[R5GTT] Siliconen Slangen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik ben momenteel met het slangen verhaal bezig. (morgen begin ik met een restauratie verhaaltje op rtc.com, dan kan dat gevolgt worden)

Maar nu heb ik een vraag over het volgende:
[img]http://www.you-got-soul.com/files/slangenvraag1.gif[/img]
De nieuwe Siliconen slang tussen de Intercooler en de Carb van mij heeft geen aansluiting zoals gemarkeerd met de 1.

Hoe hebben jullie het? Hebben jullie het gewoon afgesloten? Kan dat en hoe? Wat zijn de implicaties?

Wat doet deze sensor exact? Kan iemand me uitleggen wat er hier gebeurt?
Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

daar zit een electriche klep die opengaat als de antiperculatie fan gaat draaien. Dus misschien snap je nu waar dat voor dient.

Op de plastic buis van de antiperculatiefan dit een stukje buis met een slang die naar die klep toe gaat...
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Zou het verschil maken als ik die slang "1" weg haal?
Drive it like you stole it
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Ziet er goed uit dat siliconenspul :D

Ik heb zelf wel alle slangen...alleen geen 5 GTT meer om ze in te hangen :(

Maar goed, da's gewoon een kwestie van tijd zullen we maar zeggen :D
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Hans (-=Sleepie=-) schreef:Ziet er goed uit dat siliconenspul :D

Ik heb zelf wel alle slangen...alleen geen 5 GTT meer om ze in te hangen :(

Maar goed, da's gewoon een kwestie van tijd zullen we maar zeggen :D
tijd tot je het te koop aanbied ? :D
there is no spoon.
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Dat is ook een optie ja :)
Zal best interesse voor zijn ja :D
Maar ik heb toch andere plannen...einde zomer "moet" er gewoon weer een Vijfje staan :p
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

sjezus....werkt die kerel met zn rode slangen bij een slangklemfabriek? :wink:
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

heb zelf die slang er ook niet meer opzitten. vind het geen fijn idee dat hij er lucht doorheen blaast terwijl er geen filter tussen zit.

tijdens rijden blaast ie zand in die ventilator en als je stil staat de motor in.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Hans (-=Sleepie=-) schreef:Dat is ook een optie ja :)
Zal best interesse voor zijn ja :D
Maar ik heb toch andere plannen...einde zomer "moet" er gewoon weer een Vijfje staan :p
inderdaad! welke kleur? PM???
Immer wieder die verdammte Holländer
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Overigens op dit plaatje zit de slang er wel erg geknepen uit voor de lobsterback...

Is een plaatje uit Revs...
Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

RickGT TURBO schreef:Zou het verschil maken als ik die slang "1" weg haal?
Alleen met een warme motor starten. verder niet.

Je hebt er verder geen winst mee.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

RickGT TURBO schreef:Overigens op dit plaatje zit de slang er wel erg geknepen uit voor de lobsterback...

Is een plaatje uit Revs...
Dat geknepen lijkt zo. Die slang heeft aan het einde een scherpe bocht.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

maar niemand heeft problemen met die anti-perculatie fan dat ie zand meeneemt?

lijkt mij niet erg fijn?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mij onbekend.

Haal eens je rechter voorschrem los. en kijk daar eens tussen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

red_Turbo schreef:maar niemand heeft problemen met die anti-perculatie fan dat ie zand meeneemt?

lijkt mij niet erg fijn?
Zo dom is Renault ook weer niet hoor....
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Andere slang kopen die het wel heeft?
5 GT Turbo '88 GT5
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

ik heb hem er dus helemaal niet meer opzitten en dan kijk je dus in dat gat en daar is het niet echt bepaald schoon hoor.

of zit er normaal wel een filtertje tussen?
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Abel schreef:
RickGT TURBO schreef:Zou het verschil maken als ik die slang "1" weg haal?
Alleen met een warme motor starten. verder niet.

Je hebt er verder geen winst mee.
Wat bedoel je precies? Dat je minder makelijk met een warme motor dan kan starten?

De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Roy schreef:Andere slang kopen die het wel heeft?
Hebben jouw slangen wel die connectie Roy?
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ja. Net zoals die foto hierboven. Aleen heb ik ook een dumpvalve aansluiting die al in de slang zit :)
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik heb m'n slangen via BB. Heb een dumpvalve aansluiting in de slang en verder niks.
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Tja... dan weet ik het ook niet. Maar zolang hij niet gebruikt kan je hem toch wel ruilen??
5 GT Turbo '88 GT5
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

ik heb de slangen bij samco zelf vandaan en daar worden ze geleverd met anti perc ven aansluiting, ik kon alleen kiezen tussen met dumpvalve aansluiting of zonder :)
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Het is swf ofzo.
Maar ik denk uiteraard dat er een reden is dat ze het niet hebben.

Nu nog uitzoeken wat die reden dan is :) ?
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Het is sfs Rick. En die heb ik ook dus daar kan het niet aan liggen. Misschien het verschil tussen ph 1 en ph 2?
5 GT Turbo '88 GT5
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Menno schreef:
RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.
Ja Rick lees ook ff de 2e post ;)
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Menno schreef:
RickGT TURBO schreef:De slang naar de anti perc ven zit er nog. Dus de sensor zou toch nog steeds de warmte voelen van de motor? En dus hem aan laten slaan?
Het is geen sensor, maar een klep. Als die klep open staat, fietst de fan ook frisse lucht door de turbo-slang, teneinde de carb beter te koelen.
Aha, dat had ik niet zo begrepen. Nu wordt me dat duidelijker.

Zit daar verschil tussen phase 1 en phase 2 tussen dan?

[img]http://www.you-got-soul.com/files/rtc/slangen.jpg[/img]
Drive it like you stole it
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

jep... fase 1 heeft die extra koeling er niet op zitten.
there is no spoon.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Mmm dan ga ik Andy van BB maar even mailen...

Zou het kwaad kunnen om die koeling er af te laten?
Drive it like you stole it
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

nee, zit bij mij ook afgedopt. geen problemen mee.

zie ook een post waar iemand waarschuwt voor zand in de carb op deze manier omdat er ongefilterde lucht je motor in komt vanuit je zijscherm.....
there is no spoon.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Thanks Tijn!

Ik ga het denk ik afdoppen gewoon.
Drive it like you stole it
Plaats reactie