Ik heb een half jaar geleden een Renault 5 GTE Blue Sport gekocht.
De auto was verlaagd. Maar nu heb ik gezien dat ze de van de originele voorveren een stuk afgeslepen hebben, dus heb ik het probleem dat als de auto op een brug hangt en de wielen vrij van de grond de veren erg loszittenm je kan ze als het ware allen kanten op trekken. Ik heb nu dus echte verlagingsveren gehaald, maar ik heb nu nog steeds het zelfde( in mindere mate) probleem.Apk komt eraan! Ik heb 35mm kortere veren gekocht en de schokdempers zijn origineel Renault er staat Renault sport op bij mij..
Weet iemand hier een oplossing voor?
Heb geen zin om weer verlagingsveren te kopen.
[R5GTE]Probleem met verlagingsveren.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
doe een ring onder de centrale moer maar pas op dat je niet met de moer over het schroefdraad einde gaat
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Die ring heeft toch geen nut? Want dan drukt hij de veer echt niet verder mee in denk ik....
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
eh klopt ik denk ff te snel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
naar mijn weten zou 35mm. nog moeten kunnen met standaard dempers. Ga je lager dan moet je ook andere dempers nemen. Andere dempers is overigens altijd beter, rijd een stuk strakker!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hoeveel scheeld het?
pak ander een dikke tuin slang snijd die in de lengte open en doe die over de bovenste en onderste winding
zo win je al weer een aantal mm's
pak ander een dikke tuin slang snijd die in de lengte open en doe die over de bovenste en onderste winding
zo win je al weer een aantal mm's
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: do 8 aug 2002 1:55
- Locatie: waarland
- Contacteer:
zet er een paar coupe schokbrekers onder en je bent overal vanaf.volgens mij heeft maarten h er nog een paar te koop en anders moet je even info plegen naar de vrachtauto die op de meeting stond in de meern daar heb ik er ook een paar voorbij zien komen.
succes
succes

-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Ik heb evt een setje kortere dempers voor je van apex.Dit zijn kortere dempers geschikt tot 6cm verlaging.Ook heb ik evt de bijbehorende dempers achter.Ik heb er goede ervaring mee,het is mooi spul voor een scherpe prijs.Als je intresse hebt stuur je maar een pm.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo ver ik van maarten heb begrepen waren dat schokbrekers voor een clio niet een 5-je maar ik kan me vergissen.tuinkabouter schreef:zet er een paar coupe schokbrekers onder en je bent overal vanaf.volgens mij heeft maarten h er nog een paar te koop en anders moet je even info plegen naar de vrachtauto die op de meeting stond in de meern daar heb ik er ook een paar voorbij zien komen.
succes
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Wat ik bij een fiesta xr2 heb gedaan: Er waren geen lagere veren te krijgen dan -40 mm. Ik heb van die verlagingsveren voor nog 3 windingen afgeslepen. Vervolgens heb ik in de onderste en bovenste veerschotels gaatjes van 8mm geboord en heb de veren met grote tiewraps vastgezet aan de veerschotels.
Op deze manier leken de veren toch goed opgeklemd te zitten tussen de veerschotels als de auto opgekrikt werd.
Bij het onafhankelijk keurstation (keuren zonder zeuren dus) voelden ze wel aan de veren, maar zagen verder niks. Dussssssss, goedgekeurd!!!
Maar als het echt niet anders kan, leen dan van iemand effe 2 complete veerpoten met originele veren, en zet er die voor de keuring effe onder.
Op deze manier leken de veren toch goed opgeklemd te zitten tussen de veerschotels als de auto opgekrikt werd.
Bij het onafhankelijk keurstation (keuren zonder zeuren dus) voelden ze wel aan de veren, maar zagen verder niks. Dussssssss, goedgekeurd!!!

Maar als het echt niet anders kan, leen dan van iemand effe 2 complete veerpoten met originele veren, en zet er die voor de keuring effe onder.
Hee volgens mij is dit voor de apk helemaal geen probleem...
Dit zou verboden MOETEN zijn. helaas is het dat niet geloof ik.canonballman schreef:Er waren geen lagere veren te krijgen dan -40 mm. Ik heb van die verlagingsveren voor nog 3 windingen afgeslepen. .
there is no spoon.
Die tuinslangen heb ik er al om heen gewikkeld, maar nog zitten mijn veren niet strak genoeg.
Iemand hier dan die twee schokdempers voor over heeft die wel goed passen???? Voor weinig en het liefst in omgeving Eindhoven...
Iemand hier dan die twee schokdempers voor over heeft die wel goed passen???? Voor weinig en het liefst in omgeving Eindhoven...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je vraagt wel erg veel
Denk dat je mazzel moet hebben als iemand schokdempers heeft liggen (korte dus) in redelijk staat voor weining in de buurt van Eindhoven.
Nieuw valt de prijs best mee dus denk daar ook eens aan
Nieuw valt de prijs best mee dus denk daar ook eens aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ik weet niet hoe het zit in nederland, maar in belgie is het verboden om afgeslepen veren te hebben.
Je mag al blij zijn dat ze een verlaging toelaten hier, want in principe moet alles origineel zijn
Je mag al blij zijn dat ze een verlaging toelaten hier, want in principe moet alles origineel zijn
