Ik ben bezig met de aanschaf van een r5 alpine.
hij is nog standaart en das niet snel genoeg,
nu weet ik dat er met 2 dubbele webers aardig wat winst te halen is
maar alleen de carbs vind ik niet genoeg.
wie weet er wat over uitlaten en spruitstukken?
bijv. merken wat het snelst wordt
beste combinatie enz
en ook wie er wat te koop heeft
r5 alpine tunings mogelijkheden
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Renault vond het zelf nogal passend om dat blok op te voeren door er zo'n apparaat met zo'n asje en twee van die wieltjes op te zetten...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Lees ff verder in het reactietopic van RTC goat nord'n. Daar staat nog wat over die witte R5 Alpine die jij zo mooi vond, incl. het tel.nummer van de eigenaar, die wil je vast wel op weg helpen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja bla die heb ik ook al ja die wordt ook wel rap zatFolkert schreef:Renault vond het zelf nogal passend om dat blok op te voeren door er zo'n apparaat met zo'n asje en twee van die wieltjes op te zetten...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat deed mijn gtx ook hoormartin rs schreef:dubbele webers???????? wat wil je rijden een op vier???
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
geen ideen?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
heb nog in de verkoop :
2 x weber 45 dcoe + rechte inlaatspruitstukken (zeer snel reageren op het gaspedaal) + zwanehalsinlaatspruitstukken (voor meer koppel onderin, maar trager reageren op het gaspedaal).
1 snelle nokkenas
1 devil uitlaatspruitstuk
edit - voor de 1397cc alpine motor uiteraard - edit
2 x weber 45 dcoe + rechte inlaatspruitstukken (zeer snel reageren op het gaspedaal) + zwanehalsinlaatspruitstukken (voor meer koppel onderin, maar trager reageren op het gaspedaal).
1 snelle nokkenas
1 devil uitlaatspruitstuk
edit - voor de 1397cc alpine motor uiteraard - edit
Laatst gewijzigd door bruno @af op vr 23 aug 2002 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
vroeger toen er nog met de 5 alpine nog rally gereden werd bouwde renault in samenwerking
met de broers bozian een motorblok met daarop
een speciaal inlaatsysteem (zwanehals) .
hierop monteerde men 2 webers type 45 DCOE.
aan de andere zijde van het spruitstuk zat een
spagetti uitlaatspruitstuk wat uitmondde in een speciaal uitlaatsysteem met 1 einddemper.
de kleppen bleven de originele grootte omdat proeven
met grotere kleppen geen vermogenstoename brachten.
wel werd de compressie verhoogd van 10:1 naar 11,3:1
d.m.v. hogere gesmede mahle zuigers en iets vlakken
van de kop.
verder werd er nog een nokkenas toegepast met langere openingstijden.
verder nog wat veranderingen leveren totaal op:
145 pk bij 7600 toeren.
zie ook boek auto tuning van gert hack.
verder heb ik nog zeer veel alpine spul te koop o.a
motoren en bakken.
vr/gr mark b
met de broers bozian een motorblok met daarop
een speciaal inlaatsysteem (zwanehals) .
hierop monteerde men 2 webers type 45 DCOE.
aan de andere zijde van het spruitstuk zat een
spagetti uitlaatspruitstuk wat uitmondde in een speciaal uitlaatsysteem met 1 einddemper.
de kleppen bleven de originele grootte omdat proeven
met grotere kleppen geen vermogenstoename brachten.
wel werd de compressie verhoogd van 10:1 naar 11,3:1
d.m.v. hogere gesmede mahle zuigers en iets vlakken
van de kop.
verder werd er nog een nokkenas toegepast met langere openingstijden.
verder nog wat veranderingen leveren totaal op:
145 pk bij 7600 toeren.
zie ook boek auto tuning van gert hack.
verder heb ik nog zeer veel alpine spul te koop o.a
motoren en bakken.
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Kijk hoe een group 2 in elkaar zit ?Sven 5 Alpine Turbo schreef:geen ideen?
Zo snel als en AT wordt hij nooit, het blijft 1400 cc atmosferisch.
Je beste winst zit in gewichtsverlaging bij dat soort auto's, dus kijk waar je kan besparen. Polyester "plaatwerk", kunststof ruiten, bekleding er uit, overbodige beugeltjes wegslijpen, klein accutje, enzovoorts.
daar is veel meer mee te winnen dan de 5 pk die je uit een uitlaatspruitstuk haalt.
rekenvoorbeeld: motortje levert 75 pk , gewicht 750 kg standaard --> pk / gewichtsverhouding van 1:10.
5 pk meer door een ander spruitstuk lever een pk / gewichtsverhouding van 1:9.4
70 kg overbodige zooi weghalen (is goed te doen) levert 1:9.1 bij standaard vermogen terwijl je motor even betrouwbaar blijft als standaard, je kan later remmen door een lager gewicht en bent dus sneller.
de carbs zijn een goed plan hoor, behgrijp me niet verkeerd, en misschien is er ook nog wel ergens een wat wilder nokkenasje te krijgen voor zo'n ding, maar daar zou ik het motorisch bij laten.
there is no spoon.
het zal je nog verbazen wat een goed lopende alpine
kan presteren .
motor hangt heerlijk aan het gas en heeft geen
turbogat. (rijdt super op verkavelingswegen bijv.)
is kortom een heerlijk scheurijzer maar veel mensen
bij de club kunnen of willen dit niet begrijpen.
vr/gr mark b gt en tevens ALPINE!!!!!!! fanaat
kan presteren .
motor hangt heerlijk aan het gas en heeft geen
turbogat. (rijdt super op verkavelingswegen bijv.)
is kortom een heerlijk scheurijzer maar veel mensen
bij de club kunnen of willen dit niet begrijpen.
vr/gr mark b gt en tevens ALPINE!!!!!!! fanaat
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik vind vooral het betrouwbare een belangrijk aspect die turbo zal minder voor veel km's zijn zeker met de hoge druk waarmee ik ga rijden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
wat bruno aanbied is het echte tuningsspul voor
een alpine.
staat ook al in de te koop rubriek met prijzen.
hier moet je gewoon mee rijden!!!!!!!!!!!!!
vr/gr mark b
een alpine.
staat ook al in de te koop rubriek met prijzen.
hier moet je gewoon mee rijden!!!!!!!!!!!!!
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
waarvoor mijn dank, Mark
(nu heb je ook al de prijs voor de inlaat-zwanehalzen . Ik zal zo vlug mogelijk een foto mailen)
Bruno
(nu heb je ook al de prijs voor de inlaat-zwanehalzen . Ik zal zo vlug mogelijk een foto mailen)
Bruno
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mail me maar brunobruno (ataf) schreef:waarvoor mijn dank, Mark
(nu heb je ook al de prijs voor de inlaat-zwanehalzen . Ik zal zo vlug mogelijk een foto mailen)
Bruno
ik heb veel interesse
ook die honinraad velgen die je ooit aanbood
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ja bruno het is echt jammer dat ik niet alles kan kopen moet namelijk sparen voor bruiloft.
heb er echter wel veel belangstelling voor
heb er echter wel veel belangstelling voor
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl