slang kwijt?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik heb vandaag wat ontdekt en weet niet wat ik er mee aan moet, ik zal het proberen uit te leggen.

Op het inlaatspruitstuk van mijn clio Williams heb ik 1 tuitje over deze bevind zich onder de dikke slang die bij het luchfilter vandaan komt. Ik heb er nu maar een stop op gedrukt want daardoor staat hij wel wat rustiger stationeer. Maar weet ook iemand wat er wel echt op moet zitten. Mischien moet er ook wel een stop op zitten ik weet het niet.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Is dat niet de slang van je carter ontluchting????
Bij het luchtfilter zitten 2 aansluitingen voor een grote en een kleine slang.

Het afsluiten van je carter onluchting moet je niet doen, ben effe vergeten waarom dat is. heb je ook veel aan :) niet.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik weet precies welke je bedoelt maar waar die voor dient??? weet ik ook niet.
Maar weet wel dat ie erop hoort. Heb je ook niks aan.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Op jou site heb je direct de foto van het motor blok. Daar is het plastic kapje er al af en zie je een dikke slang over het inlaatspruitstuk lopen in het midden. Daar bevind zich het tuitje.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jij rijdt ook met een Achterberg blok als ik het goed had. :)
Ik denk dat je morgen Achterberg zelf even moet bellen hij weet precies of het nodig is of niet.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

JA ik wou Achterberg ook al gaan bellen want hij komt er ook vandaan :wink:
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Hou krijg ik hier een foto op. Ik wil graag laten zien welk tuitje ik bedoel.
Als mij dan iemand kan vertellen wat er wel op moet dan ben ik weer zeer blij :) . Bij de Renault dealer wisten ze het ook niet wat er op moet, dus vraag ik het maar aan de mensen die ook met zo'n blok rijden of aan iemand die het zo weet.[/url][/list][/list]
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

[img]link[/img]
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

[img]Photo004.bmp[/img]
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Zo dus niet
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Nee je moet m eerst op een pagina zetten.. Homepage..
Anonymous

J. Reekers schreef:[img]Photo004.bmp[/img]
JE moet em ergens op het internet wegzetten en dan zo als boven linken.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.
Maar waar het nou voor dient????
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

RO 16v schreef:
J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.
Maar waar het nou voor dient????
vacumslang :wink:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

gille (mountainbike) schreef:
RO 16v schreef:
J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.
Maar waar het nou voor dient????
vacumslang :wink:
Weer wat geleerd :)
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

J. Reekers schreef:Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
Mail ze maar dan zet ik ze er wel op.

rowalraven@hotmail.com
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

RO 16v schreef:
J. Reekers schreef:Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
Mail ze maar dan zet ik ze er wel op.

rowalraven@hotmail.com

Je hebt geen opslagruimte meer dus kan ik ze niet versturen.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik heb een foto gekregen maar hij is wel een beetje groot vandaar dat mijn e-mial vol zat.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MgD7dzMQ ... oto004.bmp[/img]

Dat tuitje bedoel ik ook en er zit bij mij een slangetje op die dan weer op het zwarte metalen buisje zit.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ja weet ik maar heb een gratis camera en zelf geen verstand van computers. Maar ik stuur er nog wel 1 die iets duidelijker is.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

close up van het tuitje. :)

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MgBpZTUQ ... oto006.bmp[/img]
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik zal morgen na mijn werk direct nog weer even kijken of ik hem ook op die slang kan krijgen van de vacum voor de rembekrachteging. Ik moet nu naar een verjaardag dus ik ga toch met de fiets.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik heb net gekeken, maar wat jij bedoelt is bij mij ook aangasloten maar op het tuitje er onder (kunt het wel zien bij de close up) dus met andere woorden ik heb er twee tuitje zitten en op de onderste zit die naar de rembekrachteging gaat en op de bovenste zat niets.
Cozmo
Berichten: 43
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik weet niet of achterberg iets veranderd heeft aan je blok, lijkt mij overigens niet. Maar bij mijn auto gaat dat nippel/buisje ongeveer tien cm naar beneden, dan een haakse bocht richting blok rechtstreeks naar de koudestart injector. Als je kap openstaat en je gaat gehurkt voor je wagen zitten dan kan je tussen je kap en linkerkoplamp door dat ding zien zitten. Heb je wel een beetje licht voor nodig, het is ff zoeken maar vlak langs je dynamo en dan een beetje naar achteren toe bijna tegen je blok aan.
Wel maf als dat niet aangesloten zou zitten, als het goed is heb je dan ook een nippel over op je inspuit rail.

Good luck
ZestienV
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Nou bedankt ik zal morgen weer verder zoeken want ik heb nog niets gevonden. Ik kan ook maar 4 injektoren vinden. en die bij mijn inspuitrail (ik denk dat dat de metalen rail tussen de inlaatspruitstuk en de kleppendeksel is) heb ik ook geen tuitje over.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik heb nog eens gekeken bij mij en er zit maar 1 tuitje.
Daarbij begrijp ik ook niet waar dat tweede tuitje voor dient.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik snap er nou ook niets meer van. Heb jij nu ook een Williams inlaatspruitstuk er in liggen of die van een 16V, kan zijn dat daar iets verschil in zit. Ik vind het ook wel raar dat zu zulke dingen niet weten bij de Renault dealer. Je zou toch aannemen dat ze van zulke dingen schema's of tekeningen hebben. De monteur zij tegen mij dat Renault dat vaker had voor crusecontrol of iets dergelijks, vond het een vreemd verhaal.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

100% zeker een van een willy. Alleen is die van mij inwendig compleet anders als de standaard.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik weet niet of die van mij orgineel of anders is gemaakt, maar het blijft nu nog steeds een raadsel waar dat tuitje van zal zijn. Ik ken hier ook niemand in de buurt met een clio 16V of Williams, dus ga ik denk ik wel naar de Meern om even te spieken bij de andere clio's voor de zekerheid.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik denk dat ie van jouw gewoon standaard is, die van mij is aangepast omdat ik met een cillinderkop van een 2.0 16v megane rij en daarvan zijn de spoelpoorten kleiner dan die van een willams waardoor je een beetje extra koppel hebt.

Heb je Achterberg nog gebeld??? en wat zei hij.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Heb Achterberg gebelt en hij zei dat er wel een slangetje op moest zitten en dat ik gewoon even naar de renault dealer moest gaan en dat ze daar we wisten wat er op zou moeten komen. Dat heb ik gedaan maar wisten ze het dus ook niet. Ik zie het anders volgende week wel maar had gehoopt dat ik er zo snel mogelijk klaar mee was want ik wil hebben dat alles goed is aan mijn Williams. Als ik iets hoor dan sta ik al weer bij de monteur. Ik heb namelijk niet voor niets alles laten maken en een nieuwe versnellingsbak er op laten zetten. Ik wil er nog erg lang mee door en mischien wel een oldtimer van maken.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik ga morgen naar de fnb en als Robert er is met zijn willy zal ik bij hem wel effe kjken hoe het zit.
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ja graag mischien heeft hij het zelfde en als het kan graag foto's.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik zal kijken wat ik voor je kan doen. :)
Plaats reactie