Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

heeft er iemand praktische ervaring door loodvrij te tanken,ik heb nl van de zaak een tankpasje gekregen,maar die pomp levert geen loodhoudende benzine,dus de optie is om een flesje loodvervanger te gebruiken maar wat kost dat? misschien ben ik dan me voordeel kwijt?
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Voor normaal gebruik van de auto is loodvrije benzine (Ron9:cool: ook goed te gebruiken!
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Ja...hoe zit dat eigenlijk... Ik tank altijd super 98 ongelood.. Tankt iedereen hier dan met loodvervanger???
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ja daar is eens eerder een topic over geweest. Een keertje ongelood kan geen kwaad toch? Kwam laatst nl eens lang een Shell (geloof ik) en die had geen gelood :sad: Toen maar een tientje ongelood erin gegooit..
Net als de olie, 10w40 schijnt het beste te zijn toch?
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ik zie nu dat jij altijd ongelood tankt, dus het zal inderdaad wel geen kwaad kunnen :lol:
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Ja toch is het volgens mij het best om met loodvervanger te tanken, daar is de motor destijds ook op gemaakt he.
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Yup! ben het met je eens Marius... Ik tank altijd super 98 met lood vervanger.. lijkt me ook het beste m.b.t. de prestaties van de auto... het octaan gehalte van gewone super is toch veel lager....... of is dat bullshit?
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Nee octaan is gewoon98. Het zijn de toevoegingen die het hem doen.
Laatst gewijzigd door Marius op di 26 jun 2001 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Owkee :smile:
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

hm.... 30 graden buiten.... en we zitten hier maar te compjoeternerden...
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Dus.....wat moet ik doen....

Vanaf nu met loodvervanger tanken of gewoon doorrijden zoals ik nu ga>prima.......

En kan ik dat mixen???
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Maakt allemaal niet uit, kan prima door elkaar.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Ik tank zelf ook Super+ 98.
Ik heb op gtturbo.org wel 's gelezen dat het met detonatie te maken heeft.
Met Super MLV is die detonatie beter dan met benzine met loodvervanger.

Benzine is toch al duur, dus ik gooi d'r ook maar 's met MLV in.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Ok.....ga ik het ook eens proberen...
Maar echt verschil is er dus niet, alleen MLV is beter voor je motor...
Anonymous

Ik tank altijd PURA van shell.
Ik heb dan ook een ietsje een andere motor.

Mzzl...:wink:
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Hey mensen,waarom van die dure prut? Het prestatie verschil merk je niet, zal wel te testen zijn maar ik merk er geen ... van. Rijd nu zelf een 19-16V en tank altijd in duitsland,is hier nl vlak bij. Daar tank je zelfs nog octaan 91,en hij gaat bij mij al 2jaar als de brandweer op 91! Heb hiervoor ook een 5GTT gehad en die liep erook perfect op.

Greetz
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Voor GT's is de octaanwaarde wat meer van belang dan bij een 19.
Dit heeft weer te maken met de detonatie van de brandstof, en daarmee de levensduur van het blok
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Het ligt er ook aan wat je aan je 19 hebt gedaan. De mijne (met een ander chipje) wil toch echt het liefst 98 loodvrij. Eerder reed ik op euro, maar dan wilde hij bij forse belasting toch gaan pingelen. Met 98 heb ik daar geen last van. Is wel iets duurder, maar ja, ik rij normaal toch op LPG (69 centjes per liter).
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

bij mijn nieuwe blok heb ik hardere klepzetels en kleppen zo dat ik met mijn gt
ook euro kan rijden ,maar ze zeggen als je flink gaat sporten met lood vervanger geen
kwaad kan vindt ie wel lekker .
minder schraal :smile:zag de record houder op kwart mijl (de be3st) die had 120 octaan
groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
Plaats reactie