Als ik probeer een beetje vlot op te trekken met mn 1.4tje (R19) moet ik mn stuur altijd goed vasthouden, want het stuur trekt dan helemaal naar rechts! Wat kan dat zijn?
Auto staat op originele rijhoogte, heeft alleen bredere banden (195)
Soms heb ik het bij (stevig) remmen ook!
Wat is dit? Uitlijning? Spoorzoeken vd (bredere) banden? iets in de stuurinrichting?
Scheeftrekken bij optrekken
Heb ik ook ben nog steeds bezig om uit te zoeken wat het is.. Uitlijnen heeft bij mij niets geholpen..jeroen.k schreef:Als ik probeer een beetje vlot op te trekken met mn 1.4tje (R19) moet ik mn stuur altijd goed vasthouden, want het stuur trekt dan helemaal naar rechts! Wat kan dat zijn?
Auto staat op originele rijhoogte, heeft alleen bredere banden (195)
Soms heb ik het bij (stevig) remmen ook!
Wat is dit? Uitlijning? Spoorzoeken vd (bredere) banden? iets in de stuurinrichting?
Nee heeft eerder met 'assymetrie' in de ophanging te maken. Stuurkogels zullen het niet zijn, want dan doet ie het ook als je 't stuur vast hebt (zoals mijn oude 5). Misschien 1 band wat leger dan de ander? Anders 1 veer anders dan de ander. Dan veert je auto scheef bij optrekken en dat merk je aan het stuur. Verder denk ik dat dat de opties zijn.
Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
wel typisch dat het dan steeds naar rechts is...mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
Mijn R5je trekt ook naar rechts bij snel optrekken en bij hard remmen ook.
Kheb ook geen zin om te gaan zoeken wat het is en nadenken doe ik al helemaal niet hierover.
Houd er gewoon rekening mee
Kheb ook geen zin om te gaan zoeken wat het is en nadenken doe ik al helemaal niet hierover.
Houd er gewoon rekening mee
Mrtn = Maarten
Inderdaad, dat heeft mijn auto heel erg.mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
Als ik plankgas ergens optrek met spoorvorming moet ik echt werken om hem in het rechte spoor te houden, maar dat maakt het spannender!


En ik heb trouwens toch stuurbekrachtiging, dus zo erg is het niet.

Dat is ook weer zo. Ik kan hier alleen nog maar verzinnen dat de meeste wegen een beetje bol zijn aangelegt ivm waterafvoor. Zolang je dan op je eigen weghelf rijdt zou dat een kleine afwijking naar rechts kunnen verklaren. Als je met je volledige gewicht naar links moet om te corrigeren, kan ik niets zinnigers meer verzinnen.haaz schreef:wel typisch dat het dan steeds naar rechts is...mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.