slang kwijt?
-
- Contacteer:
Ik heb vandaag wat ontdekt en weet niet wat ik er mee aan moet, ik zal het proberen uit te leggen.
Op het inlaatspruitstuk van mijn clio Williams heb ik 1 tuitje over deze bevind zich onder de dikke slang die bij het luchfilter vandaan komt. Ik heb er nu maar een stop op gedrukt want daardoor staat hij wel wat rustiger stationeer. Maar weet ook iemand wat er wel echt op moet zitten. Mischien moet er ook wel een stop op zitten ik weet het niet.
Op het inlaatspruitstuk van mijn clio Williams heb ik 1 tuitje over deze bevind zich onder de dikke slang die bij het luchfilter vandaan komt. Ik heb er nu maar een stop op gedrukt want daardoor staat hij wel wat rustiger stationeer. Maar weet ook iemand wat er wel echt op moet zitten. Mischien moet er ook wel een stop op zitten ik weet het niet.
Is dat niet de slang van je carter ontluchting????
Bij het luchtfilter zitten 2 aansluitingen voor een grote en een kleine slang.
Het afsluiten van je carter onluchting moet je niet doen, ben effe vergeten waarom dat is. heb je ook veel aan
niet.
Bij het luchtfilter zitten 2 aansluitingen voor een grote en een kleine slang.
Het afsluiten van je carter onluchting moet je niet doen, ben effe vergeten waarom dat is. heb je ook veel aan

-
- Contacteer:
Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
-
- Contacteer:
Op jou site heb je direct de foto van het motor blok. Daar is het plastic kapje er al af en zie je een dikke slang over het inlaatspruitstuk lopen in het midden. Daar bevind zich het tuitje.
-
- Contacteer:
JA ik wou Achterberg ook al gaan bellen want hij komt er ook vandaan 
-
- Contacteer:
Hou krijg ik hier een foto op. Ik wil graag laten zien welk tuitje ik bedoel.
Als mij dan iemand kan vertellen wat er wel op moet dan ben ik weer zeer blij
. Bij de Renault dealer wisten ze het ook niet wat er op moet, dus vraag ik het maar aan de mensen die ook met zo'n blok rijden of aan iemand die het zo weet.[/url][/list][/list]
Als mij dan iemand kan vertellen wat er wel op moet dan ben ik weer zeer blij

-
- Contacteer:
[img]Photo004.bmp[/img]
-
- Contacteer:
Zo dus niet
JE moet em ergens op het internet wegzetten en dan zo als boven linken.J. Reekers schreef:[img]Photo004.bmp[/img]
Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
Maar waar het nou voor dient????
vacumslangRO 16v schreef:Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.
Weer wat geleerdgille (mountainbike) schreef:vacumslangRO 16v schreef:Ik heb effe voor je gekeken bij de middelste groef zit een tuitje bij mij loopt daar een slang +/- 8cm lang naar een zwart metaalbuisje net boven de injectoren en dat buisje loopt weer over op een slang die richting hoofdremcillinder gaat.J. Reekers schreef:Nee dat is het niet. Jij bedoeld die naast die grote slang zit maar ik bedoel die onder de slang zit. Hiervoor moet je eerst het plastic kapje er af halen die boven op het inlaatspruitstuk vastgeschroef zit met twee schroefjes. Het inlaatspruitstuk heeft drie groeven om het makkelijk te zeggen. Bij de meddelste groef komt ook de dikke slang over heen die van het filterhuis afkomt. Hieronder dicht tegen de kop van de motor maar nog wel op het inlaatspruitstuk zit een tuitje. Je kunt hem makkelijk zien als je het kapje er af haalt.

-
- Contacteer:
Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
Mail ze maar dan zet ik ze er wel op.J. Reekers schreef:Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
rowalraven@hotmail.com
-
- Contacteer:
RO 16v schreef:Mail ze maar dan zet ik ze er wel op.J. Reekers schreef:Ja de slangen voor het vacum heb ik er wel op zitten. Ik mail de foto's wel naa jou want ik krijg ze maar niet op deze site.
rowalraven@hotmail.com
Je hebt geen opslagruimte meer dus kan ik ze niet versturen.
Ik heb een foto gekregen maar hij is wel een beetje groot vandaar dat mijn e-mial vol zat.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MgD7dzMQ ... oto004.bmp[/img]
Dat tuitje bedoel ik ook en er zit bij mij een slangetje op die dan weer op het zwarte metalen buisje zit.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MgD7dzMQ ... oto004.bmp[/img]
Dat tuitje bedoel ik ook en er zit bij mij een slangetje op die dan weer op het zwarte metalen buisje zit.
-
- Contacteer:
Ja weet ik maar heb een gratis camera en zelf geen verstand van computers. Maar ik stuur er nog wel 1 die iets duidelijker is.
-
- Contacteer:
Ik zal morgen na mijn werk direct nog weer even kijken of ik hem ook op die slang kan krijgen van de vacum voor de rembekrachteging. Ik moet nu naar een verjaardag dus ik ga toch met de fiets.
-
- Contacteer:
Ik heb net gekeken, maar wat jij bedoelt is bij mij ook aangasloten maar op het tuitje er onder (kunt het wel zien bij de close up) dus met andere woorden ik heb er twee tuitje zitten en op de onderste zit die naar de rembekrachteging gaat en op de bovenste zat niets.
Ik weet niet of achterberg iets veranderd heeft aan je blok, lijkt mij overigens niet. Maar bij mijn auto gaat dat nippel/buisje ongeveer tien cm naar beneden, dan een haakse bocht richting blok rechtstreeks naar de koudestart injector. Als je kap openstaat en je gaat gehurkt voor je wagen zitten dan kan je tussen je kap en linkerkoplamp door dat ding zien zitten. Heb je wel een beetje licht voor nodig, het is ff zoeken maar vlak langs je dynamo en dan een beetje naar achteren toe bijna tegen je blok aan.
Wel maf als dat niet aangesloten zou zitten, als het goed is heb je dan ook een nippel over op je inspuit rail.
Good luck
Wel maf als dat niet aangesloten zou zitten, als het goed is heb je dan ook een nippel over op je inspuit rail.
Good luck
ZestienV
-
- Contacteer:
Nou bedankt ik zal morgen weer verder zoeken want ik heb nog niets gevonden. Ik kan ook maar 4 injektoren vinden. en die bij mijn inspuitrail (ik denk dat dat de metalen rail tussen de inlaatspruitstuk en de kleppendeksel is) heb ik ook geen tuitje over.
-
- Contacteer:
Ik snap er nou ook niets meer van. Heb jij nu ook een Williams inlaatspruitstuk er in liggen of die van een 16V, kan zijn dat daar iets verschil in zit. Ik vind het ook wel raar dat zu zulke dingen niet weten bij de Renault dealer. Je zou toch aannemen dat ze van zulke dingen schema's of tekeningen hebben. De monteur zij tegen mij dat Renault dat vaker had voor crusecontrol of iets dergelijks, vond het een vreemd verhaal.
-
- Contacteer:
Ik weet niet of die van mij orgineel of anders is gemaakt, maar het blijft nu nog steeds een raadsel waar dat tuitje van zal zijn. Ik ken hier ook niemand in de buurt met een clio 16V of Williams, dus ga ik denk ik wel naar de Meern om even te spieken bij de andere clio's voor de zekerheid.
Ik denk dat ie van jouw gewoon standaard is, die van mij is aangepast omdat ik met een cillinderkop van een 2.0 16v megane rij en daarvan zijn de spoelpoorten kleiner dan die van een willams waardoor je een beetje extra koppel hebt.
Heb je Achterberg nog gebeld??? en wat zei hij.
Heb je Achterberg nog gebeld??? en wat zei hij.
-
- Contacteer:
Heb Achterberg gebelt en hij zei dat er wel een slangetje op moest zitten en dat ik gewoon even naar de renault dealer moest gaan en dat ze daar we wisten wat er op zou moeten komen. Dat heb ik gedaan maar wisten ze het dus ook niet. Ik zie het anders volgende week wel maar had gehoopt dat ik er zo snel mogelijk klaar mee was want ik wil hebben dat alles goed is aan mijn Williams. Als ik iets hoor dan sta ik al weer bij de monteur. Ik heb namelijk niet voor niets alles laten maken en een nieuwe versnellingsbak er op laten zetten. Ik wil er nog erg lang mee door en mischien wel een oldtimer van maken.
-
- Contacteer:
Ja graag mischien heeft hij het zelfde en als het kan graag foto's.