[R5GTT]De auto van Gareth Williams.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

mogguh lui

misschien dat iemand leuk vindt ma wie kent de bak van bovengenoemde engelsman nog? Stond een tijdje geleden in maxpower. Op deze site kan je een oude foto nog vinden : http://www.maxdcarclub.co.uk/index2.html (kies 'club cars' dan 'feature cars'en dan op de 2e pagina)

Wel het resultiet :

http://www.slipstreamgroup.co.uk/forsale/renault.asp

OEF ! Tipje : let op de mega mega mega uitlaat.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat een machtige wielen zitten daaronder zeg!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

ff ter verduidelijking : 18 INCH!

het past!! god zijn gepreze,bhagwan bahut dhania bhaat, m'allah,

nieuw in den haag: boekie REDLINE, staat best wel wat info in voor de r5 :)

denk dat dit magazine ter vervanging van revs is gekomen IN DEN HAAG :D
Laatst gewijzigd door ed_pret op zo 17 nov 2002 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

die kan alleen volgens mij echt niet meer sturen of zie ik da nou verkeerd wel MACHTIG mooi alleen vin het jammer dat hij zo in die 2 kleuren is gespoten
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

nee hij kan wel sturen joh! ik las dat ze als aanpassingen bijv de zijskirts hoger plaatsen en al het vrijkomend carroseriestaal wegsnijden. als je voor goede dempers set en spacers dan moet het wel lukken,

alhoewel het ERUG krap is : 215 breed..
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

ed_pret schreef: nieuw in ned : boekie REDLINE, staat best wel wat info in voor de r5 :)

denk dat dit magazine ipv revs is gekomen
In Plaats van Revs?
Hier in de boekhandel kan ik ze allebei krijgen :D
Alleen in Redline staan wat meer minder geklede vouwen dan in Revs.
Redline heeft ook 2 vette slogans:
"Praise the lowered"
"Go forth and modify"
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Is wel ERG mooi van die 18" velgen had nooit verwacht dat dat ging passen
jpp_GTX
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 20:37
Locatie: Malta

Nou ik vind de oude versie toch echt 10x mooier. Nu is het net TE veel van het goede. Heeft Rasit niet dezelfde velgen die onder de oude versie zitten van deze R5?

En die 2 kleuren niet echt een succes. Goud/Bruine kleur vind ik echt super. Als ik mijn auto van buiten mooi voor elkaar heb (andere grille/spoiler/bumpers etc) en er is nog wat geld over (na de studie moet dat toch wel lukken) dan laat ik de mijne ZEKER wel in die kleur spuiten!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo te zien heeft Rasit idd dezelfde velgen. Had eigenlijk niet verwacht dat deze mooi zouden staan onder een GTT, maar vind het er echt bruut uitzien. Mooi!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mja, het zal wel. Heel erg over de top...
Kan er echt niet warm of koud van worden. Maar wat ik dus echt niet snap:
SlipStream Group schreef:Massive spec on every part of the car.
Behalve dan de carburateur! Dat is gewoon nog steeds die knullige enkele 32mm Solex... Om daar 200+ paarden doorheen te persen moet je wel heeel veel boost zetten. Snap ik dus echt niet, geven ze zoveel geld uit aan een auto en vergeten ze het grootste knelpunt aan te pakken. Wel met veel geweld 18 inch velgen eronder proppen, en een spoiler erop plakken waar een heel voetbalteam onder kan schuilen, maar logisch nadenken...
Okee, nou krijg ik het er toch wel een beetje warm van :lol:
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

jonge jonge

das nou mis hier : iedereen trekt gelijk eigen conclusies..

ik lees ff op wat in redline staat bij specs:

groep A carb hmmmmmmmmmmmm

niet te snel overhit raken man! denk tropisch met rum :)

ff kort : gasflowd cillinderkop,verhoogde compressie,andere nokkie,t25 turbo, de rest kan je wel een beetje zien

ma nog een keer me tip : is die uitlaat niet ontiegelik abnormaal

overigens ik moet wel zeggen dat als ik de foto's goed van dichtbij bekijk zie je duidelijk kleine details van afwerking die gewoon vergeten of overgeslagen zijn.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Een 'group A carb' zoals dat zo mooi heet is gewoon precies dezelfde Solex, maar dan met een tikkie grotere venturi en zonder chokeklep. Net zo kut, maar dan duurder. Zonde van je geld.
Someday soon I'll put my money where my mouth is, en dan zullen we eens zien of het niet beter kan >-)
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

aight cool je suis benieuwd :D

maar waarom hoor ik dan nooit iets van een r5 waarvan de carb totaal aangepast is? En wat zijn volgens jou de beperkingen behalve kleinere kamer?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Een kleine venturi geeft heel veel weerstand bij hoog vermogen, Denk er maar eens over na: alle lucht die door de motor gaat moet eerst door een gaatje van 24 mm doorsnede!!!.
Er zijn trouwens wel voorbeelden van mensen die hun carb hebben aangepast: Sander van het forum hier, die heeft een dubbele Weber erop met 25mm venturi's (ook nog te klein naar mijn mening), en op de Meeting in De Meern was een Duitser met ook een dubbele Weber, en die levert 254pk bij 2 bar. Dat is toch aardig wat meer dan de bovengenoemde auto van Garreth Williams (1,725 bar en iets over de 200 pk).
Mijn GT Turbo krijgt een dubbele Dellorto (DRLA 40), met 32mm venturi's (totaal 3,2 x zo groot als de standaard Solex). Time shall tell what powers will be released >-) Eerst maar eens zorgen dat hij uberhaupt rijdt :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan ook overstappen op injectie...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Matijs schreef:Mijn GT Turbo krijgt een dubbele Dellorto (DRLA 40), met 32mm venturi's (totaal 3,2 x zo groot als de standaard Solex). Time shall tell what powers will be released >-) Eerst maar eens zorgen dat hij uberhaupt rijdt :lol:
groter is niet perse beter.

Sander heeft ook eerst 2x32 mm gehad als ik mij goed herinner, maar dat bleef gewoon niet lopen. zoek dat topic er nog maar eens bij.
there is no spoon.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tuurlijk is groter wel beter!!! Als je nou eens begint met een fatsoenlijke carburateur, die goed af te stellen is (dus zeker geen Solex!), dan is het een kwestie van tijd om een sproeierbezetting te vinden die werkt. Een vriend van mij heeft op zijn 1915cc turbo keverblok twee van die Dellorto DRLA 40's zitten met 34mm venturi's, en dat werkt prima. Sterker nog, 48ers zouden er ook op werken! Alleen moet je een carburateur natuurlijk afstellen met sproeiers, en niet door de venturi's kleiner te maken...

Edit: maar ik ga deze discussie hier verder niet voeren, want het is wel duidelijk dat het hier een typisch voorbeeld van 'zien is geloven' is. De aan passingen aan het inlaatspruitstuk zijn bijna voltooid, en zodra mijn auto rijdt en betrouwbaar genoeg is zullen we die Dellorto er eens opzetten, en dan zien we wel wat er gebeurt...
Ik denk dat ik maar vast ga sparen voor een rollenbank-sessie voor en na, zodat ik met harde cijfers kan bewijzen dat het werkt :)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Iets anders , heeft er hier iemand ervaring met 17" of 18" onder een gtt?
Ben nu bezig men gtt terug op te maken, en dat lijkt me wel wat, achteraan moet dit volgens mij geen probleem zijn plaats genoeg om te slijpen enz,enz..
Maar.... vooraan zit je veerschotel toch in de weg, hoe wordt dit opgelost?

Iemand al gezien? gedaan? gehoord?

Hij moet ,als het doorgaat mooi in de kassen komen, het moet geen of-road turbo worden, dan hou ik liever men 15" erkes..
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

is wel wat overdreven ,die auto is TE , hoe kan je daar nu normaal mee rijden,die wielen ok maar de rest
die lak in 2 kleuren bah.
hakkebak was volgens vele TE maar dat is nog wat erger :wink: :wink:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

meeting bak he, zou bij mijne ook de bedoeling worden, die 2 kleuren oke, vind ik ook maar niks.
Anonymous

deze heb ik gezien in de Redline, die ik in Engeland heb gekocht toen ik daar vorig weekend was.


Echt een mooie wagen, juist door die two-tone lak.
Gelukkig verschillen smaken. 8)
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Persoonlijk vind ik die 2-kleuren niet mooi... Die zijskirts en achterspooiler zijn WEL mooi ( :lol: heb ik nl ook :-) )
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ik vind die 2 kleuren wel mooi eigenlijk ... 8) Is de nieuwe trend in België voor volgend seizoen ! Ik vind wel dat de wagen dan in deze stijl moet aangekleed zijn, american or japan wings ... Als je dit op een GTT met dimma-kit bvb zet zal het naar mijn bescheiden mening niet direkt mooi zijn ! :p
Peter @ Malta
Berichten: 493
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
Locatie: Malta
Contacteer:

Ben ik nou de enige die het ding foeilelijk vindt? Het ziet uit alsof het recht uit een goedkope SF-film komt.

Vooral die spoiler. Ik zag laatst een dergelijke spoiler op het dak van een Mégane Coupé en die zag er eerder als een lesauto uit met dat ding onder een hoek van 45 graden.

- Peter
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????
Nog maar es ... zal toch zeker verlaagde zijn?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Peter @ Malta schreef:Ben ik nou de enige die het ding foeilelijk vindt?

- Peter
Nee hoor ;)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Riël schreef:
Riël schreef:Waarom heeft die bak verhoogde compressie?????
Nog maar es ... zal toch zeker verlaagde zijn?
Verhoogde compressie lijkt me inderdaad sterk, want dan kan je echt nooit meer 25 psi (ruim 1,7 bar) druk rijden. De meeste engelse tuners verlagen juist de compressie zodat ze veel boost kunnen zetten om hoge vermogens te halen (dat ze daarmee onderin zoveel koppel verliezen dat de auto amper nog vooruit komt lijkt niemand erg te vinden...)
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

klopt ook ik bedoelde verlaagde compressio maar vertaalde het verkeerd hehe

excuse moi
Plaats reactie