Heeft iemand ervaring met het vervangen van de pakking van het in- / uitlaatspruitstuk?
Is dat een klus die je makkelijk zelf kan doen of vallen de kosten bij een Renault dealer mee (in vehouding tot de ellende die het kan zijn om zoiets zelf te doen).
't is op zich niet echt moeilijk, je kunt er alleen heel slecht bij allemaal. Ook een Renault Monteur zal hier de nodige uurtjes mee zoet zijn, maal 100 piek per uur. Best kans dat 't kostbaar wordt dus.
rev it like a rental
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Ik heb er 5 uur over gedaan dat was 3 uur er af halen en 2 uur er op zetten (de mijne was gescheurd heb hem laten lassen)
ik doe dit soort dingen liever zelf want het bespaart je veel geld.
ik doe dit soort dingen liever zelf want het bespaart je veel geld.
maxxy heeft het zelfde probleem !
ook gescheurd uitlaat spruitstuk ,maar deze is goed te lassen zag ik 100 .
mischien ook wel een optie voor maxxy ff met het spul langs metaalbewerker
groetjes mario
ook gescheurd uitlaat spruitstuk ,maar deze is goed te lassen zag ik 100 .
mischien ook wel een optie voor maxxy ff met het spul langs metaalbewerker

groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Is bijna een eitje om te doen, maar je bent er wel lang mee bezig.
Ik heb hetzelfde gedaan, in de tijden die Tino aangaf. Brug heb je niet nodig.
Ik heb hetzelfde gedaan, in de tijden die Tino aangaf. Brug heb je niet nodig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Nou bij mij moest het ook vervangen worden maar wij kregen met geen mogelijkheid die bouten los dus succes.
Owja, there goes another one!!
succes jonge!!
Mischien handig om een steeksleutel 13 door de helft te zagen voor de onderkant van et spruitstuk en pas op voor de buitenste bouten bij vastdraaien. alles gelijkmatig aandraaien anders zou 1 van de 2 buitenste er wel eens vanaf kunnen knappen. Bij mij wel in ieder geval. Veel succes en mazzel toegewenst.
Interesante maar tevens kloteklus
mzzls,
Jeroen
succes jonge!!
Mischien handig om een steeksleutel 13 door de helft te zagen voor de onderkant van et spruitstuk en pas op voor de buitenste bouten bij vastdraaien. alles gelijkmatig aandraaien anders zou 1 van de 2 buitenste er wel eens vanaf kunnen knappen. Bij mij wel in ieder geval. Veel succes en mazzel toegewenst.
Interesante maar tevens kloteklus
mzzls,
Jeroen
Vooral MIJN sleutel 12/13 in 2-en zagen he Jeroen LoL... Maar wel makkelijk ook als je je turbo er af wil halen!
Maaruh Succes! Cykomiko heeft toen een bout aan stront gedraaid, dus doe het wel voorzichtig!!
Groeten!
Maaruh Succes! Cykomiko heeft toen een bout aan stront gedraaid, dus doe het wel voorzichtig!!
Groeten!
We hebben een behoorlijke tijd laten weken maar met geen mogelijkheid kregen we hem los. Weet niet wat ze er destijds mee uitgreten hebbenOn 2001-07-10 18:36, Menno wrote:
aandeeltjes WD40?
Nou, ik weet genoeg! Ik laat jullie na het weekend wel weten hoe het is gegaan. Gelukkig heb ik nog een inlaat- EN uitlaatspruitstuk op voorraad liggen en zal ik voor de zekerheid een extra busje WD40 aanschaffen en een aantal bouten regelen. Dan kan het bijna niet meer mis gaan!
Oh ja, moet ik nog wel even de pakking bestellen.
Oh ja, moet ik nog wel even de pakking bestellen.
Het is inderdaad een pokke werk waar je je handen moet vouwen in de meest wazige vormen. Maar wel interessant. Draai de pakking inderdaad gelijkmatig vast anders gaat deze lekken en dan heb je die ook zo naar de klote. Totaal tijd was bij mij toen 7 uur, maar ik wist bijna niks van auto's af dus ik was wel effe bezig met die carburateur erop zetten.
Zorg er wel voor dat je geen rotzooi in je cillinders of uitlaat spruitstuk krijgt. Zou je turbo namelijk niet zo leuk vinden.
Oh ja. Laat het niet bij de garage doen, want die tellen inderdaad een flinke duid. Mij vroegen ze toen voor het uitlaat spruitstuk en afstellen van de carb. 1050 piek. Ik heb gezegd dat ik het zelf wel deed en dat ik dat afstellen wel later liet doen.
Dus doe het maar liever zelf.
succes ermee
mclain
Zorg er wel voor dat je geen rotzooi in je cillinders of uitlaat spruitstuk krijgt. Zou je turbo namelijk niet zo leuk vinden.
Oh ja. Laat het niet bij de garage doen, want die tellen inderdaad een flinke duid. Mij vroegen ze toen voor het uitlaat spruitstuk en afstellen van de carb. 1050 piek. Ik heb gezegd dat ik het zelf wel deed en dat ik dat afstellen wel later liet doen.
Dus doe het maar liever zelf.
succes ermee
mclain
Mocht je hem nu gaan vervangen zorg dan als je het weer vast gaat zetten dat je alles gelijk matig vast zet als je dat niet doet heb je kans als je het weer warm gaat stoken (met gas geven) dat je uitlaadspruitstuk gaat scheuren en dat is niet fijn dan kan je weer over nieuw beginnen en een spruit stuk kost +- F1100,- ecl. BTW
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Een in- en uitlaatspruitstuk kost +/- 11oo gld ??
Geld dat voor iedere auto??
Me Renault 5 GT Turbo.
Geld dat voor iedere auto??
Me Renault 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Mmzz.. 
Zekers.
Ik had wel een beetje prijs verwacht maar dat ut zo duur zou zijn
. Tja ik weet niet of mij auto dan al snel zou gaan rijden .. hihi.. moet dan maar ff rondkijken naar een 2de handsje. Wat zal dat kosten?
I.i.g maandag/dinsdag ff bij de autospecialist langs.. kijken wat ut daadwerkelijk kost...
Greatz

Zekers.
Ik had wel een beetje prijs verwacht maar dat ut zo duur zou zijn

I.i.g maandag/dinsdag ff bij de autospecialist langs.. kijken wat ut daadwerkelijk kost...
Greatz