mogguh lui
misschien dat iemand leuk vindt ma wie kent de bak van bovengenoemde engelsman nog? Stond een tijdje geleden in maxpower. Op deze site kan je een oude foto nog vinden : http://www.maxdcarclub.co.uk/index2.html (kies 'club cars' dan 'feature cars'en dan op de 2e pagina)
Wel het resultiet :
http://www.slipstreamgroup.co.uk/forsale/renault.asp
OEF ! Tipje : let op de mega mega mega uitlaat.
[R5GTT]De auto van Gareth Williams.
ff ter verduidelijking : 18 INCH!
het past!! god zijn gepreze,bhagwan bahut dhania bhaat, m'allah,
nieuw in den haag: boekie REDLINE, staat best wel wat info in voor de r5
denk dat dit magazine ter vervanging van revs is gekomen IN DEN HAAG
het past!! god zijn gepreze,bhagwan bahut dhania bhaat, m'allah,
nieuw in den haag: boekie REDLINE, staat best wel wat info in voor de r5

denk dat dit magazine ter vervanging van revs is gekomen IN DEN HAAG

Laatst gewijzigd door ed_pret op zo 17 nov 2002 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
die kan alleen volgens mij echt niet meer sturen of zie ik da nou verkeerd wel MACHTIG mooi alleen vin het jammer dat hij zo in die 2 kleuren is gespoten
nee hij kan wel sturen joh! ik las dat ze als aanpassingen bijv de zijskirts hoger plaatsen en al het vrijkomend carroseriestaal wegsnijden. als je voor goede dempers set en spacers dan moet het wel lukken,
alhoewel het ERUG krap is : 215 breed..
alhoewel het ERUG krap is : 215 breed..
In Plaats van Revs?ed_pret schreef: nieuw in ned : boekie REDLINE, staat best wel wat info in voor de r5
denk dat dit magazine ipv revs is gekomen
Hier in de boekhandel kan ik ze allebei krijgen

Alleen in Redline staan wat meer minder geklede vouwen dan in Revs.
Redline heeft ook 2 vette slogans:
"Praise the lowered"
"Go forth and modify"
-
- Contacteer:
Is wel ERG mooi van die 18" velgen had nooit verwacht dat dat ging passen
Nou ik vind de oude versie toch echt 10x mooier. Nu is het net TE veel van het goede. Heeft Rasit niet dezelfde velgen die onder de oude versie zitten van deze R5?
En die 2 kleuren niet echt een succes. Goud/Bruine kleur vind ik echt super. Als ik mijn auto van buiten mooi voor elkaar heb (andere grille/spoiler/bumpers etc) en er is nog wat geld over (na de studie moet dat toch wel lukken) dan laat ik de mijne ZEKER wel in die kleur spuiten!
En die 2 kleuren niet echt een succes. Goud/Bruine kleur vind ik echt super. Als ik mijn auto van buiten mooi voor elkaar heb (andere grille/spoiler/bumpers etc) en er is nog wat geld over (na de studie moet dat toch wel lukken) dan laat ik de mijne ZEKER wel in die kleur spuiten!
Mja, het zal wel. Heel erg over de top...
Kan er echt niet warm of koud van worden. Maar wat ik dus echt niet snap:
Okee, nou krijg ik het er toch wel een beetje warm van
Kan er echt niet warm of koud van worden. Maar wat ik dus echt niet snap:
Behalve dan de carburateur! Dat is gewoon nog steeds die knullige enkele 32mm Solex... Om daar 200+ paarden doorheen te persen moet je wel heeel veel boost zetten. Snap ik dus echt niet, geven ze zoveel geld uit aan een auto en vergeten ze het grootste knelpunt aan te pakken. Wel met veel geweld 18 inch velgen eronder proppen, en een spoiler erop plakken waar een heel voetbalteam onder kan schuilen, maar logisch nadenken...SlipStream Group schreef:Massive spec on every part of the car.
Okee, nou krijg ik het er toch wel een beetje warm van

jonge jonge
das nou mis hier : iedereen trekt gelijk eigen conclusies..
ik lees ff op wat in redline staat bij specs:
groep A carb hmmmmmmmmmmmm
niet te snel overhit raken man! denk tropisch met rum
ff kort : gasflowd cillinderkop,verhoogde compressie,andere nokkie,t25 turbo, de rest kan je wel een beetje zien
ma nog een keer me tip : is die uitlaat niet ontiegelik abnormaal
overigens ik moet wel zeggen dat als ik de foto's goed van dichtbij bekijk zie je duidelijk kleine details van afwerking die gewoon vergeten of overgeslagen zijn.
das nou mis hier : iedereen trekt gelijk eigen conclusies..
ik lees ff op wat in redline staat bij specs:
groep A carb hmmmmmmmmmmmm
niet te snel overhit raken man! denk tropisch met rum

ff kort : gasflowd cillinderkop,verhoogde compressie,andere nokkie,t25 turbo, de rest kan je wel een beetje zien
ma nog een keer me tip : is die uitlaat niet ontiegelik abnormaal
overigens ik moet wel zeggen dat als ik de foto's goed van dichtbij bekijk zie je duidelijk kleine details van afwerking die gewoon vergeten of overgeslagen zijn.
Een 'group A carb' zoals dat zo mooi heet is gewoon precies dezelfde Solex, maar dan met een tikkie grotere venturi en zonder chokeklep. Net zo kut, maar dan duurder. Zonde van je geld.
Someday soon I'll put my money where my mouth is, en dan zullen we eens zien of het niet beter kan
Someday soon I'll put my money where my mouth is, en dan zullen we eens zien of het niet beter kan

Een kleine venturi geeft heel veel weerstand bij hoog vermogen, Denk er maar eens over na: alle lucht die door de motor gaat moet eerst door een gaatje van 24 mm doorsnede!!!.
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die hun carb hebben aangepast: Sander van het forum hier, die heeft een dubbele Weber erop met 25mm venturi's (ook nog te klein naar mijn mening), en op de Meeting in De Meern was een Duitser met ook een dubbele Weber, en die levert 254pk bij 2 bar. Dat is toch aardig wat meer dan de bovengenoemde auto van Garreth Williams (1,725 bar en iets over de 200 pk).
Mijn GT Turbo krijgt een dubbele Dellorto (DRLA 40), met 32mm venturi's (totaal 3,2 x zo groot als de standaard Solex). Time shall tell what powers will be released
Eerst maar eens zorgen dat hij uberhaupt rijdt 
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die hun carb hebben aangepast: Sander van het forum hier, die heeft een dubbele Weber erop met 25mm venturi's (ook nog te klein naar mijn mening), en op de Meeting in De Meern was een Duitser met ook een dubbele Weber, en die levert 254pk bij 2 bar. Dat is toch aardig wat meer dan de bovengenoemde auto van Garreth Williams (1,725 bar en iets over de 200 pk).
Mijn GT Turbo krijgt een dubbele Dellorto (DRLA 40), met 32mm venturi's (totaal 3,2 x zo groot als de standaard Solex). Time shall tell what powers will be released

Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????
groter is niet perse beter.Matijs schreef:Mijn GT Turbo krijgt een dubbele Dellorto (DRLA 40), met 32mm venturi's (totaal 3,2 x zo groot als de standaard Solex). Time shall tell what powers will be releasedEerst maar eens zorgen dat hij uberhaupt rijdt
Sander heeft ook eerst 2x32 mm gehad als ik mij goed herinner, maar dat bleef gewoon niet lopen. zoek dat topic er nog maar eens bij.
there is no spoon.
Tuurlijk is groter wel beter!!! Als je nou eens begint met een fatsoenlijke carburateur, die goed af te stellen is (dus zeker geen Solex!), dan is het een kwestie van tijd om een sproeierbezetting te vinden die werkt. Een vriend van mij heeft op zijn 1915cc turbo keverblok twee van die Dellorto DRLA 40's zitten met 34mm venturi's, en dat werkt prima. Sterker nog, 48ers zouden er ook op werken! Alleen moet je een carburateur natuurlijk afstellen met sproeiers, en niet door de venturi's kleiner te maken...
Edit: maar ik ga deze discussie hier verder niet voeren, want het is wel duidelijk dat het hier een typisch voorbeeld van 'zien is geloven' is. De aan passingen aan het inlaatspruitstuk zijn bijna voltooid, en zodra mijn auto rijdt en betrouwbaar genoeg is zullen we die Dellorto er eens opzetten, en dan zien we wel wat er gebeurt...
Ik denk dat ik maar vast ga sparen voor een rollenbank-sessie voor en na, zodat ik met harde cijfers kan bewijzen dat het werkt
Edit: maar ik ga deze discussie hier verder niet voeren, want het is wel duidelijk dat het hier een typisch voorbeeld van 'zien is geloven' is. De aan passingen aan het inlaatspruitstuk zijn bijna voltooid, en zodra mijn auto rijdt en betrouwbaar genoeg is zullen we die Dellorto er eens opzetten, en dan zien we wel wat er gebeurt...
Ik denk dat ik maar vast ga sparen voor een rollenbank-sessie voor en na, zodat ik met harde cijfers kan bewijzen dat het werkt

-
- Contacteer:
Iets anders , heeft er hier iemand ervaring met 17" of 18" onder een gtt?
Ben nu bezig men gtt terug op te maken, en dat lijkt me wel wat, achteraan moet dit volgens mij geen probleem zijn plaats genoeg om te slijpen enz,enz..
Maar.... vooraan zit je veerschotel toch in de weg, hoe wordt dit opgelost?
Iemand al gezien? gedaan? gehoord?
Hij moet ,als het doorgaat mooi in de kassen komen, het moet geen of-road turbo worden, dan hou ik liever men 15" erkes..
Ben nu bezig men gtt terug op te maken, en dat lijkt me wel wat, achteraan moet dit volgens mij geen probleem zijn plaats genoeg om te slijpen enz,enz..
Maar.... vooraan zit je veerschotel toch in de weg, hoe wordt dit opgelost?
Iemand al gezien? gedaan? gehoord?
Hij moet ,als het doorgaat mooi in de kassen komen, het moet geen of-road turbo worden, dan hou ik liever men 15" erkes..
is wel wat overdreven ,die auto is TE , hoe kan je daar nu normaal mee rijden,die wielen ok maar de rest
die lak in 2 kleuren bah.
hakkebak was volgens vele TE maar dat is nog wat erger

die lak in 2 kleuren bah.
hakkebak was volgens vele TE maar dat is nog wat erger
deze heb ik gezien in de Redline, die ik in Engeland heb gekocht toen ik daar vorig weekend was.
Echt een mooie wagen, juist door die two-tone lak.
Gelukkig verschillen smaken.
Echt een mooie wagen, juist door die two-tone lak.
Gelukkig verschillen smaken.

Persoonlijk vind ik die 2-kleuren niet mooi... Die zijskirts en achterspooiler zijn WEL mooi (
heb ik nl ook
)

Ik vind die 2 kleuren wel mooi eigenlijk ...
Is de nieuwe trend in België voor volgend seizoen ! Ik vind wel dat de wagen dan in deze stijl moet aangekleed zijn, american or japan wings ... Als je dit op een GTT met dimma-kit bvb zet zal het naar mijn bescheiden mening niet direkt mooi zijn ! 

-
- Contacteer:
Ben ik nou de enige die het ding foeilelijk vindt? Het ziet uit alsof het recht uit een goedkope SF-film komt.
Vooral die spoiler. Ik zag laatst een dergelijke spoiler op het dak van een Mégane Coupé en die zag er eerder als een lesauto uit met dat ding onder een hoek van 45 graden.
- Peter
Vooral die spoiler. Ik zag laatst een dergelijke spoiler op het dak van een Mégane Coupé en die zag er eerder als een lesauto uit met dat ding onder een hoek van 45 graden.
- Peter
Nog maar es ... zal toch zeker verlaagde zijn?Riël schreef:Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????
Verhoogde compressie lijkt me inderdaad sterk, want dan kan je echt nooit meer 25 psi (ruim 1,7 bar) druk rijden. De meeste engelse tuners verlagen juist de compressie zodat ze veel boost kunnen zetten om hoge vermogens te halen (dat ze daarmee onderin zoveel koppel verliezen dat de auto amper nog vooruit komt lijkt niemand erg te vinden...)Riël schreef:Nog maar es ... zal toch zeker verlaagde zijn?Riël schreef:Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????