Coupe schokdempers onder een clio 16v
-
Zijn de coupe schokdempers goed voor op openbare weg of gaat hij dan te veel stuiteren in verband met de stugheid van de schokdempers.
ja daar is echt niet meer mee te rijden.
Als ik jou was zou ik ze verkopen (ikke ikke !)
Als ik jou was zou ik ze verkopen (ikke ikke !)
-
Nu even serieus.

Ik heb op mijn Clio achterop ook cup schokdempers liggen, ze zijn wel lekker stug, maar met dat stuiteren valt het wel mee vind ik.wouter 16v schreef:Zijn de coupe schokdempers goed voor op openbare weg of gaat hij dan te veel stuiteren in verband met de stugheid van de schokdempers.
Op de achteras zijn coupe dempers een goede keus icm standaard veerpoten voor. Verlaagd of niet. Hierdoor is de demping achter harder en zal de auto sneller maar voorspelbaarder oversturen (uitbreken vd achterkant) bij gas los in bochten. De achterkant blijft onder last rustiger "liggen".
Voor een optimale upgrade combineren met Koni veerpoten. En uiteraard een 40mm verlaging. Met coupe dempers achter is het een goed idee om de dorpelhoogtes (ivm verlaging) voor en achter gelijk te houden. Hierdoor is de overstuurreactie voorspelbaarder en beter te controleren. Dit komt doordat er minder gewichtsoverdracht plaatsvindt van de achteras naar de vooras bij gas los.
Om de auto optimaal naar stuurbewegingen te laten luisteren en sneller te laten (in)sturen zet je de vooras op -3° camber en vergroot je het caster door de draagarmbussen verder te persen (wielbasis wordt langer en je krijgt meer "stuurgevoel").
Succes...
Voor een optimale upgrade combineren met Koni veerpoten. En uiteraard een 40mm verlaging. Met coupe dempers achter is het een goed idee om de dorpelhoogtes (ivm verlaging) voor en achter gelijk te houden. Hierdoor is de overstuurreactie voorspelbaarder en beter te controleren. Dit komt doordat er minder gewichtsoverdracht plaatsvindt van de achteras naar de vooras bij gas los.
Om de auto optimaal naar stuurbewegingen te laten luisteren en sneller te laten (in)sturen zet je de vooras op -3° camber en vergroot je het caster door de draagarmbussen verder te persen (wielbasis wordt langer en je krijgt meer "stuurgevoel").
Succes...

-
Heb ze er vanmiddag onder gezet, coupe schokdempers voor en achter. Eerst in de dhz garage staan te klooien om de apex-veren over te zetten naar de coupe veerpoot. Daarna ging alles snel eronder. Is me wel een verschil zeg, nu die coupedempers, de wagen voelt nu een stuk stijver aan, kan nu goed hoeken. Ook met optrekken merk je dat de neus gelijk blijft, in de oude situatie trokje de wagen iets uit de veren waardoor de neus omhoog kwam.Hierdoor lijkt het of ik nu minder vermogen verlies tijdens het opschakelen. Wel een nadeeltje is het gehobbel, comfortabel kan ik de Clio niet meer noemen.Maar wel leuk op rotondes, ik hoef nu niet meer te remmen 
-
Verheerlijking is dat he!Patrick L. schreef:...Maar wel leuk op rotondes, ik hoef nu niet meer te remmen
Welkom bij de "snelle rotonde club"

-
Volgens mij is een williams ophanging breder dan die van een cup.RO 16v schreef: Ik heb alleen een vraagje ik ben bezig de ophanging te vervangen door eentje van een willams passen ze daar ook dan op.
voor zover ik weet wel ja. is het niet zo dat een coupe, net als de williams, een vergrote spoorbreedte heeft?
Als dat niet zo is kan 't zijn dat je wielvlucht anders wordt. Maar als je toch zo fanatiek met je wielophanging bezig bent zou ik zowiezo sleufgaten in de voorpoten maken, zodat je je vlucht lekker negatief kan stellen.
Als dat niet zo is kan 't zijn dat je wielvlucht anders wordt. Maar als je toch zo fanatiek met je wielophanging bezig bent zou ik zowiezo sleufgaten in de voorpoten maken, zodat je je vlucht lekker negatief kan stellen.
rev it like a rental
Dan ga ik het voor de zekerheid morgen even aan achterberg vragen. Alvast bedankt en dan hoor je het nog wel.Menno schreef:voor zover ik weet wel ja. is het niet zo dat een coupe, net als de williams, een vergrote spoorbreedte heeft?
-
weer wat geleerd!Zeeuw schreef:Coupe heeft zelfde spoorbreedte als williams. Moet passen.
-
als je een niergordel hebt, kun je wel ff bij me instappenOllie schreef:Dat willen we natuurlijk wel effe testen aanstaande donderdag?!Patrick L. schreef:.Maar wel leuk op rotondes, ik hoef nu niet meer te remmen

-
Jaha, ik schakel ff terug, kijk even of ik geen fietser op de rotonde zie, geef een peut gas bij en gaan met die Clio. Dat schiet tenminste opRobert dB. schreef:Verheerlijking is dat he!Patrick L. schreef:...Maar wel leuk op rotondes, ik hoef nu niet meer te remmen
Welkom bij de "snelle rotonde club"

Het past alleen het camber wordt veranderd. Ik heb vandaag in een clio met coupe schokdempers gereden en ik vind het iets te stug. Aangezien mijn meisje er ook inrijdt ben ik bang dat mijn auto na de eerst bocht met een bobbeltje K.O. is.Menno schreef:voor zover ik weet wel ja. is het niet zo dat een coupe, net als de williams, een vergrote spoorbreedte heeft?

Dus ik bedank.
-
- Contacteer:
jongens een originele renault stoel is niet goed.
probeer maar eens een kuip stoel van sabelt 175 euro nieuw en je zal veel confortabeler zitten met de cup ophanging.wij rijden met de R5 coupe ook zo en het is zalig van confort en wegligging
probeer maar eens een kuip stoel van sabelt 175 euro nieuw en je zal veel confortabeler zitten met de cup ophanging.wij rijden met de R5 coupe ook zo en het is zalig van confort en wegligging
-
- Contacteer:
Gewoon je meisje goed instructie geven dat ze voorzichtig moet zijn met bobbeltjes.RO 16v schreef:Het past alleen het camber wordt veranderd. Ik heb vandaag in een clio met coupe schokdempers gereden en ik vind het iets te stug. Aangezien mijn meisje er ook inrijdt ben ik bang dat mijn auto na de eerst bocht met een bobbeltje K.O. is.Menno schreef:voor zover ik weet wel ja. is het niet zo dat een coupe, net als de williams, een vergrote spoorbreedte heeft?
Als dat niet zo is kan 't zijn dat je wielvlucht anders wordt. Maar als je toch zo fanatiek met je wielophanging bezig bent zou ik zowiezo sleufgaten in de voorpoten maken, zodat je je vlucht lekker negatief kan stellen.![]()
Dus ik bedank.
Tenminste als ze in de auto rijdt dan

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
Aangezien mijn Clio ook behoorlijk hobbelde sinds ik de coupe schokdempers onder de wagen heb gezet, ben ik vanochtend gaan experimenteren met de bandenspanning. Normaal heb ik 2.1 of 2.2 bar, nu gezet op 1.9 bar voor en achter, scheelt een stuk, ik stuiter niet zo erg meer, rijd veel relaxter. Mijn auto staat trouwens op 195-50-15. Hier ben ik nu best tevreden over 

Wat erg goed helpt tegen stuiteren is een rolkooi, ik heb ook 195/50/15 en er zit 2,5 bar in.
Is lekker stug, maar stuitert aanzienlijk minder sinds de rolkooi erin zit.
Voor heb ik een schroefset van H&R en achter cup dempers en die dempers achter zijn minder stug als voor. En toch stuitert hij vrijwel niet, vind ik.
Is lekker stug, maar stuitert aanzienlijk minder sinds de rolkooi erin zit.
Voor heb ik een schroefset van H&R en achter cup dempers en die dempers achter zijn minder stug als voor. En toch stuitert hij vrijwel niet, vind ik.
-
Ik heb er dus verlagingsveren opzitten van apex, 30-35mm. Die zitten nu behoorlijk ver ingedrukt omdat de coupeschokdemper korter is dan de originele.Ik denk dat daardoor het veergedeelte verminderd is. Ik hou het voorlopig even op deze bandenspanning. Mischien heeft iemand anders nog tips...
-
Zeeuw schreef:Coupe heeft zelfde spoorbreedte als williams. Moet passen.
De coupe is een centimeter of 2 breder, heb het een zondag zelf gezien bij Maarten Hendrix.
Klopt dat bedoel ik dus ook.wouter 16v schreef:Zeeuw schreef:Coupe heeft zelfde spoorbreedte als williams. Moet passen.
De coupe is een centimeter of 2 breder, heb het een zondag zelf gezien bij Maarten Hendrix.
-
Nee, de coupe is nog 2 cm breder als die van de williams.
-
speedline schreef:Op de achteras zijn coupe dempers een goede keus icm standaard veerpoten voor. Verlaagd of niet. Hierdoor is de demping achter harder en zal de auto sneller maar voorspelbaarder oversturen (uitbreken vd achterkant) bij gas los in bochten. De achterkant blijft onder last rustiger "liggen".
al een poosje terug maar nu heb ik nieuwe schokdempers achter nodig (i.v.m. roest) en het lijkt mij dan beter als ik coupe dempers achter er op zet of niet??? 't mag allemaal niet zoveel kosten want ik heb nog andere plannen met de Clio
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
Er rijden er zo te lezen toch een paar rond, wat is nou beter? ik ben niet van plan om overal rond te gaan stuiteren of was het het stukje van speedline al het antwoord? weet iemand ook toevallig prijzen/artik. nrs.?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
idd niet aan gedacht, nu nog ervaringenjoeri_clio16V schreef:bel anders ff naar maarten

-
alles is leverbaar als je het juiste adres maar kan vinden