Chiptuning voor Renault Laguna II 3.0 V6?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hoi allemaal,

Heeft 1 van jullie ervaring met het chiptunen van een nieuwe Renault Laguna (II, geloof ik) 3.0 V6?

Ik heb al gezocht op het web, maar zie geen tuningsetjes :-(

Op zich bevalt de auto goed, maar ik zou wat winst willen boeken in de 0-100 fase.

Alvast bedankt!
PeeTee
Tom
Moderator
Car: MB

Hoi Pee Tee, leuk dat ook jij dit forum gevonden hebt. Welkom!! Het zou leuk zijn als je je even voorstelde in het volgende topic http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... .php?t=183
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

he PeeTee, welkom op het forum !

stel je aub ff voor in topic 'wie is wie ?'

PS mooie wagen zo'n laguna v6
Anonymous

Inmiddels een post gedaan op het 'Voorstellen'-onderwerp in het Chat-gedeelte. De auto is inderdaad erg fijn (op details na). Hebben jullie enig idee of de V6 met chiptuning of iets dergelijks nog is op te porren?

Groet,
PeeTee
Anonymous

Is zeker te doen, maar waar weet ik niet. Misschien moet je http://www.fastchip.nl eens ff bellen, misschien hebben ze er al een chip voor of weten ze een beedrijf die er chips voor bakt.
Anonymous

Dank je Ploegah! Ik zie even niet iets op hun site staan, dus ik bel maar even. Mocht iemand nog andere suggesties (of ervaring met het tunen van de Laguna) hebben: ik hou me aanbevolen!

Ander vraagje: weet iemand wat voor merk het navigatiesysteem in de Laguna Initiale is? D'r staat weliswaar 'Renault Carminat' op, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Renault die dingen zelf maakt.

Groet,
PeeTee
Tom
Moderator

die vraag over dat navigatie systeem weet Rob mischien wel een antwoord op
Tom
Moderator

He Pee Tee, bij dit bedrijf leveren ze volgens mij ook chips voor de v6

http://www.cth.be/chiptuning/Renault%20 ... enzine.htm
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

PeeTee schreef:D'r staat weliswaar 'Renault Carminat' op, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Renault die dingen zelf maakt.

Groet,
PeeTee
Is het niet nog steeds Philips (of VDO), was vroeger toch ook altijd zo?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Robke
Car: Lexus IS250

Zal inderdaad wel VDO zijn, maar het is denk ik wel nog gewoon cd-rom navigatie, dus kun je goedkoop en makkelijk de software kopieeren. :wink:
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Heeeeeej... Welkom hier... :wink:

Heb je misschien foto's van je Laguna ??? Ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet... >-)
RO 16v

achterberg motorsport doet ook het chippen bij de dealers in nederland.
Vos

Moontje Mégane Coupé 2.0 schreef:Heeeeeej...

Heb je misschien foto's van je Laguna ??? Ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet... >-)
Ja ik ook..... :D, fotoooooooooooooos!!!!!
Clio 16v.....
Anonymous

Foto's? Oeps, heb ik nog niet gemaakt. Ik zal ergens een digitale camera vandaan rossen en wat foto's maken. Gewoon hier posten neem ik aan (heb geen personal webspace)?

Enneh, wat betreft de tips over chiptuning: tot nu toe alleen info gevonden over chiptuning voor de 'oude' V6 Laguna... Maar ik blijf verder zoeken!

Groet,
PeeTee
Anonymous

Voor wie het weten wil: heb te horen gekregen van een chiptuner dat op de nieuwe Laguna V6 (nog) geen makkelijke chiptuning te doen is. Schijnt te maken te hebben met het feit dat in de nieuwe Laguna V6 een ander computersysteem dan normaal zit (lees: geen Bosch).

Zijn er trouwens nog andere V6-rijders op dit forum te vinden (of moet ik die oproep ergens anders plaatsen)?

Groet,
PeeTee
jeroen.k

Zitten hier nog 2 mensen met een R25 V6, maar verder niet volgens mij.
RO 16v

PeeTee schreef:Voor wie het weten wil: heb te horen gekregen van een chiptuner dat op de nieuwe Laguna V6 (nog) geen makkelijke chiptuning te doen is. Schijnt te maken te hebben met het feit dat in de nieuwe Laguna V6 een ander computersysteem dan normaal zit (lees: geen Bosch).

Zijn er trouwens nog andere V6-rijders op dit forum te vinden (of moet ik die oproep ergens anders plaatsen)?

Groet,
PeeTee
De computer heeft geen chip die je kan vervangen. Wat ze doen is de computer leeg halen en de andere elektronika er weer in schrijven met b.v. een notebook.
Tom
Moderator

PeeTee schreef:Foto's? Oeps, heb ik nog niet gemaakt. Ik zal ergens een digitale camera vandaan rossen en wat foto's maken. Gewoon hier posten neem ik aan (heb geen personal webspace)?

Enneh, wat betreft de tips over chiptuning: tot nu toe alleen info gevonden over chiptuning voor de 'oude' V6 Laguna... Maar ik blijf verder zoeken!

Groet,
PeeTee

Het is hier NIET mogelijk om plaatjes te plaatsen die nergens on-line staan. Dus: of neem webspace en ga zelf een beetje klungelen (nog leuk ook), of je vraagt aan iemand hier of ze jouw plaatjes een tijdje on-line willen zetten. Er zijn altijd mensen die dat even voor je willen doen, dus dat is op zich geen probleem
Menno

PeeTee schreef:Schijnt te maken te hebben met het feit dat in de nieuwe Laguna V6 een ander computersysteem dan normaal zit (lees: geen Bosch).
Renault gebruikt maar erg weinig Bosch hoor. Ik ken eigenlijk alleen maar auto's met Siemens, Renix/Bendix, MagneetjeMarelli of Sagem.

Hoogstwaarschijnlijk wordt ie inderdaad opnieuw geflasht ipv een andere chip er in te solderen.
rev it like a rental
Sander101

Hoi PeeTee

Was jij toevallig niet een paar weken geleden bij een verjaardag (geloof ik) van Peter S.?

Toen had ik mijn Clio RS achter een Laguna 3.0 v6 geparkeerd. En die eigenaar (jij misschien) was ook op zoek naar chiptuning.

Ik hoor het wel.

Groeten Sander R.
Anonymous

Hoi Sander,

Yep dat was/ben ik. Grappig om je hier tegen te komen. Hoewel, als ik jouw Clio nog voor de geest haal, dan is het eigenlijk geen grote verrassing :-)

Tot dusver overigens nog geen geluk gehad bij het zoeken van een chiptuner. Ik zal het maar niet aan m'n leasemaatschappij vragen...

Hoe gaat ie met de Clio? Had je 'm nou wel of niet getuned?

Groet,
PeeTee
Sander101

Jaja wat is de wereld toch klein (vooral met een snelle auto :) )

Nee mijn Clio is nog niet getuned. Ik ben wel aan het kijken naar een andere filter en een andere pijp.
Maar beetje bij beetje moet hij mooier en sneller worden. Dus het gaat wel gebeuren.

Groeten Sander.
dennisdk

hoi peewee
ik rij in een laguna 3.0 V6 BACCARA.(zwart)
mijn auto is gechipt maar weet niet waar het is gebeurt. je krijgt er wel lekker veel power erbij.

standaart pk : +/- 167 pk
met chip : 220 pk (+ nog wat andere dingetjes)
Robert dB.

dennisdk schreef:hoi peewee
mijn auto is gechipt maar weet niet waar het is gebeurt. je krijgt er wel lekker veel power erbij.

hmmm te enthousiast denk ik....50pk xtra haal je niet zomaar (tenzij + nog wat andere dingetjes een turbo betekend :) )
dennisdk

Robert dB. schreef:

hmmm te enthousiast denk ik....50pk xtra haal je niet zomaar (tenzij + nog wat andere dingetjes een turbo betekend :) )
ik ben wel op zoek naar een turbo maar heb er nog geen gevonden.
heb net de vorige eigenaar gebeld en er zit schijnbaar een andere computer in met daarbij 2 chips.
heb zelf een andere luchtfilter erop gezet en ben ook nog op zoek naar een kat-vervanger.
Robert dB.

Maargoed, ik schat dat je met deze veranderingen ongeveer op 180pk zit...

kat-vervanger kan je eventueel zelf maken (buis plus twee keer een flens erop lassen).
Steven
Car: M536

Nou ga maar eens op een geijkte bank staan, dan zal het vermogen nog tegenvallen. (niet lullig bedoelt, maar tis gewoon vaak wel zo)

Ga eens met Achterberg praten wat je er allemaal mee kan doen. Zullen vast ook wel iets wildere nokkenassen zijn om bijv. iets te noemen.

Zomaar 'ff' een turbo erop zetten kost een hoop geld en blijft altijd erg gevoelig.
RO 16v

Om die motor op 220 pk te krijgen praat je snel over een kleine 20.000 tot 25.000 gulden. Met alleen een chip en nog andere kleine dingen kom je rond de 185 pk uit en meer ook niet. Turbo is verkrijgbaar maar kost iets van 20.000 gulden, je kan dan beter gaan kijken voor een compressor is wat goedkoper en gaat langer mee. Je moet maar eens contact opnemen met achterberg die kan je precies vertellen wat mogelijk is en haalbaar. Als je het wilt zal ik maar vast gaan sparen want een v6 kost heel veel geld!!
Steven
Car: M536

Leuk zo'n dubbele reply.....
Anonymous

Even kijken, ik heb nu standaard in mijn Laguna 210 pk. Met chiptuning zou je d'r zo'n 15 tot 20 pk bij kunnen krijgen, klopt dat? En, vergeef mij: ben een autotechniek-analfabeet, waar komen die pk's het meest tot uiting? In de topsnelheid of in de acceleratie, of beide?

Groet,
PeeTee
Anonymous

Hou het op een pk of 5-6, misschien ietsjes meer maar niet veel. Je zult wat aan koppel winnen. Tis echt niet veel meer dan dat. Met een turbo motor is er meer te winnen doordat de turbodruk omhoog gaat. Atmosferische motor en tunen is DUUR.
Plaats reactie