[R5GTT]Opname element

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

kan iemand mij vertellen wat het "opname element" precies doet.
zoals jullie weten start mijn GTT niet :( en ik kwam er net achter dat de weerstand van het element of in ieder geval de bedrading van het element oneindig hoog was/is.

is dit element makkelijk te vervangen ??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Denk dat dit de krukaspositiesensor is. Dat is dat oogje wat de gekartelde 'rand' van je vliegwiel 'leest', bovenop de versnellingsbak met 2 schroefjes gemonteerd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ok dan weet ik weer iets.
is dus niet zo moeilijk te vervangen??
En als dit dus stuk is start die ook echt niet?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is dit niet gewoon een opto-coupler ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Geen idee of het een "opto-coupler" is.

Ik ben er wel achtergekomen wat een opname element doet.

Het opname element geeft aan:
- plaats van de B.D.P en O.D.P
- en het toerental van de motor.

Nu alleen nog even weten wat een "B.D.P" en een "O.D.P" zijn.

iemand ideeen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bovenste dode punt en onderste dode punt. Dit zijn dus de "rust" plaatsen van de cilinders aan de boven en onderzijde
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep. Dat is dat ding wat ik zei. Boven op de bak zit zo'n rechthoekig kapje met een kabel naar de middelste (geloof ik) stekker van de onsteking (die met 2 pinnetjes, de andere zijn 3). Dat ding waar die kabel aanzit moet je vervangen. Is niet echt veel werk, gewoon schroeven lijkt me, heb 't nog niet gedaan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Aha, dit wordt dus ook wel de bdp-sensor genoemd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

d'accord :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb nog wel zo'n ding liggen hier, schijnen dure dingen nieuw te zijn
Mrtn = Maarten
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Wat is duur ??
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

peter5GTTurbo schreef:Wat is duur ??
duur=veel euro's! :lol:

Ff zoeken loopt nog een topic over de BDP-sensor (GTT start niet als hij warm staat heet die volgens mij) daar staan nieuwprijzen in d8 ik.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ga eens langs de sloop ieder renault heeft volgens mij de zelfde.. iedergaval denk ik de 19 en de 5 en 21 en misschien zelfs 25.

ben niet zeker van energy blokken.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Iemand een idee hoe ik dat ding los ga krijgen.
welke onderdelen moet ik allemaal verwijderen om er bij te kunnen ?
is wel makkelijk als ik straks op de sloop sta
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/BDPsensor_small.jpg[/img]
Twee schroefies,moet geen probleem zijn om die los te maken.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

hey bedankt
top zo`n foto.
ik ga gelijk aan de slag
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

ik heb deze laatst ook verwisseld,was op zich niet zo een werk,je moet alleen een heel klein beetje geduld hebben om het beestje los te krijgen,die twee schroefies zitten niet op de makkelijkste plaatsen :D , beetje slangenwerk met je handen en het lukt wel :D

greetz marco
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ok hij is er uit ( met een beetje geduld weliswaar)
element zag er goed uit.
voor de zekerheid even bij het stekkertje gekeken, en ja hoor een kabelbreukje.
FF opnieuw aanknijpen en dan opnieuw monteren.
Wel even wachten tot het droog is.
Nog ff weerstand gemeten is 223 Ohm is dit heel erg???
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

kijk zo leer je weer wat :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik ben weer helemaal gelukkig.
Dit was dus mijn probleem.
Ik ben er als er deze week niks geks meer gebeurt er de 16de gewoon bij.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zou toch maar ff een nieuwe gaan halen. De ontsteking is bij een GTT zoooo belangrijk, daar moet je echt niet op bezuinigen. Een koppakking is duurder...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

anders heb ik nog wel 1 liggen,
Mrtn = Maarten
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

fijn dat het probleem is opgelost,veel gtt plezier maar weer :D :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

peter5GTTurbo schreef:Ok hij is er uit ( met een beetje geduld weliswaar)
element zag er goed uit.
voor de zekerheid even bij het stekkertje gekeken, en ja hoor een kabelbreukje.
FF opnieuw aanknijpen en dan opnieuw monteren.
Wel even wachten tot het droog is.
Nog ff weerstand gemeten is 223 Ohm is dit heel erg???
Werkplaatshandboek zegt 200 +/- 50 ohm, dus das goed.
Plaats reactie