Inmiddels een post gedaan op het 'Voorstellen'-onderwerp in het Chat-gedeelte. De auto is inderdaad erg fijn (op details na). Hebben jullie enig idee of de V6 met chiptuning of iets dergelijks nog is op te porren?
Is zeker te doen, maar waar weet ik niet. Misschien moet je http://www.fastchip.nl eens ff bellen, misschien hebben ze er al een chip voor of weten ze een beedrijf die er chips voor bakt.
Dank je Ploegah! Ik zie even niet iets op hun site staan, dus ik bel maar even. Mocht iemand nog andere suggesties (of ervaring met het tunen van de Laguna) hebben: ik hou me aanbevolen!
Ander vraagje: weet iemand wat voor merk het navigatiesysteem in de Laguna Initiale is? D'r staat weliswaar 'Renault Carminat' op, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Renault die dingen zelf maakt.
Foto's? Oeps, heb ik nog niet gemaakt. Ik zal ergens een digitale camera vandaan rossen en wat foto's maken. Gewoon hier posten neem ik aan (heb geen personal webspace)?
Enneh, wat betreft de tips over chiptuning: tot nu toe alleen info gevonden over chiptuning voor de 'oude' V6 Laguna... Maar ik blijf verder zoeken!
Voor wie het weten wil: heb te horen gekregen van een chiptuner dat op de nieuwe Laguna V6 (nog) geen makkelijke chiptuning te doen is. Schijnt te maken te hebben met het feit dat in de nieuwe Laguna V6 een ander computersysteem dan normaal zit (lees: geen Bosch).
Zijn er trouwens nog andere V6-rijders op dit forum te vinden (of moet ik die oproep ergens anders plaatsen)?
PeeTee schreef:Voor wie het weten wil: heb te horen gekregen van een chiptuner dat op de nieuwe Laguna V6 (nog) geen makkelijke chiptuning te doen is. Schijnt te maken te hebben met het feit dat in de nieuwe Laguna V6 een ander computersysteem dan normaal zit (lees: geen Bosch).
Zijn er trouwens nog andere V6-rijders op dit forum te vinden (of moet ik die oproep ergens anders plaatsen)?
Groet,
PeeTee
De computer heeft geen chip die je kan vervangen. Wat ze doen is de computer leeg halen en de andere elektronika er weer in schrijven met b.v. een notebook.
PeeTee schreef:Foto's? Oeps, heb ik nog niet gemaakt. Ik zal ergens een digitale camera vandaan rossen en wat foto's maken. Gewoon hier posten neem ik aan (heb geen personal webspace)?
Enneh, wat betreft de tips over chiptuning: tot nu toe alleen info gevonden over chiptuning voor de 'oude' V6 Laguna... Maar ik blijf verder zoeken!
Groet,
PeeTee
Het is hier NIET mogelijk om plaatjes te plaatsen die nergens on-line staan. Dus: of neem webspace en ga zelf een beetje klungelen (nog leuk ook), of je vraagt aan iemand hier of ze jouw plaatjes een tijdje on-line willen zetten. Er zijn altijd mensen die dat even voor je willen doen, dus dat is op zich geen probleem
Jaja wat is de wereld toch klein (vooral met een snelle auto )
Nee mijn Clio is nog niet getuned. Ik ben wel aan het kijken naar een andere filter en een andere pijp.
Maar beetje bij beetje moet hij mooier en sneller worden. Dus het gaat wel gebeuren.
hoi peewee
ik rij in een laguna 3.0 V6 BACCARA.(zwart)
mijn auto is gechipt maar weet niet waar het is gebeurt. je krijgt er wel lekker veel power erbij.
standaart pk : +/- 167 pk
met chip : 220 pk (+ nog wat andere dingetjes)
dennisdk schreef:hoi peewee
mijn auto is gechipt maar weet niet waar het is gebeurt. je krijgt er wel lekker veel power erbij.
hmmm te enthousiast denk ik....50pk xtra haal je niet zomaar (tenzij + nog wat andere dingetjes een turbo betekend )
hmmm te enthousiast denk ik....50pk xtra haal je niet zomaar (tenzij + nog wat andere dingetjes een turbo betekend )
ik ben wel op zoek naar een turbo maar heb er nog geen gevonden.
heb net de vorige eigenaar gebeld en er zit schijnbaar een andere computer in met daarbij 2 chips.
heb zelf een andere luchtfilter erop gezet en ben ook nog op zoek naar een kat-vervanger.
Om die motor op 220 pk te krijgen praat je snel over een kleine 20.000 tot 25.000 gulden. Met alleen een chip en nog andere kleine dingen kom je rond de 185 pk uit en meer ook niet. Turbo is verkrijgbaar maar kost iets van 20.000 gulden, je kan dan beter gaan kijken voor een compressor is wat goedkoper en gaat langer mee. Je moet maar eens contact opnemen met achterberg die kan je precies vertellen wat mogelijk is en haalbaar. Als je het wilt zal ik maar vast gaan sparen want een v6 kost heel veel geld!!
Even kijken, ik heb nu standaard in mijn Laguna 210 pk. Met chiptuning zou je d'r zo'n 15 tot 20 pk bij kunnen krijgen, klopt dat? En, vergeef mij: ben een autotechniek-analfabeet, waar komen die pk's het meest tot uiting? In de topsnelheid of in de acceleratie, of beide?
Hou het op een pk of 5-6, misschien ietsjes meer maar niet veel. Je zult wat aan koppel winnen. Tis echt niet veel meer dan dat. Met een turbo motor is er meer te winnen doordat de turbodruk omhoog gaat. Atmosferische motor en tunen is DUUR.