Droevig.....
Heden is van ons heengegaan onze mooie blauwe R5GTT..
Nadat ik, zoals eerder deze week geschreven,wat gerommeld heb met de turbo kon ik vandaag weer gaan rijden. Met vrouw en kind boodschappen gaan doen en de auto de parkeergarage ingereden.Bijna boven kwam er rook onder de motorkap vandaan.Eerst denk je aan radiateur stoom.Helaas.. toen ik de motorkap open deed sloegen de vlammen eruit. Nog wel met een toegesnelde parkeerwachter geprobeerd het vuur te doven maar helaas. De politie was rap ter plaatse en evacueerde de garage.De brandweer liet erg lang op zich wachten en toen ze er eindelijk waren was ons trouwe 5je een brandend wrak en stond er ook een in de buurt staande geparkeerde auto in lichterlaaie...
Van onze auto is niets maar dan ook niets over.
Snik....
[img]http://members.lycos.nl/lapbandpage/RIP-Auto.jpg[/img]
Nadat ik, zoals eerder deze week geschreven,wat gerommeld heb met de turbo kon ik vandaag weer gaan rijden. Met vrouw en kind boodschappen gaan doen en de auto de parkeergarage ingereden.Bijna boven kwam er rook onder de motorkap vandaan.Eerst denk je aan radiateur stoom.Helaas.. toen ik de motorkap open deed sloegen de vlammen eruit. Nog wel met een toegesnelde parkeerwachter geprobeerd het vuur te doven maar helaas. De politie was rap ter plaatse en evacueerde de garage.De brandweer liet erg lang op zich wachten en toen ze er eindelijk waren was ons trouwe 5je een brandend wrak en stond er ook een in de buurt staande geparkeerde auto in lichterlaaie...
Van onze auto is niets maar dan ook niets over.
Snik....
[img]http://members.lycos.nl/lapbandpage/RIP-Auto.jpg[/img]
-
- Contacteer:
R.I.P.
Gecondoleerd jonge
Gecondoleerd jonge
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
innige deelneming kerel
oorzaak?????

oorzaak?????
Oorzaak , geen idee , ik denk zelf kortsluiting.Bedrading is het afgelopen jaar al 2x vervangen door, jawel, de dealer.....onder de motorkap dat is...dus wie weet ? Dat ding werd ook zo bloed en bloed heet.

-
Shit!! Da's mooi klote. Sterkte met het verlies van je GT en hopelijk heb je snel een andere.
-
- Contacteer:
Gecondoleerd..
RIP 

STOMSTOMSTOM, les 1 is een blusser aan boord !!
Laat het een les zijn voor andere, koop een blusser en leg hem dan ook daadwerkelijk in je auto
Fransen hebben duidelijk niet de elektriciteit uitgevonden
Toch is het zwaar naatje als je dit gebeurt
Laat het een les zijn voor andere, koop een blusser en leg hem dan ook daadwerkelijk in je auto

Fransen hebben duidelijk niet de elektriciteit uitgevonden
Toch is het zwaar naatje als je dit gebeurt

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
Gecondoleert ......
Verders heel veel suc6 met hetgeen wat je nu gaat doen.
Verders heel veel suc6 met hetgeen wat je nu gaat doen.
Valt ook nix te verhalen zeker? Shiit man ... wel weer een nieuwe gtt?
Ik vind dit echt kloten voor je.
Ik hoop dat je snel een nieuwe 5 hebt.
Als je je eigen wagen ziet uitfikken is ook
het laatste wat je wil, zeker als je er altijd
fanatiek mee bezig bent.
Heel veel sterkte toegewenst van hier uit.
Arjan.
Ik hoop dat je snel een nieuwe 5 hebt.
Als je je eigen wagen ziet uitfikken is ook
het laatste wat je wil, zeker als je er altijd
fanatiek mee bezig bent.
Heel veel sterkte toegewenst van hier uit.
Arjan.
aaaaarrgghhh
veel success met vinden van een nieuwe...
(weer een GT ?)
veel success met vinden van een nieuwe...
(weer een GT ?)
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 14 nov 2002 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Suc6 met het verwerken en met het vinden van een nieuwe
Voor de verwerking van ons verlies ('k weet niet of het mag van de moderator... ??) hier de URL waar het kranten artikel te vinden is...
http://members.home.nl/lapbandpage2/thu ... /brand.htm
http://members.home.nl/lapbandpage2/thu ... /brand.htm
Zo de pest zeg, dat ziet er heftig uit, zo erg had ik het niet verwacht!!!!
gecondoleerd 
ik weet wel wat mijn kerstkado gaat worden....

ik weet wel wat mijn kerstkado gaat worden....
Auauauwww. Kl#te man!
En nog een tipje voor de brandblusser in je auto: Koop een CO2-blusser, en geen goedkope poederblusser. Een aantal mensen hier hebben afgelopen zomer ontdekt wat een naar spul dat poeder is. Een CO2-blusser blust net zo goed, maar richt geen verdere schade aan aan de auto. Worden ook bij alle rally's gebruikt door de veiligheidsmensen.
En nog een tipje voor de brandblusser in je auto: Koop een CO2-blusser, en geen goedkope poederblusser. Een aantal mensen hier hebben afgelopen zomer ontdekt wat een naar spul dat poeder is. Een CO2-blusser blust net zo goed, maar richt geen verdere schade aan aan de auto. Worden ook bij alle rally's gebruikt door de veiligheidsmensen.
Dit kan ik niet helemaal met je eens zijn, namelijk een CO2 blusser blust met een errug koud goedje dat de zuurstof verdrijfd en hierdoor de brand blust! Dit betekent dus op de eerste plek, NOOIT! Blussen met een CO2 blusser in een afgesloten ruimte! Dit kan stikkingsverschijnselen tot gevolg hebben (met alle gevlogen van dien). Op de tweede plek, zorg dat je een CO2 blusser goed vasthebt bij het handvat. Als je bijvoorbeeld 2 vingers tegen de spuittuit aan hebt tijden s het spuiten dan vriezen je vingers vast aan het spuitstuk. Verder is dit spul zo koud dat het brandwonden veroorzaakt als je het op je huid krijgt! Dus wel weten wat je doet met een CO2 blusser!Matijs schreef:Auauauwww. Kl#te man!
Maar om ff terug te komen op het feit waarom een CO2 blusser wle schade aan je motor toebrengt...Doordat je motor in de fik staat is ie behoorlijk warm! En CO2 is zo koud dat spruitstukken enzo gaan scheuren door het temperatuurverschil! Maar de schade is zeker beter te overzien dan met een poederblusser! Dus je hebt eigenlijk wel gelijk hoor Matijs, maar moes dit ff kwijt!

Verder ook belangrijk, begin niet zomaar te spuiten met een CO2 blusser, want zo'n ding is cht zo leeg!

ik lees ,dat hij een oliespoor trekt volgens getuigen.
turbo olieslang nie goed aangesloten ???heb jij die turbo nie gedemonteerd met een scheur in als ik me goed herinner???????
tuurlijk ben je nu niks mee,maar toch goed kijken, en nachecken als je iets monteert,voorkomt veel narigheid
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 175165#top
en sterkte kerel
groeten
turbo olieslang nie goed aangesloten ???heb jij die turbo nie gedemonteerd met een scheur in als ik me goed herinner???????
tuurlijk ben je nu niks mee,maar toch goed kijken, en nachecken als je iets monteert,voorkomt veel narigheid
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 175165#top
en sterkte kerel
groeten
Klopt , alles heel goed nagekeken en uiteraard proefgedraaid voor ik met het gezin weg ging. Met dat soort zaken ben ik echt heel erg grondig. Maar je hebt gelijk als je zegt dat je niet zo maar moet gaan klooien als je er niet weet wat je doet.
Voor mij geldt altijd check check en dubbelcheck.
Voor mij geldt altijd check check en dubbelcheck.
Dit is echt balen Willem...
Sterkte!
Hadden jullie de auto al lang?
En wat zijn de volgende stappen? Weer op zoek naar een 5je, of gaat de voorkeur naar iets anders? Of ben je daar nu nog helemaal niet mee bezig, wat ik overigens erg logisch zou vinden..
Succes.

Hadden jullie de auto al lang?
En wat zijn de volgende stappen? Weer op zoek naar een 5je, of gaat de voorkeur naar iets anders? Of ben je daar nu nog helemaal niet mee bezig, wat ik overigens erg logisch zou vinden..
Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dit was onze tweede R5GTT. Ook een PhaseI gehad uit '86 (die eigenlijk veel sneller was dan deze phaseII).We hadden hem bijna 2 jaar. Ook 2 R11 turbo's gehad. We willen uiteraard wel weer een R5GTT hebben maar eerst maar eens afwachten of de verzekering iets uit wil gaan keren...Heb ik een hard hoofd in.