kan iemand mij vertellen wat het "opname element" precies doet.
zoals jullie weten start mijn GTT niet en ik kwam er net achter dat de weerstand van het element of in ieder geval de bedrading van het element oneindig hoog was/is.
Denk dat dit de krukaspositiesensor is. Dat is dat oogje wat de gekartelde 'rand' van je vliegwiel 'leest', bovenop de versnellingsbak met 2 schroefjes gemonteerd.
Jep. Dat is dat ding wat ik zei. Boven op de bak zit zo'n rechthoekig kapje met een kabel naar de middelste (geloof ik) stekker van de onsteking (die met 2 pinnetjes, de andere zijn 3). Dat ding waar die kabel aanzit moet je vervangen. Is niet echt veel werk, gewoon schroeven lijkt me, heb 't nog niet gedaan.
Iemand een idee hoe ik dat ding los ga krijgen.
welke onderdelen moet ik allemaal verwijderen om er bij te kunnen ?
is wel makkelijk als ik straks op de sloop sta
ik heb deze laatst ook verwisseld,was op zich niet zo een werk,je moet alleen een heel klein beetje geduld hebben om het beestje los te krijgen,die twee schroefies zitten niet op de makkelijkste plaatsen , beetje slangenwerk met je handen en het lukt wel
Ok hij is er uit ( met een beetje geduld weliswaar)
element zag er goed uit.
voor de zekerheid even bij het stekkertje gekeken, en ja hoor een kabelbreukje.
FF opnieuw aanknijpen en dan opnieuw monteren.
Wel even wachten tot het droog is.
Nog ff weerstand gemeten is 223 Ohm is dit heel erg???
Ik ben weer helemaal gelukkig.
Dit was dus mijn probleem.
Ik ben er als er deze week niks geks meer gebeurt er de 16de gewoon bij.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Ik zou toch maar ff een nieuwe gaan halen. De ontsteking is bij een GTT zoooo belangrijk, daar moet je echt niet op bezuinigen. Een koppakking is duurder...
peter5GTTurbo schreef:Ok hij is er uit ( met een beetje geduld weliswaar)
element zag er goed uit.
voor de zekerheid even bij het stekkertje gekeken, en ja hoor een kabelbreukje.
FF opnieuw aanknijpen en dan opnieuw monteren.
Wel even wachten tot het droog is.
Nog ff weerstand gemeten is 223 Ohm is dit heel erg???
Werkplaatshandboek zegt 200 +/- 50 ohm, dus das goed.