(ja heren ik stel me nog wel voor maar daar heb ik nog ff geen tijd voor

Een paar dagen geleden lag er opeens een plasje koelvloeistof onder mijn auto

Ik ben nog naar huis gekomen (zonder problemen eigenlijk). Thuis voelde ik aan het expantie vaatje; KOUD (??!?).
De volgende dag meteen het systeem ontlucht..en dat was wel nodig ook! Nadat ik weer met de auto had gereden wat het weer raak...de koelvloeistof spoot weer uit het expantie vaatje, en het systeem zat weer vol met lucht!
Nadat ik wat gezocht had op deze site dacht ik dat mijn waterpomp het probleem was (valse lucht aanzuigen); waterpomp vervangen, nog steeds hetzelfde probleem

Nadat ik nogmaals alles los had gehaald kwam ik er achter dat de koelvloeistof niet DOOR de turbo kon ; en dus ook niet terug naar het expantie vaatje (hierdoor zal er wel iets van druk ontstaan waardoor er 'terugslag' is via de waterpomp naar de onderkant van het expantie vaatje, toch?).
Nu is eigenlijk mijn vraag; hoe kan ik het kanaaltje in de turbo 'makkelijk' schoonmaken? Ik zit er aan te denken de 5 even naar de Renault garage te brengen, maar ik wil de auto liever morgen weer klaar hebben. Ik heb trouwens al geprobeerd de zooi er uit te blazen met hoge druk, maar dat lukt niet.
En in hoeverre is mijn turbo naar de klote? omdat ik waarschijnlijk al een paar dagen zonder koeling heb gereden!
Ohja, en de mogelijk oorzaak hiervan is; mijn kachel radiateur was lek, kom ik bij de Brezan (wat een kneuzen, maar dat terzijde) raad die kerel mij een goedje aan voor in je koelvloeistof (soort vloeibare pakking ofzo..). Dat heb ik toen maar in mijn koelvloeistof gedaan, en het werkte eigenlijk prima! Mijn kachel lekt niet meer.
Alleen nu zat ik te denken dat dat spul waarschijnlijk niet zo goed tegen zeer hoge temperaturen kan, en dat het daardoor de turbo heeft verstopt. Iemand ervaring daarmee?
Alvast bedankt,
Martin