Nieuwe auto ! ! !

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ach ja, weer eens wat anders :D

De enige overeenkomst is, dat de motor ook in Renaults zit :lol:
Ik moet nu zeker ook m'n lidmaatschap opzeggen?

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc025/IMG_0029s.JPG[/img]
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc025/IMG_0016s.JPG[/img]
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc025/IMG_0018s.JPG[/img]
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc025/IMG_0019s.JPG[/img]
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc025/IMG_0023s.JPG[/img]
Bart V

volgens mij rijd het wel als een trein, luxe auto inelkgeval, alleen ik kan maar niet wennen aan die vormgeving.

Greetz
Anonymous

Ik kan je vertellen dat hij echt als een trein rijdt, de R19 was nogal gevoelig voor wind en niet echt stabiel op hoge snelheid, maar deze merkt er helemaal niks van. Hij is ook maar 500 kilo zwaarder :lol: :lol: :lol:

Het enige waar ik aan moest wennen was de stuurbekrachtiging, die automatisch in de rechtuitstand draait.
Het is echt maf als je tijdens stilstand, het stuur helemaal om draaid en dan loslaat, dattie dan vanzelf terugdraait.
De stuurbekrachtiging is trouwens echt superlicht, kan met m'n pink sturen.

D'r zitten wel wat dingen aan die wel gedaan moeten worden, de koppeling zit aan z'n einde te komen (pedaal gaat enorm zwaar, niet te vergelijken met de R19)
Wat rammeltjes in de voortrein, waarschijnlijk fuseekogels, wiellagers of stuurkogels.
Rechts is de aandrijfas vervangen, maar ik denk dat de linkse er ook aankomt.
Airco is leeg, moet gevuld worden.
Over 4000 km komt de 150.000 km beurt, tot die tijd moet ik erg zuinig aan doen, want de onderdelen zijn erg prijzig. De koppeling zou volgens de dealer op 2200 gulden liggen, aandrijf as 450 gulden, airco vullen en testen op 200 piek.
Ach, ik rijdt dan wel in de meest luxe en fijnste echte Citroën die ooit gemaakt is.
De auto heeft slechts 146.000 km gedraaid en met een beetje mazzel kan 'ie er nog 200.000 km bij hebben.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ennee stijgt ie ook op??
Bart V

Zijn je veerbollen al eens vervangen?? Hopelijk houd je hydraulische veersysteem het een beetje. Waarschijnlijk zal je in de komende 100.000 km wel lekkende veerbollen krijgen enzo. Ook niet goedkoop.
Robke
Car: Lexus IS250

Willem S schreef:De koppeling zou volgens de dealer op 2200 gulden liggen, aandrijf as 450 gulden, airco vullen en testen op 200 piek.
Sodeju, €1000,- voor een nieuwe koppeling!!???
Da's een hoop geld.
Jan-Geert (Momentsleutel)

robclio16V schreef:
Willem S schreef:De koppeling zou volgens de dealer op 2200 gulden liggen, aandrijf as 450 gulden, airco vullen en testen op 200 piek.
Sodeju, €1000,- voor een nieuwe koppeling!!???
Da's een hoop geld.
tja je kan er voor geen meter bij bij zon ding , blijft een citroen he , t zijn gave bakken , vindt t van buiten wel leuke bakkies alleen is de binnenkant nie echt super , de 25 was een stuk moderner van vormgeving , trouwens dat ze die xm zo lang geproduceerd hebben , de 25 was allang uit productie en toch bleven ze die xm maken :-) , de c5 heeft hem uit zn "lijden" verlost :-)
Anonymous

Bart V schreef:Zijn je veerbollen al eens vervangen?? Hopelijk houd je hydraulische veersysteem het een beetje. Waarschijnlijk zal je in de komende 100.000 km wel lekkende veerbollen krijgen enzo. Ook niet goedkoop.
De veerbollen voor zien er goed uit, achter wat minder. Veerbollen kosten echt niet zoveel als men zegt, gereviseerde bollen zijn zo'n 35-50 piek, nieuwe iets duurder.
Schokbrekers en veren vervangen is echt veel duurder als veerbollen vervangen, geloof me.

De koppeling is zo duur, omdat je er echt niet bij kan, je kan zowiezo nergens echt goed bij. Het lijkt net een dikke Clio :lol: :lol:
En het is natuurlijk wel een dikkere koppeling, moet wel met dat vermogen.

Oh, het stijgt niet op, maar het is net vliegen als in een vliegtuig.

Het is jammer dat er bijna geen goede R25's meer zijn, zeker niet met minder dan 2 ton op de teller. Ik geef toe dat een R25 ook bijna dat vliegtuig gevoel geeft, maar je kan er alleen niet zo hard mee over verkeersdrempels.....
Trouwens, de R25 is van '84 tot '92 gemaakt, de XM van '89 tot '00. De C5 lijkt in geen enkel opzicht op de XM. Ik ben echt benieuwd naar de opvolger van de XM, de C6.
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 7 jul 2002 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Ahaa, drempeljumpertje hé? ;)
Anonymous

Steven(ventieldopje) schreef:Ahaa, drempeljumpertje hé? ;)
Drempels? Welke drempels?

Willem S schreef:
Bart V schreef:Zijn je veerbollen al eens vervangen?? Hopelijk houd je hydraulische veersysteem het een beetje. Waarschijnlijk zal je in de komende 100.000 km wel lekkende veerbollen krijgen enzo. Ook niet goedkoop.
De veerbollen voor zien er goed uit, achter wat minder. Veerbollen kosten echt niet zoveel als men zegt, gereviseerde bollen zijn zo'n 35-50 piek, nieuwe iets duurder.
Schokbrekers en veren vervangen is echt veel duurder als veerbollen vervangen, geloof me.

De koppeling is zo duur, omdat je er echt niet bij kan, je kan zowiezo nergens echt goed bij. Het lijkt net een dikke Clio :lol: :lol:
En het is natuurlijk wel een dikkere koppeling, moet wel met dat vermogen.

Oh, het stijgt niet op, maar het is net vliegen als in een vliegtuig.

Het is jammer dat er bijna geen goede R25's meer zijn, zeker niet met minder dan 2 ton op de teller. Ik geef toe dat een R25 ook bijna dat vliegtuig gevoel geeft, maar je kan er alleen niet zo hard mee over verkeersdrempels.....
Trouwens, de R25 is van '84 tot '92 gemaakt, de XM van '89 tot '00. De C5 lijkt in geen enkel opzicht op de XM. Ik ben echt benieuwd naar de opvolger van de XM, de C6.
correctie de 25 is van okt Ž83 , tot okt 92 gemaakt :-) er zijn zelfs in 93 nog een paar verkocht (showroommodelletjes) , ik heb nu een safrane maar das echt een vliegtuig je vliegt echt overal overheen en je hebt dat gedoe met die bollen en zo nie... doe je er ook nog een ander stuurtje in? had in mn oude 25 een v6 leren stuurtje , dat was veel mooier... btw ik heb een 2.212v safrane , t model onder de v6.. iets goedkoper rijden dan een v6.. dat zuipt als een kreng...

eeej je hebt 123kw in zon ding :-) evenveel als een safrane v6 :-) , maar ja daar is een biturbo versie van :-) 195kw , das echt een killer.. die 2.2 12v van mij heeft 104kw om 1409 kg mee te sleuren.. dus dat wil wel redelijk :-) wat weegt die xm?
Mark G
Contacteer:

Jan-Geert schreef: je vliegt echt overal overheen en je hebt dat gedoe met die bollen en zo nie...
Gedoe met die bollen?
Dan heb je er duidelijk geen ervaring mee...
Mijn vader moest het horen.. die rijd al meer dan 30 jaar citroen..
Het systeem met die bollen is echt schitterend en geen denkbare problemen..
Hij heeft er zelfs een aanhangwagen van gemaakt, geen gewicht of veel gewicht.. steeds de juiste vering..
Het is lachen als je de mensen ziet kijken als we die aanhanger volladen.. hij begint dan te pompen tot die terug op de juiste hoogt hangt..
:lol:
Anonymous

Ander stuurtje? Dit is het originele hoepeltje.
Hij rijdt trouwens gemiddeld 1 op 10 hoor, dan respecteer ik wel de maximale snelheid en dan geniet ik van de souplesse van de dikke V6.
Het is trouwens wel een toeren motor, hij vindt het best om 5000+ te draaien en dan lust 'ie best een slok.
Ach, de aanschaf was laag, 2000 euro en hij heeft maar 146000 km gelopen en een volledige historie.
Afschrijving is nul, de onderhoudskosten iets hoger dan normaal, dus al met al valt het reuze mee.

Die Renault die ik had kwam elk jaar niet door de APK, daar moest ik elk jaar ook flink aan besteden om 'm rijdend te houden. Het enige voordeel aan de Renault was dat 'ie zuinig was, voor de rest was 'ie traag en luidruchtig.

Mark G schreef:
Jan-Geert schreef: je vliegt echt overal overheen en je hebt dat gedoe met die bollen en zo nie...
Gedoe met die bollen?
Dan heb je er duidelijk geen ervaring mee...
Mijn vader moest het horen.. die rijd al meer dan 30 jaar citroen..
Het systeem met die bollen is echt schitterend en geen denkbare problemen..
Hij heeft er zelfs een aanhangwagen van gemaakt, geen gewicht of veel gewicht.. steeds de juiste vering..
Het is lachen als je de mensen ziet kijken als we die aanhanger volladen.. hij begint dan te pompen tot die terug op de juiste hoogt hangt..
:lol:
heb er wel ervaring mee maar alleen nare ervaringen , zoals je veerproblemen hebt je haast geen remmen e.d. hebt , en als je remmen niet goed zijn je geen vering hebt , autos die niet omhoog komen e.d. , t rijdt wel leuk maar vind het net iets te vaag... tja t is nie echt mn merk , maar smaken verschillen toch.. :-) , t blijft een wijze bak hoor. en ja als je t veersysteem goed onderhoud dan zal het wel goed blijven , autos op leeftijd worden meestal minder onderhouden en ja dan krijg je troubles.. je moet bollen nl wel goed bijhouden en de lhm goed op tijd verversen... tja onderhoud moet je altijd goed plegen :-)

Willem S schreef:Ander stuurtje? Dit is het originele hoepeltje.
Hij rijdt trouwens gemiddeld 1 op 10 hoor, dan respecteer ik wel de maximale snelheid en dan geniet ik van de souplesse van de dikke V6.
Het is trouwens wel een toeren motor, hij vindt het best om 5000+ te draaien en dan lust 'ie best een slok.
Ach, de aanschaf was laag, 2000 euro en hij heeft maar 146000 km gelopen en een volledige historie.
Afschrijving is nul, de onderhoudskosten iets hoger dan normaal, dus al met al valt het reuze mee.

Die Renault die ik had kwam elk jaar niet door de APK, daar moest ik elk jaar ook flink aan besteden om 'm rijdend te houden. Het enige voordeel aan de Renault was dat 'ie zuinig was, voor de rest was 'ie traag en luidruchtig.
nee die hoepel weet ik dat ie orgineel is , vind hem wat saai dat hoepeltje , 146000 km is ie van een oude taart of zo is geweest , trouwens het verhaal van onderhoud en afschrijving is bij een safrane cq 25 t zelfde.. vind alleen de renaults mooier , maar ja dat heb je als renault gek , trouwens die 19Žs zijn echt traag met 1.4 motor ja , dan vlieg je nou als een gek :-). T is in ieder geval frans ;-) suc 6 er mee , en misschien eens sparen voor iets mooiere velgen??
Anonymous

Jan-Geert schreef:eeej je hebt 123kw in zon ding :-) evenveel als een safrane v6 :-) , maar ja daar is een biturbo versie van :-) 195kw , das echt een killer.. die 2.2 12v van mij heeft 104kw om 1409 kg mee te sleuren.. dus dat wil wel redelijk :-) wat weegt die xm?
Hij weegt 1415 kilogrammen.
En het is dezelfde motor als in de R30, R25, safrane, P605, Volvo 700 serie en de DeLorean uit Back to the future I/II/III

Waarschijnlijk, ik weet het wel zeker, past zo'n biturbo installatie niet onder de motorkap.
Anonymous

die originele velgen komen zeker, deze zijn niet echt goed, de offset waarde is anders, ze staan ook breder onder de wielkappen.

Ik moet alleen nog wachten totdat er weer genoeg geld op de giro staat.

kapje loopt te schuin af he voor een bi turbo , trouwens knap dat ze het erin hebben kunnen lepelen bij die 2.2 12v van mij heb je nog zat ruimte over, wel iets minder dan bij de 25 , daar zat de 2.2 in de lengte... , in de safrane dwars. trouwens wel een zootje onder die kappen bij het psa concern he , daar kan ik me op t werk altijd aan ergeren....

Willem S schreef:die originele velgen komen zeker, deze zijn niet echt goed, de offset waarde is anders, ze staan ook breder onder de wielkappen.

Ik moet alleen nog wachten totdat er weer genoeg geld op de giro staat.
zijn van die vr6 velgen lijkt het wel , ach t komt vanzelf wel , van die 5 spaaks grove spaak zouden ook wel mooi staan , zitten ook onder mn safrane zoiets :-)
Anonymous

He he, om bij de koppelingskabel te komen, moet je de accubak, bobine en luchtfilter verwijderen.
Om bij de remdrukverdeler te komen, moet je dat en de "octupus" verwijderen.

Trouwens, als de hoge druk pomp niet werkt, dan werkt niks en dan gaan er ook verscheidene lampjes branden.

trouwens dat zwaar schakelen , tja dat heb ik ook bij 2 25Žs gehad , een met een 400000km op de teller en een met 278000 km op de teller.. (en nieuwe koppeling) , die hadden allebei wel met kabel bediende koppeling de ene 25 die ik heb gehad met hydraulische koppeling was redelijk licht.... heb er toen niks aan gedaan....
Plaats reactie