Scheeftrekken bij optrekken

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Als ik probeer een beetje vlot op te trekken met mn 1.4tje (R19) moet ik mn stuur altijd goed vasthouden, want het stuur trekt dan helemaal naar rechts! Wat kan dat zijn?

Auto staat op originele rijhoogte, heeft alleen bredere banden (195)

Soms heb ik het bij (stevig) remmen ook!

Wat is dit? Uitlijning? Spoorzoeken vd (bredere) banden? iets in de stuurinrichting?
Anonymous

Denk dat her voornamelijk met je sporing te maken heeft. FF uitlijnen die handel.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

OK Thnx! :D

Is namelijk wel vrij irritant bij het stoplicht! Zit je bijna tegen je "naaste" aan! :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb ik ook een beetje ... kunnen versleten dempers ook het probleem zijn?
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

jeroen.k schreef:Als ik probeer een beetje vlot op te trekken met mn 1.4tje (R19) moet ik mn stuur altijd goed vasthouden, want het stuur trekt dan helemaal naar rechts! Wat kan dat zijn?

Auto staat op originele rijhoogte, heeft alleen bredere banden (195)

Soms heb ik het bij (stevig) remmen ook!

Wat is dit? Uitlijning? Spoorzoeken vd (bredere) banden? iets in de stuurinrichting?
Heb ik ook ben nog steeds bezig om uit te zoeken wat het is.. Uitlijnen heeft bij mij niets geholpen..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee heeft eerder met 'assymetrie' in de ophanging te maken. Stuurkogels zullen het niet zijn, want dan doet ie het ook als je 't stuur vast hebt (zoals mijn oude 5). Misschien 1 band wat leger dan de ander? Anders 1 veer anders dan de ander. Dan veert je auto scheef bij optrekken en dat merk je aan het stuur. Verder denk ik dat dat de opties zijn.
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
wel typisch dat het dan steeds naar rechts is...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mijn R5je trekt ook naar rechts bij snel optrekken en bij hard remmen ook.
Kheb ook geen zin om te gaan zoeken wat het is en nadenken doe ik al helemaal niet hierover.
Houd er gewoon rekening mee :wink:
Mrtn = Maarten
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
Inderdaad, dat heeft mijn auto heel erg.
Als ik plankgas ergens optrek met spoorvorming moet ik echt werken om hem in het rechte spoor te houden, maar dat maakt het spannender! :D :lol:

En ik heb trouwens toch stuurbekrachtiging, dus zo erg is het niet. :)
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

haaz schreef:
mpsanten schreef:Met bredere banden en stijvere afvering heeft je auto zowiezo sterk de neiging spoor in het wegdek te volgen. Een klein beetje is dan al goed genoeg.
wel typisch dat het dan steeds naar rechts is...
Dat is ook weer zo. Ik kan hier alleen nog maar verzinnen dat de meeste wegen een beetje bol zijn aangelegt ivm waterafvoor. Zolang je dan op je eigen weghelf rijdt zou dat een kleine afwijking naar rechts kunnen verklaren. Als je met je volledige gewicht naar links moet om te corrigeren, kan ik niets zinnigers meer verzinnen.
Plaats reactie