heeft er iemand praktische ervaring door loodvrij te tanken,ik heb nl van de zaak een tankpasje gekregen,maar die pomp levert geen loodhoudende benzine,dus de optie is om een flesje loodvervanger te gebruiken maar wat kost dat? misschien ben ik dan me voordeel kwijt?
-
- Contacteer:
Ja daar is eens eerder een topic over geweest. Een keertje ongelood kan geen kwaad toch? Kwam laatst nl eens lang een Shell (geloof ik) en die had geen gelood
Toen maar een tientje ongelood erin gegooit..
Net als de olie, 10w40 schijnt het beste te zijn toch?

Net als de olie, 10w40 schijnt het beste te zijn toch?
-
- Contacteer:
Ik zie nu dat jij altijd ongelood tankt, dus het zal inderdaad wel geen kwaad kunnen 

Yup! ben het met je eens Marius... Ik tank altijd super 98 met lood vervanger.. lijkt me ook het beste m.b.t. de prestaties van de auto... het octaan gehalte van gewone super is toch veel lager....... of is dat bullshit?
Ik tank zelf ook Super+ 98.
Ik heb op gtturbo.org wel 's gelezen dat het met detonatie te maken heeft.
Met Super MLV is die detonatie beter dan met benzine met loodvervanger.
Benzine is toch al duur, dus ik gooi d'r ook maar 's met MLV in.
Ik heb op gtturbo.org wel 's gelezen dat het met detonatie te maken heeft.
Met Super MLV is die detonatie beter dan met benzine met loodvervanger.
Benzine is toch al duur, dus ik gooi d'r ook maar 's met MLV in.
Hey mensen,waarom van die dure prut? Het prestatie verschil merk je niet, zal wel te testen zijn maar ik merk er geen ... van. Rijd nu zelf een 19-16V en tank altijd in duitsland,is hier nl vlak bij. Daar tank je zelfs nog octaan 91,en hij gaat bij mij al 2jaar als de brandweer op 91! Heb hiervoor ook een 5GTT gehad en die liep erook perfect op.
Greetz
Greetz
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Het ligt er ook aan wat je aan je 19 hebt gedaan. De mijne (met een ander chipje) wil toch echt het liefst 98 loodvrij. Eerder reed ik op euro, maar dan wilde hij bij forse belasting toch gaan pingelen. Met 98 heb ik daar geen last van. Is wel iets duurder, maar ja, ik rij normaal toch op LPG (69 centjes per liter).
bij mijn nieuwe blok heb ik hardere klepzetels en kleppen zo dat ik met mijn gt
ook euro kan rijden ,maar ze zeggen als je flink gaat sporten met lood vervanger geen
kwaad kan vindt ie wel lekker .
minder schraal
zag de record houder op kwart mijl (de be3st) die had 120 octaan
groetjes mario
ook euro kan rijden ,maar ze zeggen als je flink gaat sporten met lood vervanger geen
kwaad kan vindt ie wel lekker .
minder schraal
groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly