[R5GTT] Siliconen Slangen
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik ben momenteel met het slangen verhaal bezig. (morgen begin ik met een restauratie verhaaltje op rtc.com, dan kan dat gevolgt worden)
Maar nu heb ik een vraag over het volgende:
[img]http://www.you-got-soul.com/files/slangenvraag1.gif[/img]
De nieuwe Siliconen slang tussen de Intercooler en de Carb van mij heeft geen aansluiting zoals gemarkeerd met de 1.
Hoe hebben jullie het? Hebben jullie het gewoon afgesloten? Kan dat en hoe? Wat zijn de implicaties?
Wat doet deze sensor exact? Kan iemand me uitleggen wat er hier gebeurt?
Maar nu heb ik een vraag over het volgende:
[img]http://www.you-got-soul.com/files/slangenvraag1.gif[/img]
De nieuwe Siliconen slang tussen de Intercooler en de Carb van mij heeft geen aansluiting zoals gemarkeerd met de 1.
Hoe hebben jullie het? Hebben jullie het gewoon afgesloten? Kan dat en hoe? Wat zijn de implicaties?
Wat doet deze sensor exact? Kan iemand me uitleggen wat er hier gebeurt?
Drive it like you stole it
daar zit een electriche klep die opengaat als de antiperculatie fan gaat draaien. Dus misschien snap je nu waar dat voor dient.
Op de plastic buis van de antiperculatiefan dit een stukje buis met een slang die naar die klep toe gaat...
Op de plastic buis van de antiperculatiefan dit een stukje buis met een slang die naar die klep toe gaat...
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Zou het verschil maken als ik die slang "1" weg haal?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ziet er goed uit dat siliconenspul 
Ik heb zelf wel alle slangen...alleen geen 5 GTT meer om ze in te hangen
Maar goed, da's gewoon een kwestie van tijd zullen we maar zeggen

Ik heb zelf wel alle slangen...alleen geen 5 GTT meer om ze in te hangen

Maar goed, da's gewoon een kwestie van tijd zullen we maar zeggen

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
tijd tot je het te koop aanbied ?Hans (-=Sleepie=-) schreef:Ziet er goed uit dat siliconenspul
Ik heb zelf wel alle slangen...alleen geen 5 GTT meer om ze in te hangen![]()
Maar goed, da's gewoon een kwestie van tijd zullen we maar zeggen

there is no spoon.
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Dat is ook een optie ja 
Zal best interesse voor zijn ja
Maar ik heb toch andere plannen...einde zomer "moet" er gewoon weer een Vijfje staan

Zal best interesse voor zijn ja

Maar ik heb toch andere plannen...einde zomer "moet" er gewoon weer een Vijfje staan

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
sjezus....werkt die kerel met zn rode slangen bij een slangklemfabriek? 
heb zelf die slang er ook niet meer opzitten. vind het geen fijn idee dat hij er lucht doorheen blaast terwijl er geen filter tussen zit.
tijdens rijden blaast ie zand in die ventilator en als je stil staat de motor in.
tijdens rijden blaast ie zand in die ventilator en als je stil staat de motor in.
inderdaad! welke kleur? PM???Hans (-=Sleepie=-) schreef:Dat is ook een optie ja
Zal best interesse voor zijn ja
Maar ik heb toch andere plannen...einde zomer "moet" er gewoon weer een Vijfje staan
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Overigens op dit plaatje zit de slang er wel erg geknepen uit voor de lobsterback...
Is een plaatje uit Revs...
Is een plaatje uit Revs...
Drive it like you stole it
Dat geknepen lijkt zo. Die slang heeft aan het einde een scherpe bocht.RickGT TURBO schreef:Overigens op dit plaatje zit de slang er wel erg geknepen uit voor de lobsterback...
Is een plaatje uit Revs...
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Wat bedoel je precies? Dat je minder makelijk met een warme motor dan kan starten?Abel schreef:Alleen met een warme motor starten. verder niet.RickGT TURBO schreef:Zou het verschil maken als ik die slang "1" weg haal?
Je hebt er verder geen winst mee.
De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hebben jouw slangen wel die connectie Roy?Roy schreef:Andere slang kopen die het wel heeft?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik heb m'n slangen via BB. Heb een dumpvalve aansluiting in de slang en verder niks.
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Het is swf ofzo.
Maar ik denk uiteraard dat er een reden is dat ze het niet hebben.
Nu nog uitzoeken wat die reden dan is
?
Maar ik denk uiteraard dat er een reden is dat ze het niet hebben.
Nu nog uitzoeken wat die reden dan is

Drive it like you stole it
Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
rev it like a rental
Ja Rick lees ook ff de 2e postMenno schreef:Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?

-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Aha, dat had ik niet zo begrepen. Nu wordt me dat duidelijker.Menno schreef:Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Zit daar verschil tussen phase 1 en phase 2 tussen dan?
[img]http://www.you-got-soul.com/files/rtc/slangen.jpg[/img]
Drive it like you stole it
jep... fase 1 heeft die extra koeling er niet op zitten.
there is no spoon.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Mmm dan ga ik Andy van BB maar even mailen...
Zou het kwaad kunnen om die koeling er af te laten?
Zou het kwaad kunnen om die koeling er af te laten?
Drive it like you stole it
nee, zit bij mij ook afgedopt. geen problemen mee.
zie ook een post waar iemand waarschuwt voor zand in de carb op deze manier omdat er ongefilterde lucht je motor in komt vanuit je zijscherm.....
zie ook een post waar iemand waarschuwt voor zand in de carb op deze manier omdat er ongefilterde lucht je motor in komt vanuit je zijscherm.....
there is no spoon.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Thanks Tijn!
Ik ga het denk ik afdoppen gewoon.
Ik ga het denk ik afdoppen gewoon.
Drive it like you stole it