Stationair

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Derby

Hoe hoog is jullie (5gtt) stationair toerental. Dat van mij op een recht weg. ongeveer 1200. twee keer zoveel als dat het werkelijk zou moeten zijn. Er is niet aan gesleuteld(niet getuned, geen afgedraaid vliegwiel). De choke is uit. En ik wil het toerental graag naar 650. Scheelt een hoop in de brandstof kosten hier in de stad. Wat is trouwens het verbruik. Ik haal 1 op 12.5 met een teller die te weing aangeeft.

Derby
Mickael

Hoe kom je erbij dat ie maar 650trn zou moeten draaien?

De GTT's waar ik in heb gereden zatten allemaal tussen de 1000 en de 1500, dus lijkt me dat juist goed.

Je brandstof verbruik is zelf heel erg goed, ik wou dat ik dat ook kon zeggen.
Derby

De vraagbaak geeft aan dat de gtt 650 tot 700 zou moeten draaien. En dat verbruik is met veel snelwegen. Lange stukken en weinig stad werk. ik ga kijken of dat nog beter kan.

Derby
Mickael

tja oke,

Maar wie zegt dat dat klopt?

Een clio16V zou ook volgens de vraagbaak 800 trn moeten lopen, maar als ik hem daar op afstel pleurt ie de hele tijd uit bij een stoplicht.

Maar je kan het proberen, een beetje aan de carb. schroeven. Maar als ie nu goed loopt, dus niet onrustig, dan zou ik het zo laten.

Heb al vaak meegemaakt dat als je er zit te klooien het over het algemeen niet beter op wordt.

Succes
Mrtn
Car: R5GTT

en injectiemotoren lopen ook ong. 1000tpm, na een flinke rit zelfs 1200/1300 toeren. met (automatische)choke aan ongeveer 1500

bij 1000 toeren trilt de motor tenminste niet, dus das perfect :D
Mrtn = Maarten
Plaats reactie