[R5GTE]Probleem met verlagingsveren.

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een half jaar geleden een Renault 5 GTE Blue Sport gekocht.
De auto was verlaagd. Maar nu heb ik gezien dat ze de van de originele voorveren een stuk afgeslepen hebben, dus heb ik het probleem dat als de auto op een brug hangt en de wielen vrij van de grond de veren erg loszittenm je kan ze als het ware allen kanten op trekken. Ik heb nu dus echte verlagingsveren gehaald, maar ik heb nu nog steeds het zelfde( in mindere mate) probleem.Apk komt eraan! Ik heb 35mm kortere veren gekocht en de schokdempers zijn origineel Renault er staat Renault sport op bij mij..
Weet iemand hier een oplossing voor?

Heb geen zin om weer verlagingsveren te kopen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

doe een ring onder de centrale moer maar pas op dat je niet met de moer over het schroefdraad einde gaat
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Die ring heeft toch geen nut? Want dan drukt hij de veer echt niet verder mee in denk ik....
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

eh klopt ik denk ff te snel
Tom
Moderator
Car: MB

naar mijn weten zou 35mm. nog moeten kunnen met standaard dempers. Ga je lager dan moet je ook andere dempers nemen. Andere dempers is overigens altijd beter, rijd een stuk strakker!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hoeveel scheeld het?
pak ander een dikke tuin slang snijd die in de lengte open en doe die over de bovenste en onderste winding
zo win je al weer een aantal mm's
tuinkabouter
Contacteer:

zet er een paar coupe schokbrekers onder en je bent overal vanaf.volgens mij heeft maarten h er nog een paar te koop en anders moet je even info plegen naar de vrachtauto die op de meeting stond in de meern daar heb ik er ook een paar voorbij zien komen.
succes :)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ik heb evt een setje kortere dempers voor je van apex.Dit zijn kortere dempers geschikt tot 6cm verlaging.Ook heb ik evt de bijbehorende dempers achter.Ik heb er goede ervaring mee,het is mooi spul voor een scherpe prijs.Als je intresse hebt stuur je maar een pm.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

tuinkabouter schreef:zet er een paar coupe schokbrekers onder en je bent overal vanaf.volgens mij heeft maarten h er nog een paar te koop en anders moet je even info plegen naar de vrachtauto die op de meeting stond in de meern daar heb ik er ook een paar voorbij zien komen.
succes :)
Zo ver ik van maarten heb begrepen waren dat schokbrekers voor een clio niet een 5-je maar ik kan me vergissen.

Gr. Frits
canonballman

Wat ik bij een fiesta xr2 heb gedaan: Er waren geen lagere veren te krijgen dan -40 mm. Ik heb van die verlagingsveren voor nog 3 windingen afgeslepen. Vervolgens heb ik in de onderste en bovenste veerschotels gaatjes van 8mm geboord en heb de veren met grote tiewraps vastgezet aan de veerschotels.
Op deze manier leken de veren toch goed opgeklemd te zitten tussen de veerschotels als de auto opgekrikt werd.
Bij het onafhankelijk keurstation (keuren zonder zeuren dus) voelden ze wel aan de veren, maar zagen verder niks. Dussssssss, goedgekeurd!!! :D

Maar als het echt niet anders kan, leen dan van iemand effe 2 complete veerpoten met originele veren, en zet er die voor de keuring effe onder.
Riël
Über-Spammer

Hee volgens mij is dit voor de apk helemaal geen probleem...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Contacteer:

canonballman schreef:Er waren geen lagere veren te krijgen dan -40 mm. Ik heb van die verlagingsveren voor nog 3 windingen afgeslepen. .
Dit zou verboden MOETEN zijn. helaas is het dat niet geloof ik.
there is no spoon.
Anonymous

Die tuinslangen heb ik er al om heen gewikkeld, maar nog zitten mijn veren niet strak genoeg.
Iemand hier dan die twee schokdempers voor over heeft die wel goed passen???? Voor weinig en het liefst in omgeving Eindhoven...
Tom
Moderator
Car: MB

je vraagt wel erg veel :wink: Denk dat je mazzel moet hebben als iemand schokdempers heeft liggen (korte dus) in redelijk staat voor weining in de buurt van Eindhoven.

Nieuw valt de prijs best mee dus denk daar ook eens aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
R5GTE

Of je haalt op de sloperij voor 25 euro 2 standaard veerpoten met veren.

je moet dan wel 1x per jaar effe een half uurtje klussen.
Geert Claes

Ik weet niet hoe het zit in nederland, maar in belgie is het verboden om afgeslepen veren te hebben.
Je mag al blij zijn dat ze een verlaging toelaten hier, want in principe moet alles origineel zijn :(
Plaats reactie