje onder de clio (nieuwe pijp) komt omdat de middendemper immitatie is en rot past. We krijgen hem wel geluids dicht als we hem heet stoken en bij buigen maar na een hete rit lekt hij weer ff sparen voor een goede midden demper. dat gaat deze week wel lukken als ik een riant betaald bijbaantje krijg morgen solicitatie gesprek
Dat Gumgum (oid) wordt hard als porselein en breekt er tussenuit na verloop van tijd, tis ook net zo breekbaar als porselein
tenminste....bij mij, vooral bij drempels kreeg de demper wel 's een klap op z'n kop, dan verzwikt het zaakje een beetje en dat Gummie viel er gewoon tussenuit..........